دانلود و خرید کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی غلامرضا گلی زواره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی اثر غلامرضا گلی زواره

کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی

کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی نوشتهٔ غلامرضا گلی زواره است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب پژوهشی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی

کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی به پیدایش و شروع عزاداری در ایران پرداخته است. سوگواری نمایشی یا مذهبی در میان مردم ایران، به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک و یا مناطق کویری جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته؛ به‌طوری‌که این سوگواری‌ها با باورهای بومی و فرهنگ جامعه در آمیخته است. این کتاب که در ۷ فصل تنظیم شده، پژوهشی است دربارهٔ ارزیابی جاذبه‌ها و جلوه‌های هنری تعزیه که برای تهذیب آن پاره‌ای از اشعار تعزیه نیز نقد و بررسی شده است. برای نگارش این کتاب، از حدود ۱۰۰ مجلس تعزیه که اغلب آن‌ها در نواحی مرکزی و نقاط کویری ایران به اجرا در آمده، استفاده شده و همچنین به منابع متعددی مراجعه شده است. «سیر تاریخی ماتم‌داری»، «دست‌اندرکاران تعزیه در گذر تاریخ»، «عناصر تعزیه»، «زبان حال اهل‌بیت علیهم‌السلام در اشعار و نمایش‌های مذهبی»، «افراد دیگر در تعزیه»، «مضمون شفاعت در مضامین نمایش‌های مذهبی» و «قضا و قدر در سوگ‌نامه‌ها» عناوین فصل‌های این کتاب است. غلامرضا گلی زواره معتقد است این کتاب، یک اثر ترویجی است و مقدمه‌ای برای نوشتاری پژوهشی با بررسی کامل ابعاد تعزیه است؛ ازاین‌رو صاحب‌نظران باید با چنین نگرشی به آن نظر داشته باشند. این نویسنده گفته است که هدف از نگارش چنین اثری، برداشتن گامی است برای پالایش و پیرایش اشعار تعزیه و اصلاح‌کردن برخی سروده‌های آن و سوق‌دادن آن به جهتی که صحنه‌های حماسی و شکوهمند صدر اسلام را بیش از گذشته تداعی کند.

خواندن کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد نمایش در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ارزیابی سوگواری های نمایشی

«شروع عزاداری از قرن چهارم هجری در عصر دیلمیان شروع شده و در عصر صفوی به اوج شکوه خود رسید. از آن زمان، پایه‌های سوگواری مذهبی و به تصویر کشیدن حوادث کربلا بنا شد و سوگواری نمایشی یا تغزیه تبدیل به یک سنت مذهبی در ایران شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان