دانلود و خرید کتاب مقدمات الکترومیوگرافی طاهر افشارنژاد رودسری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمات الکترومیوگرافی اثر طاهر افشارنژاد رودسری

کتاب مقدمات الکترومیوگرافی

معرفی کتاب مقدمات الکترومیوگرافی

کتاب «مقدمات الکترومیوگرافی»نوشتۀ پیتر کنراد و ترجمۀ طاهر افشارنژاد رودسری، سیدعلی حسینی و مجتبی صالح پور است و انتشارات پادینا آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب مقدمات الکترومیوگرافی

الکترومیوگرافی یک روش تشخیصی برای پی‌بردن به سلامت عضلات و سلول‌های عصبی است و درصورتی‌که متخصصان و کارشناسان بتوانند استانداردهای لازم و مشخص‌شده در آن را رعایت کنند، یک روش معتبر و بی‌نقص برای تفسیر خواهد بود. کتاب مقدمات الکترومیوگرافی یک کتاب کاربردی، جامع و بسیار تخصصی در زمینۀ تکنیک الکترومیوگرافی، استانداردسازی و تفسیر آن است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب پیتر کنراد زبان بسیار ساده، روان و تمرکز بر کاربردی‌ترین جنبه‌های الکترومیوگرافی در حوزۀ کینزیولوژی و علوم ورزشی است که هم پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های پزشکی، مهندسی پزشکی، فیزیوتراپی، توان‌بخشی، بیومکانیک و فیزیولوژی ورزشی می‌توانند از آن استفاده کنند، هم یک دائرةالمعارف خلاصه و کاربردی برای محققان در سایر رشته‌ها محسوب می‌شود تا بتوانند در تحقیقات خود از این کتاب کاربردی بهره ببرند.

کتاب مقدمات الکترومیوگرافی در واقع یک راهنماي آموزشی است که سیر تکاملی مفاهیم علمی و پردازش تکنیک‌های آزمایشگاهی را نشان می‌دهد. تکنیک‌های آزمایشگاهی اگر به‌صورت تخصصی بررسی شود، پیچیدگی‌های وسایل به‌کارگرفته‌شده را آشکار می‌کند. پیتر کنراد تلاش کرده است با نوشتن کتاب مقدمات الکترومیوگرافی استفاده از الکترومیوگرافی را به‌عنوان یک ابزار قابل‌استفاده در تحقیق و ارزیابی برای خوانندگان تسهیل کند. او در این کتاب دانش ‌پایهٔ لازم برای کاربرد و اجرای الکترومیوگرافی را خلاصه کرده، به سؤالات کاربردی در این زمینه پرداخته و برای آن‌ها راه‌حل ارائه می‌کند. پیتر کنراد ضمن ارائۀ کتابی بسیار کاربردی همواره بر این نکته تأکید دارد که برای موضوع خاصی مثل موضوع این اثر، لازم است که کتب مرجع و منابع علمی مطالعه شود. 

خواندن کتاب مقدمات الکترومیوگرافی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به متخصصان و محققان علوم ورزشی و توان‌بخشی و دانشجویان رشته‌های پزشکی، مهندسی پزشکی، فیزیوتراپی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمات الکترومیوگرافی

«الکترومیوگرافی (EMG) یک تکنیک تجربی در ارتباط با ظهور، ثبت و تجزیه‌وتحلیل سیگنال‌های الکتریکی عضله است. سیگنال‌های الکتریکی عضله به‌وسیلۀ اختلافات فیزیولوژیکی در حالت غشاهای تار عضلانی شکل می‌گیرند. برخلاف الکترومیوگرافی، عصب‌شناختی کلاسیک که در آن پاسخ‌های عضلانی مصنوعی به یک تحریک الکتریکی خارجی در وضعیت‌های ایستا مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد، حوزه الکترومیوگرافی حرکت‌ شناختی می‌تواند به‌عنوان مطالعۀ فعالیت عصبی عضلانی عضلات در عملکرد مربوط به وضعیت قامت، حرکات عملکردی، شرایط کاري و رژیم‌های تمرینی درمانی توصیف شود. علاوه بر مطالعات پایه‌ای فیزیولوژیکی و بیومکانیکی، الکترومیوگرافی حرکت‌شناسی به‌عنوان یک ابزار ارزیابی براي تحقیقات کاربردي از جمله فیزیوتراپی/توان‌بخشی، تمرینات ورزشی و اثرات متقابل بدن انسان با محصولات صنعتی و وضعیت کار (ارگونومی)، شناخته شده است.

« استفاده از الکترومیوگرافی با سؤال اساسی: «عضلات چه کاری انجام می‌دهند» آغاز می‌شود. مزایاي الکترومیوگرافی شامل این موارد است: الکترومیوگرافی امکان بررسی عضله را به طور مستقیم فراهم می‌کند، الکترومیوگرافی امکان اندازه‌گیری عملکرد عضلانی را فراهم می‌کند. قبل و بعد از جراحی، به فرایند تصمیم‌گیری کمک می‌کند، مدرک و گواه اثرگذاری برنامه‌های تمرینی و درمانی است. به بیماران برای پیداکردن عضلات و تمرین‌دادن آن‌ها کمک می‌کند، امکان تجزیه‌وتحلیل را برای بهبود فعالیت‌های ورزشی فراهم می‌کند، پاسخ‌های عضلات را در تحقیقات ارگونومیکی آشکار می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان