دانلود و خرید کتاب گامبی وزیر والتر تویس ترجمه مندی نجات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گامبی وزیر اثر والتر تویس

کتاب گامبی وزیر

نویسنده:والتر تویس
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گامبی وزیر

کتاب گامبی وزیر نوشتهٔ والتر تویس و ترجمهٔ مندی نجات است. نشر قطره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب داستان زندگی «بت هارمون» است؛ اعجوبهٔ دنیای شطرنج که با مشکلاتی مانند مواد مخدر و وابستگی به الکل دست‌وپنجه نرم می‌کند.

درباره کتاب گامبی وزیر

کتاب گامبی وزیر که نامش را وام‌دار یکی از حرکت‌های ورزش شطرنج است، از زندگی «بت هارمون» می‌گوید. او دختری یتیم است که سخت در تلاش است تا در این رشتهٔ ورزشی پیشرفت کند و به جایگاهی بالاتر از آنچه حالا دارد برسد. داستان این کتاب هیجان‌انگیز در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی شروع می‌شود؛ زمانی که دختر ۸ساله به یک پرورشگاه می‌رود تا آنجا بماند؛ چراکه مادرش در اثر تصادف با اتومبیل کشته شده است. بت که کودک ساکت و آرامی است، توجه شجاع‌ترین و قدبلندترین دختر پرورشگاه به نام «جولین» را به خود جلب می‌کند. این دو با هم دوست می‌شوند. نقطهٔ عطف این رمان، زمانی است که بت به زیرزمین می‌رود تا تخته‌پاک‌کن‌ها را به هم بکوبد و تمیزشان کند. آنجا «آقای شایبل»، سرایدار پرورشگاه را می‌بیند که شطرنج بازی می‌کند. بت یک روز پا پیش می‌گذارد و از سرایدار خواهش می‌کند که به او شطرنج بیاموزد. هر چه زمان می‌گذرد، بت در پرورشگاه بیشتر شیفتهٔ شطرنج می‌شود. مشکل اصلی او نیز در همین ایام نمود پیدا می‌کند؛ این دختر جوان به داروی آرامش‌بخشی که به کودکان می‌دهند، اعتیاد پیدا می‌کند. شبکهٔ نتفلیکس، سریال «گامبی وزیر» را در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ با بازی «آنیا تیلور - جوی» منتشر کرد. گفته شده است که پس از ۴ هفته، این سریال به پربیننده‌ترین سریال فیلم‌نامه‌ای نتفلیکس تبدیل شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. «فرانک» و «آلن اسکات» سریال یادشده را از روی این رمان ساختند. رمان حاضر ۱۴ فصل دارد.

خواندن کتاب گامبی وزیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره والتر تویس

والتر تویس (Walter Tevis‎) در ۲۸ فوریهٔ ۱۹۲۸ در سان فرانسیسکو به دنیا آمد و در ۸ اوت ۱۹۸۴ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. او در رشتهٔ ادبیات انگلیسی مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گرفت و پس از فارغ‌التحصیلی، به تدریس در دبیرستان پرداخت؛ علاوه بر این، ۱۴ سال هم در دانشگاه اوهایو به تدریس ادبیات انگلیسی و نویسندگی خلاق پرداخت. از میان آثار منتشرشدهٔ والتر تویس می‌توان به کتاب‌های «گامبی وزیر»، «بیلیاردباز»، «مرغ مینا»، «دور از خانه»، «قدم‌های خورشید» و «رنگ پول» اشاره کرد.

بخشی از کتاب گامبی وزیر

«به‌سبب تجربه‌ا‌ی که در رقابت‌هایش کسب کرده بود، می‌دانست که آدم نمی‌تواند متکی به این باشد که حریفش آماده‌ی قربانی وزیر یا مات‌کردن غافلگیرانه با اسب و رخ شود؛ ولی هیجانِ نبردهای این‌چنینی را ارج می‌نهاد. این همان چیزی بود که در مورفی دوست می‌داشت، نه بازی‌های معمولی او و قطعاً نه باخت‌هایش  بله، مورفی هم، مثل هر کس دیگری، باخت می‌داد. به‌هرحال، همیشه حوصله‌اش از شطرنج معمولی سر می‌رفت، حتی وقتی که استادبزرگ‌ها این‌گونه بازی می‌کردند، به همان اندازه که از تجزیه‌وتحلیل‌های روبن فاین از آخر بازی و تجزیه‌وتحلیلِ تجزیه‌وتحلیل‌های او در نشریاتی مثل بررسی شطرنج که اشتباهات روبن فاین را متذکر می‌شدند حوصله‌اش سر می‌رفت. به عمرش هرگز چنین کاری را انجام نداده بود که اکنون بنی وادارش می‌کرد که انجام بدهد. بازی‌هایی که بت اجرا می‌کرد بازی‌هایی بسیار جدی بودند که شطرنج‌بازان برتر دنیا چیره‌دستانه انجام داده بودند، و میزان قوای ذهنی نهان در هر حرکتْ بهت‌آور می‌نمود. منتها اغلبْ نتایجْ به‌شکل تأسف‌آوری کسالت‌بار و ناقاطعانه بود. احتمال داشت که قدرت فکری شگرفی فقط در یک حرکت سرباز سفید پنهان باشد، مثلاً وقتی این مهره تهدیدی عاقبت‌اندیشانه را آغاز می‌کرد که امکان داشت طی پنج یا شش حرکت نمایان شود؛ اما سیاه آن تهدید را پیش‌بینی می‌کرد و حرکتی می‌یافت تا تهدید را خنثی کند، و آن ذکاوتِ برجسته عقیم می‌ماند. یأس‌آور و هیجان‌کُش بود، ولی ـ به دلیل اینکه بنی جلوِ او را می‌گرفت تا اتفاق پیش رو را بررسی و تحلیل کند ـ حالتی مفتون‌کننده داشت. تا شش روز همین کار را انجام دادند و فقط در مواقع ضروری از آپارتمان بیرون رفتند و یک بار هم، چهارشنبه‌شب، به سینما رفتند. بنی تلویزیون یا ضبط‌صوت نداشت. خانه‌اش برای خوردن و خوابیدن و شطرنج‌بازی بود. کل کتابچه‌ی هِیستینگز و جزوه‌ی روسی را اجرا کردند، حتی از یک بازی نیز غافل نشدند، مگر تساوی‌های استادبزرگ‌ها.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۳۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان