دانلود و خرید کتاب صحنه‌پردازی در رمان ریموند آبستفلد ترجمه عبدالله کریم‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صحنه‌پردازی در رمان اثر ریموند  آبستفلد

کتاب صحنه‌پردازی در رمان

معرفی کتاب صحنه‌پردازی در رمان

«صحنه‌پردازی در رمان» نوشته ریموند آبستفلد(-۱۹۵۲)، نویسنده آمریکایی و از مجموعه کتاب‌های آموزش نویسندگی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: واژۀ «صحنه» از تئاتر آمده است و حادثه‌ای را می‌رساند که در یک مکان و زمان خاص اتفاق می‌افتد. ‌این اصل در ادبیات داستانی هم مصداق دارد: صحنه زمانی شروع می‌شود که شخصیت‌ها وارد جایی شوند یا جایی را ترک کنند. ‌یا حادثه ممکن است در یک جای واحد رخ دهد و مهم هم نیست که چه تعداد شخصیت در حال رفت و آمد به آن مکان باشند. ‌قدرت عاطفی یک صحنه به میزان توجه خواننده به اتفاق صحنه بستگی دارد. ‌حرکت بیش از حد بین مکان‌های مختلف موجب حواس‌پرتی خواننده می‌شود. ‌در‌واقع، بخشی از قدرت صحنه ناشی از احساس وحشت از محیط بسته‌ای است که شخصیت در آن گرفتار شده است و باید با آن و هر قضیه‌ای که در آن است مواجه شود. ‌زمان و مکان یک صحنه شبیه قاب نقاشی است: هدف آن تقویت اثر هنری است، نه منحرف کردن توجه خواننده. اما نویسندگان باید بدانند که برای نویسندگی نه قوانینی سفت و سخت، بلکه فقط اصول کلی وجود دارد. ‌در حالت کلی، صحنه در یک جای خاص اتفاق می‌افتد (اگرچه ممکن است اینجا متحرک باشد، مانند اتومبیل، قطار، هواپیما). ‌اما صحنۀ عالی صحنه‌ای است که چند مکان یا حتی ابعاد مختلف داشته باشد. ‌چنین صحنه‌ای پیچیده‌تر است. بنابراین، تأثیرش روی خواننده به مهارت نویسنده بستگی دارد.

نظرات کاربران

سياه مشق
۱۳۹۹/۰۵/۰۹

لطفا همه جلدهای این مجموعه نویسندگی رو بگذارید.. و چه بهتر که با تخفیف ممنونم بسیار نکات مفیدی دارند

کیان مهر
۱۴۰۰/۰۴/۱۸

کامل ترین کتابی که در مورد داستان نویسی خوندم همین کتاب بود

زهرا
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

مجموعه کتاب های آموزشی نویسندگی عالی هستن ولی متاسفانه نمیشه همشون رو به صورت چاپی خرید دو جلد از این مجموعه خریدم واقعا عالیه امیدوارم که کل مجموعه رو به صورت الکترونی برای فروش ارائه بدید هم از لحاظ هزینه

- بیشتر
Yosra
۱۳۹۶/۰۳/۱۸

👍

Ram
۱۴۰۲/۰۶/۰۵

نسبت به سایر کتاب ها با همین محتوا حدودا چهل درصد مفید و مطالب ناگفته داشت.

سما
۱۴۰۲/۰۳/۱۲

خیلی خوبه👌

masome nazari
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

عالی است یکی بخون بهتراز چندتا همین کتابه

amirhosin
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

همه چیزکه پولی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
هنگام شروع نوشتن صحنه، باید فقط فکر و ذکرتان استفاده از عناصری باشد که آن صحنه را به یک داستانک مستقل تبدیل می‌کند. ‌اما بعد از نوشتن داستان و رمان کامل، حال باید میزان تأثیر هر صحنه را نسبت به کل رمان بررسی و ارزیابی کنید.
zahra HadiA
‌وقتی آغاز را همچون جوانی ترسان به میدان نبرد دنیای ادبیات می‌فرستیم، از او برای نویسنده و کشور فقط یک کار می‌خواهیم: خواننده را زنده برگرداندـ و احتمالاً چیزهای دیگر.
leylak
«قهرمانان من... معمولاً... می‌فهمند که دنیا به سرنوشت افراد کاملاً بی‌تفاوت است. ‌»
Gloria
سر‌دستۀ جذامی‌ها مردی بود، انگار اسمش آل بود، که او را دائم بغل می‌کرد و سعی می‌کرد در دهان او تف بیندازد.
Gloria
دنیا برای اهل فکر کمدی است و برای اهل احساس تراژدی. ‌ هوراس والپول
ELNAZIOR
‌در دو مثال زیر کدام‌یک به نظر شما تأثیر بیشتری دارد؟ ۱. ‌او گفت: «این یکی مال توست، نه آن یکی. ‌» ۲. ‌» این یکی مال توست. ‌» او گفت. ‌» نه آن یکی. ‌» دومی ‌قوی‌تر است، زیرا تأکید روی «نه آن یکی» است.
ELNAZIOR

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۵ صفحه

قیمت:
۱۲۱,۰۰۰
۸۴,۷۰۰
۳۰%
تومان