دانلود و خرید کتاب روشی متفاوت در تربیت فرزند پو برانسن ترجمه اشرف راضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روشی متفاوت در تربیت فرزند اثر پو  برانسن

کتاب روشی متفاوت در تربیت فرزند

معرفی کتاب روشی متفاوت در تربیت فرزند

«روشی متفاوت در تربیت فرزند» نوشته پو برانسِن(-۱۹۶۴) و اشلی مِریمَن است. در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: به باور عامه، غریزه مادری امری ذاتی است. زنان این اطمینان را دارند که اگر حتی تا قبل از سی سالگی از بچه‌دار شدن اجتناب کرده و یا غریزه مادری چندان بالایی نداشته باشند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد؛ چراکه به‌محض به‌دنیا آمدن نوزاد، هم‌زمان با ترشح هورمون‌ها، غریزه مادری به‌صورت سحرآمیزی شروع به فعالیت خواهد کرد. به‌عنوان یک مادر، شما به‌خوبی می‌دانید که چه کارهایی باید انجام دهید و این فرآیند تا زمان بزرگ شدن کودک ادامه خواهد داشت. این تصور وجود دارد که این دانش، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی زنان است. در سایه این تصور غلط، ما واژه «غریزه» را، به اشتباه، معادل تجربیاتی که از پرورش فرزند به‌دست می‌آوریم، درنظر می‌گیریم. اما این نوعی تعمیم‌سازی افراطی اصطلاح «غریزه» است. در واقع، غریزه حقیقی ـ یا همان سائق زیستی که هنگام به‌دنیا آمدن فرزند، خودبه‌خود، شروع به فعالیت می‌کند ـ میل شدید به پرورش و حفاظت از کودک است. متخصصان مغز و اعصاب، محل دقیق شبکه عصبی مغز را که در آن این میل برانگیخته می‌شود، شناسایی کرده‌اند. والدین می‌توانند با اتکا به این میل، فرزند خود را بزرگ کنند، اما برای تربیت صحیح او به دانش موجود نیاز خواهند داشت. به‌عبارت دیگر، غرایز ما قادر نخواهند بود بدون اتکا به دانش موجود، ما را در امر تربیت فرزند یاری رسانند. بیشتر تحقیقات علمی قادر به پاسخگویی به نیازهای مجموعه رسانه‌ای نیستند. حداقل در مورد علم رشد کودک هیچ لحظه «هورا، آن را یافتم!» که با توصیف کلاسیک پیشرفت‌های علمی مهم تناسب داشته باشد، وجود نداشته است. عقاید جدید مطرح‌شده در کتاب حاضر، به جای اینکه ماحصل تحقیق یک محقق صِرف باشد، توسط محققان زیادی و بعضا ده‌ها محققی که در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال تحقیق هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تأیید شده‌اند.

نظرات کاربران

سعیده افضلی
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

کتاب فقط یه مجموعه رفتارها و روش های برخورد با اون رو در کودکان میگه بدون اینکه مشخص کنه چه رنج سنی رو مدنظر داره مثلا جایی در متن فکر میکنی که موضوع در رابطه با رفتار یه کودک ۴

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«شخصی که به دریافت پاداش‌های مکرر عادت می‌کند، قادر نخواهد بود پشتکار لازم را در خود تقویت کند، چراکه با حذف پاداش، فورا دست از تلاش برخواهد داشت.»
سعیده افضلی
فصل ۲: یک ساعت خواب کمتر در سراسر جهان، کودکان به نسبت سی سال قبل، یک ساعت کمتر می‌خوابند که این امر عواقب ناخوشایندی مانند: کاهش ضریب هوشی، بروز مشکلات عاطفی، اختلال کمبودتوجه، بیش‌فعالی و چاقی را به‌دنبال دارد.
آق دکتر، صالح جونِ اصغری
مباحث کتاب حاضر طیف وسیعی از موضوعات را دربرگرفته و هم‌زمان، هم به بافت مغز و هم روان و رفتار کودکان توجه دارد. مباحث کتاب، به کودکان همه سنین از نوزادان گرفته تا نوجوانان ارتباط دارد.
آق دکتر، صالح جونِ اصغری
پیش‌فرض محوری کتاب این است که بسیاری از استراتژی‌های دنیای مدرن در زمینه پرورش و تربیت کودک، در حقیقت نتیجه عکس می‌دهد ـ به این دلیل که پیچش‌های کلیدی علم جدید مورد غفلت قرار گرفته است.
آق دکتر، صالح جونِ اصغری
به‌عبارت دیگر، غرایز ما قادر نخواهند بود بدون اتکا به دانش موجود، ما را در امر تربیت فرزند یاری رسانند
آق دکتر، صالح جونِ اصغری

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۲۵۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
۷۳,۸۰۰
۱۰%
تومان