دانلود و خرید کتاب رده بندی ۴۰۰ سوفی دیوری ترجمه محمدجواد کمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رده بندی ۴۰۰ اثر سوفی دیوری

کتاب رده بندی ۴۰۰

نویسنده:سوفی دیوری
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رده بندی ۴۰۰

کتاب رده بندی ۴۰۰ نوشتهٔ سوفی دیوری و ترجمهٔ محمدجواد کمالی است. نشر قطره این رمان معاصر فرانسوی را منتشر کرده است.

درباره کتاب رده بندی ۴۰۰

کتاب رده بندی ۴۰۰ (عشق یک‌طرفه) [La cote 400] حاوی یک رمان معاصر و فرانسوی است که اولین رمان منتشرشده به قلم سوفی دیوری به شمار می‌رود. گفته شده است که این رمان به‌دلیل ساختار منحصربه‌فرد و نوآورانه‌اش در کوتاه‌مدت با اقبال بسیار خوانندگان روبه‌رو و به زبان‌های مختلف ترجمه شد. داستان از ابتدا تا انتها از زبان خانمی کتابدار، مشغول به کار در طبقهٔ زیرین یک کتابخانهٔ شهرستانی و به‌صورت مونولوگ (تک‌گویی) روایت می‌شود. مخاطب این زن که ظاهرا فردی نامرئی است، در کتابخانه محبوس و ناگزیر به شنیدن درددل‌های این خانم کلافهٔ حدوداً ۴۰ساله و مجرد است. راوی در طول داستان علاوه‌بر اینکه توجه مخاطبش را به وقایع گوناگون و گاه عجیبی که در محیط کتابخانه می‌گذرد جلب می‌کند، حرف‌های بی‌پرده‌ای را به زبان می‌آورد و بی‌وقفه به زبان طعنه و طنز، به بیان واقعیت‌های درخور توجه و غیرقابل‌انکار می‌پردازد؛ از موضوعات تاریخی گرفته تا موضوعاتی تأمل‌برانگیز درمورد برخی از نویسندگان بزرگ نظیر «گی دو موپاسان» یا «سیمون دو بووار» و روابط پنهان و آشکاری که آن‌ها به دلخواه یا از سر ناچاری با دیگران داشته‌اند.

خواندن کتاب رده بندی ۴۰۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سوفی دیوری

سوفی دیوری (Sophie Divry) در سال ۱۹۷۹ در شهر مون‌پلیه به دنیا آمد و دانش‌آموختهٔ دو رشتهٔ ادبیات و روزنامه‌نگاری شد. او در فاصلهٔ سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ در ماهنامهٔ فکاهی «لادِکرواسانس» به کار پرداخت و پس از آن در «لوموند دیپلماتیک» به تدوین مقاله‌های ادبی روی آورد. رمان «رده‌بندی ۴۰۰ (عشق یک‌طرفه)»، عنوان نخستین رمان منتشرشده از سوفی دیوری است که چاپ اول آن در سال ۲۰۱۰ به‌طور همزمان در فرانسه و کانادا منتشر شد و او را به شهرت رساند. این رمان که ساختار و سبک‌وسیاق منحصربه‌فردی دارد، به چندین زبان ترجمه شده است. سوفی دیوری در سال ۲۰۱۴، رمان «وضعیت عمارت کلاه‌فرنگی» را نوشت که به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران، متأثر از رمان «مادام بواری» اثر «گوستاو فلوبر» است. او از ۲۰۱۶ در تهیهٔ برنامه‌های فرهنگی با رادیو «فرانس کولتور» وارد همکاری شده. از دیگر رمان‌های او می‌توان به «وقتی شیطان از حمام بیرون می‌آید» (۲۰۱۵)، «سه بار آخرالزمان» (۲۰۱۸) و «پنج دست قطع‌شده» (۲۰۲۰) اشاره کرد. مجموعهٔ این آثار، جوایز ادبی متعددی را برای این نویسندهٔ فرانسوی به ارمغان آورده است.

بخشی از کتاب رده بندی ۴۰۰

«همیشه مشغول خواندن کتاب‌های تاریخ است، این کارش من را عصبی می‌کند. شاید بهتر است با او حرف بزنم، این کارْ من را از خود بی‌خود می‌کند، شاید بهتر است اسمش را صدا بزنم و بگویم: مارتن! این روش مطالعه کردن ابلهانه است. فریب نخور، خیال می‌کنی چند تا از این کتاب‌های لعنتی را می‌توانی بخوانی؟ پا شو، تو توانایی‌های زیادی داری: هفته‌ای دو کتاب در طول پنجاه سال می‌خوانی. خب، تا آخر عمرت می‌شود چند تا کتاب؟ پنج هزار تا؟ اینکه چیزی نیست. در مقایسه با تعداد دویست و پنجاه هزار و هفتصد کتابی که اینجا داریم رقمی نیست. تازه در کتابخانهٔ ملی فرانسه چهارده میلیون کتاب هست. ما آدم‌ها حقیر هستیم، حقیر. بنابراین باید گاهی هم به فکر تفریح باشیم، به هم نگاه کنیم، باهم حرف بزنیم، تولیدمثل بکنیم، مگر نه؟ هروقت بخواهی، می‌توانیم به دیدن کاخ ورسای برویم، باهم به کنار دریا برویم و در ساحلی مثل اینجا روی پوستر، من پمپادور تو خواهم شد و حتی موقعی که عشقْ تن به مرگ بدهد، یکدیگر را دوست خواهیم داشت و دست در دست هم به تماشای دریا خواهیم پرداخت، دریایی که با آن امواج پرتلاطم و نورانی هیچ‌گاه از حرکت بازنمی‌ایستد، امواج سهمگینی که هرروز به ساحل می‌رسند و با جزرومد خود ما را به همراه می‌برند و درنهایت غرق می‌کنند. امواج کاغذی که هرساله با افزایش پنجاه هزار عنوان جدید بر قدرتشان افزوده می‌شود دست‌کمی از امواج دریا ندارند، پنجاه هزار کتاب جدید که باهم رقابت می‌کنند تا بتوانند راهی پیدا کنند و بیایند در قفسه‌های اینجا روی هم انباشته شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان