دانلود و خرید کتاب اختلال عصبی - رشدی بهاره نقیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال عصبی - رشدی اثر بهاره نقیبی

کتاب اختلال عصبی - رشدی

نویسنده:بهاره نقیبی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال عصبی - رشدی

کتاب اختلال عصبی - رشدی نوشتۀ بهاره نقیبی است. این کتاب را انتشارات پادینا در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

درباره کتاب اختلال عصبی - رشدی

آگاهی از اختلال عصبی رشدی، به‌منظور اطمینان از این مسئله است که برنامه‌هایی برای حمایت از همه کودکان مبتلا به اوتیسم و بیش‌فعالی وجود داشته باشد، علاوه بر این، ایدۀ پذیرش و قبول آن‌ها در میان همه را ترویج دهد. کودکان مبتلا به اوتیسم نباید از فعالیت‌ها کنار گذاشته شوند، زیرا آن‌ها فقط مهارت‌های اجتماعی و توانایی‌های فکری متفاوت دارند. مدارس در همه‌جا باید حضور همۀ کودکان را در محیط آموزشی ترویج کنند. به طور معمول، کودکانی که درحال‌رشد هستند باید بتوانند با کودکان دارای اختلال یا معلولیت هم ارتباط برقرار کنند و بالعکس.

اصطلاح تنوع عصبی که به طور گسترده‌ای امروزه در جامعه مورداستفاده قرار می‌گیرد و در حال شیوع است، به طور خلاصه، به این معنی است که افراد مبتلا به اوتیسم صرفاً اگر دارای توانایی‌های فکری متفاوت باشند، معلول یا دارای اختلال نیستند. مردم هر چه بیشتر در مورد این تفاوت‌ها یاد بگیرند تعامل بهتری با این افراد خواهند داشت. جداشدن از کسی فقط به این دلیل که متفاوت است، درست نیست. کتاب اختلال عصبی - رشدی به افراد اجازه می‌دهد تا در مورد آنچه که افراد مبتلا به اوتیسم را متفاوت می‌کند، بیشتر بدانند و آن‌ها را به‌خاطر ذهن شگفت‌انگیزی که دارند، قبول کنند.

خواندن کتاب اختلال عصبی - رشدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اختلال عصبی - رشدی شامل اطلاعات موردنیاز والدین و مربیان عزیزی است که با کودکان مبتلا به اوتیسم ارتباط دارند.

بخشی از کتاب اختلال عصبی - رشدی

«معلولیت‌های حرکتی

ناتوانی‌های حرکتی شامل محدودیت در راه‌رفتن و استفاده از اندام‌های فوقانی (بازوها و / یا دست‌ها) هستند. برخی از ناتوانی‌های حرکتی نیز بر گفتار و بلعیدن تأثیر می‌گذارند. شدت می‌تواند از ملایم تا عمیق باشد. ناتوانی‌های حرکتی تشخیص‌داده‌شده در دوران کودکی یا کودکی شامل فلج مغزی است که از آسیب به بخش‌های حرکتی مغز درحال‌رشد ناشی می‌شود. فلج به دنبال بیماری‌هایی مانند پولیومیلیت و ضایعات نخاعی مادرزادی و دست‌وپاچلفتی بودن و اختلالات پیش‌رونده مثل دیستروفی‌های عضلانی و آتروفی عضلانی نخاعی.

فلج مغزی ناشی از آسیب دایمی و غیرپیش‌رونده و یا توهین به مغز درحال‌رشد است؛ بنابراین کودکان مبتلا ممکن است بسته به محل خاص آسیب، انواع اختلالات حرکتی را نشان دهند. درگیری قشر حرکتی اسپاستی سیتی ایجاد می‌کند، درحالی‌که درگیری مخچه منجر به هیپوتونی با یا بدون آتاکسی می‌شود. درگیری هسته‌های قاعدهای منجر به دیسکینزی و دیستونی می‌شود. افراد با فلج مغزی اغلب به‌خاطر توهین به مناطق مختلف مغز، ناتوانی‌های دیگری دارند. چنین ناتوانی‌هایی شامل عقب‌ماندگی ذهنی، ناتوانی‌های یادگیری، صرع، اختلالات زبانی و مشکلات رفتاری هستند. به طور مشابه، برخی از اختلالات حرکتی پیش‌رونده، مانند دیستروفی عضلانی، می‌تواند با ناتوانی‌های شناختی همراه باشد. در مقابل، در بسیاری از اشکال فلج، مانند فلج اطفال یا آسیب نخاعی و ناهنجاری‌های مادرزادی یا اکتسابی اندام، ناتوانی بیشتر به مهارت‌های حرکتی یا تحرک محدود می‌شود.

دامنه مشکل

ناتوانی‌های رشد هزینه‌های زیادی را به دلیل شروع زودهنگام و طول عمر وابستگی تحمیل می‌کنند که اغلب در پی آن هستند. کودکان معلول اغلب فرصت‌های تحصیلی محدودی دارند و با بزرگ‌تر شدن، گزینه‌های استخدام محدود، بهره‌وری و کیفیت زندگی را دارند. بااین‌حال، تعیین مقدار هزینه‌های ناتوانی‌های توسعه‌ای در شرایطی که داده‌ها و خدمات مربوطه فاقد آن هستند، دشوار است. در نتیجه امروزه در کشورهای کم‌درآمد که بیش از ۸۰ درصد از کودکان جهان در آن متولد می‌شوند، دامنۀ تأثیرات ناتوانی‌های رشدی بر افراد، خانواده‌ها، جوامع و توسعه اقتصادی تا حد زیادی ناشناخته باقی‌مانده است و باید از منظر سیاست موردتوجه قرار گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان