دانلود و خرید کتاب راهنمای کامل والدین (جلد ۱) رابین گلداستین ترجمه مینا اخباری آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای کامل والدین (جلد ۱)

«راهنمای کامل والدین» (جلد ۱) پاسخ به رایج‌ترین پرسش‌های والدین از تولد تا پنج سالگی نوشته دکتر رابین گلداِستین(-۱۹۷۶) و با همکاری جَنت گالانت است. نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: کتاب راهنمای کامل والدین به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که بسیاری از والدین طی بیست سال کار، از من به عنوان مشاور و پژوهشگر والدین در زمینه رشد دوران کودکی پرسیده‌اند. این پاسخ‌ها می‌تواند شکافی را که میان منابع سنتی نصیحت و اطلاعات مربوط به خانواده و افراد صمیمی در یک خانه به‌وجود آمده، پر کند. راه‌حلهای این کتاب در ارتباط با شناخت تفکر کودکان و بر اساس کارهای ژان پیاژه۸، پژوهشگر مشهور در زمینه رشد کودک است. همچنین مطالعه این کتاب تا حدّ زیادی به شما آرامش‌خاطر مضاعفی می‌دهد. همچنان که با تجربه‌های واقعی و مراحل قابل پیش‌بینی رشد آشنا می‌شوید، متوجه می‌شوید که اغلب رفتارهای کودکتان کاملاً طبیعی است. همه کودکان نوپا با اراده‌اند؛ همه بچه‌های هفت‌ساله به یادآوریهای مکرر نیاز دارند؛ و همه بچه‌ها در اوان نوجوانی روحیه‌ای متغیر دارند. با کسب این اطلاعات می‌توانید انتظارات خود را واقعی کنید. سپس بسیاری از تضادهایی را که ناشی از توقعات موجود است کنار خواهید گذاشت. به‌طور مثال، اینکه کودک سه‌ساله شما مانند کودکی چهار یا پنج‌ساله رفتار کند، یا اینکه فرزند دوازده‌ساله‌تان با همسالان خود مانند یک فرد بالغ برخورد و قضاوت داشته باشد. این کتاب شما را تشویق می‌کند وقت بیشتری را با کودک خود بگذرانید، به حرفهایش گوش کنید، محدودیتهایی برایش قائل شوید، و به او علاقه نشان دهید. او به هر طریق و در هر مرحله‌ای، از عشق و نقش فعالانه شما نفع خواهد برد. حتی اگر دیگران سهم بیشتری در مراقبت از او دارند، اما مسئولیت پرورش و تربیت او حقیقتا برعهده شماست. به همین دلیل، پاسخ‌هایی که در کتاب راهنمای کامل والدین لحاظ شده، خطاب به شما به عنوان یک والد است.

نظرات کاربران

majid raeisi
۱۳۹۶/۰۵/۰۴

😗

آلاله
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

من فکر میکنم این یک کتاب کاربردی نیست و در اکثر موارد راهکاری ارائه نمیده و در موضوعات مختلف تعدادی نظریه بیان میکنه و مثلا در مورد موضوع شیردادن ۳یا ۴ نظر متفاوت رو بیان میکنه و در انتها من

- بیشتر
nedaomumi
۱۳۹۶/۰۲/۲۸

به نظر م کتاب خوب و کاربردیی هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
شاید گاهی تلاش کنید وقتی حواس کودکتان به چیز دیگری پرت شده و از رفتنِ شما بی‌خبر است، مهدکودک را ترک کنید. هر چند این کار در ابتدا جلوی ریزش اشکهای ناگهانی او را می‌گیرد، اما شاید وقتی متوجه شود که رفته‌اید، واکنشی همراه با تعجب و ترس از خود بروز دهد. همیشه یک خداحافظی سریع بهتر است.
farnaz3000
حقیقت این است که در آغوش‌گرفتن کودک گریان او را لوس نمی‌کند. در عوض، حس امنیت او را پرورش می‌دهد و همین در دراز مدت سبب خواهد شد احتمال گریه‌کردن او کمتر شود. کودکی که گریه می‌کند شروع به پیش‌بینی این واکنش مثبت می‌کند که هر زمان گریه کند، کسی هست که به گریه او واکنش نشان دهد. این رابطه علت ومعلولی به کودک حس امنیت و آسایش می‌بخشد و همچنین به او می‌آموزد که به والدینش اعتماد کند. یادگیری اعتماد کردن بخشی مهم از رشد اولیه کودک است. اگر والدین به گریه‌های کودک واکنش نشان ندهند، یا به‌طور نامنظم و پیش‌بینی نشده با او رفتار کنند، او به سرعت احساس می‌کند تأثیر اندکی بر محیط خود دارد. در چنین موقعیتی، او یاد می‌گیرد که نمی‌تواند به اطرافیان خود اعتماد کند.
farnaz3000
اگر فرزندتان یاد بگیرد که به مراقبت و حمایت شما اعتماد کند، نوپایی می‌شود که اطراف خود را با اعتماد کشف می‌کند و همان‌طور که رشد می‌کند، کم‌کم و به طور خودانگیخته تمایل به استقلال را نشان می‌دهد.
farnaz3000

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۲۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان