دانلود و خرید کتاب دست نامرئی آدام اسمیت ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دست نامرئی اثر آدام اسمیت

کتاب دست نامرئی

معرفی کتاب دست نامرئی

«دست نامرئی» نوشته آدام اسمیت(۱۷۲۳-۱۷۹۰)، فیلسوف و نظریه‌پرداز اسکاتلندی است. برخی آدام اسمیت را به عنوان "پدر علم اقتصاد مدرن" می‌دانند و این کتاب نیز به نوعی دربرگیرنده اصول نوین اقتصادی است و به بررسی مسائل اقتصادی در بخش‌های مختلفی از کار و کارگر گرفته تا طرح مباحثی در زمینه واردات و صادرات کالا و کشاورزی می‌پردازد.
خیانت‌ها
سیما زائر رفیعی
مسیحیان و سقوط روم
ادوارد گیبون
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
سیاست، اقتصاد و مسائل توسعه در سایه خشونت
محمدحسین نعیمی‌پور
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
خاستگاه سرمایه داری از چشم اندازی گسترده تر
الن میک سینزوود
در باب امپراطوری
فرانسیس بیکن
اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
مقدمه‌ای بر تفکرات اقتصادی پساکینزی
مارک لاوویی
فروپاشی بزرگ طلا
هری دنت
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
خصوصی‌سازی پول
فریدریش فون هایک
حکمت مالیه
میهیر دسای
اقتصاد چگونه عمل می‌کند؟ (اقتصاد کلان و بازارهای مالی)
راجر فارمر
فلسفه سیاسی فون هایک
جان گری

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

یکی از مهمترین کتابهای اقتصادی دنیا.جالبه.

Fatemeh.Idealistic
۱۳۹۵/۱۱/۱۳

با سلام. به تازگی کتابی مطالعه کردم با عنوان« خاطرات مستر همفر». خاطرات مستر همفر، جاسوس بریتانیا در خاورمیانه یا اعترافات یک جاسوس بریتانیایی عنوان کتابی است که شرح خاطرات شخصی به نام همفر ( مامور دولت انگلستان در قرن 18 م)

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
این شیوه‌ی هر فرد عاقل بزرگ خانواده‌ای است که هرگز در خانه دست به ساخت چیزی نزند که خرید آن برایش ارزان‌تر تمام می‌شود
بهنام فیروزی مقام
در این وضعیت، خرج کشور بر دخل و درآمدش پیشی گرفته، و ناگزیر است به دارایی‌های خود دست اندازی کند. به همین ترتیب، سرمایه این کشور نیز همراه با کاهش بهای مبادلاتی محصولات و مصنوعات تولیدی آن کشور کاهش می‌یابد. این تراز تولید و مصرف یکسره متفاوت از چیزی است که تراز تجاری خوانده می‌شود. این امر می‌تواند در کشوری که هیچ تجارت خارجی ندارد و کاملا از تمام دنیا مجزاست، شکل بگیرد. این امر می‌تواند در تمام نقاط کره‌ی خاکی با هر میزان ثروت و جمعیت اجرایی شود، و موجب توسعه تدریجی و یا عقب افتادگی تدریجی شود.
مسعود حسن خاني
توجه دولت از محافظت از صادرات طلا و نقره به سمت نظارت بر تعادل تجاری به‌عنوان تنها عاملی که می‌توانست باعث افزایش یا کاهش آن فلزات شود، معطوف گردید. از یک عمل بی‌ثمر به عمل بیهوده دیگر که از پیچیدگی ‌بیشتری برخوردار و عامل شرمساری مضاعف بود، منتقل گردید.
بهنام فیروزی مقام
دیگران نیز تایید می‌کند که اگر یک ملت را بتوان از تمام دنیا جدا کرد، اینکه چه میزان پول در آن گردش دارد فاقد اهمیت است.
نیک وایلد
سیاست اقتصادی، که شاخه‌ای از علم سیاست یا قانونگذاری است، دو هدف متمایز را مطرح می‌نماید: نخست، فراهم آوردن دستمزد بالا یا تسهیلات زندگی برای افراد جامعه، یا به وجه شایسته‌تر توانمندسازی ایشان در جهت خودکفایی در تامین چنان دستمزد یا تسهیلاتی از سوی خود افراد جامعه؛ و دوم، فراهم آوردن شرایط رفاه عمومی که در آن عایدی مکفی برای ارائه خدمات عمومی موجود باشد. این امر مستلزم غنای جامعه و دولت است.
joe more
تجار و کارخانه داران افرادی هستند که بیشترین منفعت را از انحصار بازار داخلی می‌برند. ممنوعیت ورود احشام خارجی، و محصولات نمک سود، به اضافه عوارض گمرکی سنگین بر غلات خارجی، همچونسایر بازارهای انحصاری موجب بهره مندی تجار و کارخانه داران می‌شود اما چندان برای دامداران و کشاورزان بریتانیا سودمند نیست.
نیک وایلد
اگر یک کشور خارجی می‌تواند کالایی را ارزان‌تر از آنچه خودمان تولید می‌کنیم برای‌مان فراهم نماید، بهتر است که آن کالا را با بخشی از عواید خود ناشی از محصولی که تولیدش برای‌مان به صرفه است، خریداری نماییم. بدین ترتیب صنعت عمومی کشوری که همیشه در تناسب با سرمایه‌ای است که در آن بکارگرفته شده، هرگز نابود نخواهد شد، بلکه تنها می‌بایست در پی راه حلی برای کسب عایدی بیشتر باشد. اما یقینا هنگامی که سرمایه گذاری به ‌صورت دستوری به سمت تولید محصولی می‌رود که خرید آن ارزان‌تر از تولیدش است، نمی توان انتظار بیشترین سود را داشت. با این روش یقینا ارزش تولیدات سالانه جامعه‌ای که از مسیر تولیدات به صرفه‌تر منع شده، تقلیل خواهد یافت.
نیک وایلد
با توجه به کارهای متنوعی که در هرکدام از آن‌ها به کار گرفته شده، آن گاه متوجه می‌شویم که بدون کمک و همکاری چندین هزار کارگر، فرودست‌ترین افراد یک جامعه‌ی متمدن نمی‌توانستند از چنان زندگی‌ای که به اشتباه به نظرمان چنان ساده و حقیر می‌نماید، برخوردار باشند. البته در قیاس با زندگی تجملاتی افراد ثروتمند، وسایل خانه و آسایش یک کارگر بدون تردید فوق العاده ساده به نظر می‌آیند، به‌رغم این امر اما حقیقت آن است که تفاوت میان وسایل زندگی یک شاهزاده اروپایی و یک روستایی کارگر تنگدست خیلی بالاتر از تفاوت میان سطح زندگی این روستایی با سلاطین آفریقایی نیست، سلاطینی که صاحب مطلق زندگی و آزادی هزاران نفر برهنه‌ی وحشی هستند.
نیک وایلد
افزایش تولید در صنایع و مشاغل مختلف ناشی از تقسیم کار، در جامعه‌ای که از مدیریت صحیحی بهره مند است، زمینه ساز ثروت عمومی است که حتی به فرودست‌ترین اقشار جامعه نیز نفوذ می‌کند.[ در این شرایط ]هرکارگر به‌غیر از نیاز خود میزان زیاد محصول تولید کرده و هرکارگر دیگری که در چنین شرایطی محصول تولید می‌کند، قادر است میزان زیادی از محصول تولیدی خود را با محصولات مازاد دیگری مبادله نماید و یا آنکه محصول مازاد خود رافروخته و با بهای حاصله مقدار بیشتری از کالای مازاد تولید شخص دیگر را خریداری نمایدکه نتیجه هر دو یکسان است: او آنچه مورد نیاز دیگران است را تولید می‌کند و دیگران نیز به میزان زیاد آنچه مورد نیاز اوست را تولید می‌کنند، و همین موجب گسترش غنای عمومی در میان طبقات مختلف جامعه می‌شود.
نیک وایلد
افزایش تولید در صنایع و مشاغل مختلف ناشی از تقسیم کار، در جامعه‌ای که از مدیریت صحیحی بهره مند است، زمینه ساز ثروت عمومی است که حتی به فرودست‌ترین اقشار جامعه نیز نفوذ می‌کند.[
نیک وایلد

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان