دانلود و خرید کتاب سفر دیدار محمدرضا توکلی صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر دیدار اثر محمدرضا  توکلی صابری

کتاب سفر دیدار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سفر دیدار

«سفر دیدار» گزارش سفری از دکتر محمدرضا توکلی صابری(-۱۳۲۵)، از سفر به کوهستان‌های بدخشان و دیدار از مزار ناصر خسرو قبادیانی است. در آغاز این کتاب می‌خوانیم: سیزده سال پیش که با سفرنامه‌ی ناصر خسرو آشنا و شیفته‌ی او شدم و تصمیم گرفتم به مناسبت هزارمین سالگرد زادروز او مسیر سفرنامه‌اش را طی کنم، قصد داشتم سفرم را از آرامگاه او آغاز کنم. ولی به علت شرایط بین‌المللی و جنگ داخلی در افغانستان که هنوز هم ادامه دارد این سفر ممکن نشد. آن سفر انجام شد و حاصلش کتاب سفر برگذشتنی بود. در طی این سال‌ها چند بار دیگر سعی داشتم از آرامگاه او در بدخشان دیدار کنم، اما ممکن نشد. تا این‌که تابستان ١٣٩٢ دل را به دریا زدم و راهی تاجیکستان شدم و از آن‌جا به افغانستان رفتم و این آرزو برآورده شد. بخت یار بود و تنها یک حادثه‌ی کوچک این سفر را ممکن کرد. پیش از سفر، قصد خویش را از رفتن به افغانستان از خانواده و دوستان پنهان داشتم، زیرا گمان می‌بردم نگران خواهند شد و سعی خواهند کرد تا مرا از این کار منصرف کنند یا مانع از این سفر شوند. این سفر خوشبختانه به انجام رسید و موفق به بازگشت شدم. این کتاب شرح این سفر و دیدار از آن لعل بدخشان است. در این سیزده سال همیشه در رؤیا همراه و هم‌صحبت او بوده‌ام و اکنون که حاصل این آشنایی این دو کتاب شد، امیدوارم این دوستی ادامه یابد و با این کتاب پایان نپذیرد. امیدوارم که هرکس که کتاب سفرنامه‌ی ناصر خسرو و سفر برگذشتنی مرا می‌خواند و می‌خواهد تجربه‌ی رفتن در این مسیر را تکرار کند، سفرش را از آرامگاه او آغاز کند یا به آن پایان برد. یا هردو.

نظرات کاربران

Kourosh Hasanzadeh
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

سفرنامه خوبی است. موضوع جالبی دارد،سفر به مزار ناصر خسرو.خوشخوان است . احساس همسفر بودن با نویسنده را در روزگار خودمان راداشتم با مشکلات امروزه.

S.Abolqasem
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

بد نبود ولی قلم نویسنده زیاد روان نیست، لذتی که از خواندن کتاب جانستان کابلستان آقای رضا امیر خانی و یا کتاب سفر به سرزمین آریایی ها نوشته امیر هاشمی مقدم، بردم در این کتاب نیافتم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
چه خوش گفت پیغمبر راستگوی / ز گهواره تا گور دانش بجوی»؛ و «چون شمع باید پی علم گداخت / که بی‌علم نتوان خدا را شناخت
S.Abolqasem

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۶۴,۰۰۰
۲۰%
تومان