دانلود و خرید کتاب داوودی سفید مری لین برشت ترجمه پرستو خلج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داوودی سفید اثر مری لین برشت

کتاب داوودی سفید

نویسنده:مری لین برشت
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داوودی سفید

کتاب الکترونیکی داوودی سفید نوشتۀ مری لین برشت و ترجمۀ پرستو خلج است و انتشارات دانش‌آفرین آن را منتشر کرده است. کتاب داوودی سفید داستان دو خواهر را روایت می‌کند که عشقشان به یکدیگر آن‌قدر قوی است که بر شرارت‌های وحشتناک جنگ پیروز شوند. این کتاب روایتی قوی و دردناک از زندگی دو خواهر به نام‌های هانا و امی است که جنگ، مسیر زندگی‌شان را جدا می‌کند. هانا توسط افسران ژاپنی ربوده می‌شود و باید برای بقا تلاش کند. زندگی امی در کره نیز دستخوش جنگ دو کره شده و برای همیشه دگرگون می‌شود.

درباره کتاب داوودی سفید

داستان کتاب داوودی سفید در کره، سال ۱۹۴۳ می‌گذرد. هانا تمام زندگی خود را تحت اشغال ژاپن گذرانده است. او به‌عنوان یک هانیئو، یک غواص زن در دریا، از استقلالی برخوردار است که تعداد کمی از کره‌ای‌های دیگر هنوز می‎‌توانند ادعا کنند. تا روزی که هانا خواهر کوچک‌ترش را از دست یک سرباز ژاپنی نجات می‌دهد و خودش اسیر می‌شود و به منچوری منتقل می‌شود. در آنجا او مجبور می‌شود در یک فاحشه‌خانه نظامی ژاپنی کار کند. اما در آنجا با زنانی آشنا می‌شود که زنانی باقدرت و جسارت هستند. او راه خانه خود را پیدا خواهد کرد. این سرگذشت یک زن باقدرت است که از فراز و نشیب‌های مختلف زندگی عبور می‌کند و هربار قوی‌تر از همیشه در اجتماع مردسالارانه ظاهر می‌شود.

امی بیش از شصت سال را صرف فراموش کردن فداکاری خواهرش کرده است، اما برای کشف صلح باید با گذشته مقابله کند. آیا امی با دیدن نجات فرزندان و کشورش می‌تواند از میراث جنگ فراتر رفته و رهایی پیدا کند؟

درباره مری لین برشت

مری لین برشت نویسنده آمریکایی کره‌ای تبار است که اکنون در لندن زندگی می‌کند. او دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در نویسندگی خلاق از Birkbeck، دانشگاه لندن است. او در جامعه سنتی زنانی که در کره جنوبی پس از جنگ به بلوغ رسیده بودند، بزرگ شد. در سال ۲۰۰۲ برشت از دهکده دوران کودکی مادرش دیدن کرد و در این سفر بود که برای اولین بار از زنانی که اسیر شده بودند و در فاحشه خانه‎‌هایی که برای ارتش ژاپن مستقر شده بودند، حضور داشتند مطلع شد. گل داودی سفید اولین رمان اوست.

خواندن کتاب داوودی سفید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان‌هایی با موضوعات تاریخی و اجتماعی مناسب است.

بخشی از کتاب داوودی سفید

«در جزیرۀ هانا، غواصی کار زنان است. بدن آنها بیشتر از مردان با اعماق سردِ اقیانوس سازگار است. آنها می‌توانند نفس خود را بیشتر حبس کنند، در عمق بیشتری شنا کنند و دمای بدن خود را گرم‌تر نگه دارند، بنابراین قرن‌ها است که زنان ججو از استقلال مادری برخوردار بوده‌اند. هانا در سنین پایین با مادرش به دریا رفت. یادگیری شنا از لحظه‌ای شروع شد که او توانست سر خود را بلند کند. اولین باری که مادرش او را به آب‌های عمیق‌تر برد و به او نشان داد که چطور یک صدف آبلون را از صخره کف دریا جدا کند، او یازده ساله بود. نفس هانا به خاطر هیجان‌زدگی، زودتر از آنچه انتظار می‌رفت تمام شد و او مجبور شد برای تنفس به سرعت به سمت بالا شنا کند. هنگامی که بالاخره به سطح آب رسید، به خاطر اینکه بیشتر از اکسیژن، آب تنفس مرده بود، ریه‌هایش می‌سوخت. چانه‌اش به سختی به بالای موج‌ها می‌رسید و آشفته و وحشت‌زده شده بود. ناگهان موجی روی او غلتید و در یک لحظه او را به زیر آب کشید. با فرو رفتن سرش به زیر سطح آب، آب بیشتری را فرو داد.

مادرش با یک دست صورت هانا را به سطح آب کشید. هانا که بینی و حلقش می‌سوخت، بین سرفه‌های شدید، هوا بلعید. دست مادرش که پشت گردنش قفل شده بود، تا زمانی که حالش بهتر شود، به او اطمینان خاطر می‌بخشید...» 


تکنیک های کاربردی درمان شناختی رفتاری
زهرا زارع
کتابی که نباید می نوشتم
الاهی بخش اوجان
الگوی کاوشگری
پژمان رنجبر
شکل، کلمه، رنگ
فریدا دگو
ترفلگار
اِستِفتن کاسگروف
پیوند مغز استخوانی (BMT) در بتا تالاسمی؛ راهنمای آموزشی برای بیماران
افشان شیرکوند
از تو برکت
دیوید ممت
نگاهی به دنیای پر رمز و راز سئو
علیرضا نورعلیزاده پیر
Assessing the Quality of Persian Translation of Hemingway’s To Have and Have Not Based on
فهیمه حیات داوودی‌نژاد
من عاشق پدر و مادرم هستم (والدین شایسته)
جنیفر اسمیت
زندگی و بس؛ دکتر غلامرضا اعوانی
محمد حسن قائمی
مزه مزه کردن خون
فرزاد عزیزی کدخدایی
انیماتیک
محمدجواد شجاعت‌مند
آملستان
بهاره یارمحمدی
دعا در نظام سازی توحید (جلد سوم)
احمدرضا اخوت
قصه اقتصادی بودن؛ آلوچه های خوشمزه
گروه نویسندگان جین لی
نشریه پیام گردونه ـ شماره ۱۶ ـ آبان ماه ۹۹
شورای نویسندگان
تاسیسات الکتریکی (جلد اول)
امیر حسن زاده
تهران، نگینی بر تارک ایران
غلامرضا جمالی
سفر به ماکارونی آباد
دیوید گودنر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان