دانلود و خرید کتاب گاندی کیست؟ دانا میچن رو ترجمه مرضیه بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاندی کیست؟ اثر دانا میچن رو

کتاب گاندی کیست؟

معرفی کتاب گاندی کیست؟

کتاب گاندی کیست؟ نوشتۀ دانا میچن رو با ترجمۀ مرضیه بیگی در نشر پیدایش به چاپ رسیده است. این کتاب در مجموعۀ کیست چیست کجاست قرار دارد. این مجموعه حاوی دانستنی‌های علمی، جغرافیایی و زندگی‌نامۀ مشاهیر و مناسب برای نوجوانان است. در این مجلد، خوانندگان با زندگی شخصی و حرفه‌ای مهاتما گاندی آشنا می‌شود. وکیلی ساده که توانست استقلال هند را پس بگیرد.

درباره کتاب گاندی کیست؟

آیا به حال به این فکر کرده‌اید که عصر دایناسورها چه بود؟ اکتشاف فضا از کجا شروع شد؟ جی کی رولینگ و والت دیزنی و چرچیل که بودند؟ جنگل آمازون کجاست؟ زندان آلکاتراز چطور؟ مجموعۀ کیست چیست کجاست حاوی دانستنی‌هایی از این دست برای کسانی است که این پرسش‌ها به ذهنشان می‌رسد؛ اما حوصله ندارند سراغ کتاب‌های خشک و بداخلاق تاریخی و جغرافیایی و... بروند. اگر جزو این دسته هستید با مجموعۀ «کیست چیست کجاست» همراه شوید و با خواندن قصه‌های جالب به پاسخ پرسش‌هایتان برسید.

در این کتاب خواننده قرار است زیروبم زندگی شخصی و فعالیت‌های مردی را بخواند که با ایده‌ و عملش توانست هند را از زیر استعمار بریتانیا بیرون بکشد. مهاتما گاندی ۲ اکتبر ۱۸۶۹ در  خانواده‌ای هندو در گجرات به دنیا آمد. او حقوق‌دان، ملی‌گرای ضداستعمار و مبارز مدنی بود که رهبری جنبش استقلال‌طلبی هند از بریتانیا را به عهده گرفت. او به سبب در پیش گرفتن مقاومت بدون خشونت مشهور است، به‌طوری که الهام‌بخش جنبش‌های حقوق مدنی و آزادی در سراسر جهان بود. مهاتما به‌معنای بزرگ‌روح و ارجمند، عنوانی افتخاری است که نخستین بار در آفریقای جنوبی برای او به کار رفت و بعد از آن در سراسر جهان استفاده می‌شود. گاندی در دورۀ جوانی در لندن حقوق خواند و به وکالت رسید و سال‌ها در این شغل بود. او بعد از تجربۀ حضور در لندن و آفریقای جنوبی، در حالی که ۴۵ سال داشت به هندوستان بازگشت و خیلی زود دست به سازمان‌دهی دهقانان، کشاورزان و کارگران شهری زد تا علیه مالیات بیش از حد زمین و تبعیض اعتراض کنند. گاندی ملی‌گرایی ضداستعمار بود. مشهورترین فعالیتش برپایی رژۀ نمک به طول ۴۰۰ کیلومتر بود و در آن رهبری مردم هند را در به چالش کشیدن مالیات بر نمک تحمیل‌شده از سوی بریتانیا در دست داشت و برای خروج بریتانیا از هند فراخوان داد. گاندی در ۱۹۲۱ رهبری کنگرۀ ملی هند را به عهده گرفت و جنبش‌های سراسری زیادی را به راه انداخت. او توانست با استفاده از شیوهٔ ضد خشونت و نافرمانی مدنی، استقلال هند را از بریتانیا پس بگیرد و در نهایت دست بریتانیا را از هند کوتاه کند. در نهایت اما به دست یکی از هندوهای متعصب ترور شد.

کتاب گاندی کیست؟ خواننده‌اش را به سفری تاریخی در زندگی و زمانۀ گاندی می‌برد؛ مردی که هند را از استعمار بریتانیا نجات داد. داستان زندگی گاندی و مسیر تبدیل شدن او از وکیلی ساده به رهبر هند خواندنی است و برای نوجوانان نکات جالب زیادی دارد.

فهرست مطالب کتاب گاندی کیست؟ به شرح زیر است:

مقدمه: گاندی کیست؟

فصل ۱: داماد خردسال

فصل ۲: وکیل لندنی

فصل ۳: مسافر ناخواسته

فصل ۴: نیروی حقیقت

فصل ۵: مهاتما در هند

فصل ۶: نافرمانی همراه با پرهیز از خشونت

فصل ۷: خروج از هند

فصل ۸: نوری که خاموش شد

گاه‌شمار زندگی گاندی

خواندن کتاب گاندی کیست؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به نوجوانان دوستدار کتاب‌های دانشنامه‌ای و دانستنی و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان