دانلود و خرید کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی ام سوامی ترجمه مرتضی براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی اثر ام سوامی

کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

معرفی کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی نوشتهٔ ام سوامی و ترجمهٔ مرتضی براتی است. نشر مهرگان خرد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی درمورد حکمت ذن برای زندگی امروز سخن گفته است. گفته شده است که بسیاری از ما برای حفظ آرامش در طول روز و یا به خواب‌رفتن در شب تلاش می‌کنیم. ذهن ناآرام و خیانتکار ما باعث می‌شود لحظه‌ای احساس خوبی داشته باشیم و لحظه‌ای احساس وحشتناک. منفی‌گرایی و اضطراب از کجا ما را فرا می‌گیرد و چگونه می‌توانیم آرام باشیم؟ ذِن، هنر دستیابی به آن آرامش درونی را بدون تشریفات یا جزم‌اندیشی به ما نشان می‌دهد. کتاب حاضر در مورد مشاهدهٔ زیبایی، سعادت و حقیقت در زندگی روزمرهٔ انسان است. رانندگی به محل کار یا شستن ظروف، هر عملی به راحتی می‌تواند برای ما مراقبه باشد. این کتاب بر اساس آموزه‌های اصلی ذن، چشم‌اندازی را ارائه داده است که زندگی را تغییر می‌دهد. ام سوامی (Om Swami)، نویسندهٔ پرفروش بسیاری از کتاب‌های دگرگون‌کننده، هنر شادی را با طنز، داستان‌ها و حکمت فراوان با شما به اشتراک گذاشته تا شما را به سفری از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی ببرد. نویسنده توضیح داده است که تمرکزداشتن مستلزم این است که در یک زمان فقط مشغول انجام یک کار باشیم. چندوظیفه‌ای یا چندکاری دشمن ذهن‌آگاهی است.

خواندن کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از ذهن انباری به ذهن آگاهی

«تأکید بودا بر پوچی همه‌چیز، ما را به تعجب وامی‌دارد که آیا معنایی برای جدی‌گرفتن زندگی وجود دارد؟ بسیاری از ما تمام چالش‌ها، ناملایمات و مقاومت‌های خود را در زندگی به‌مثابهٔ رنج می‌بینیم. اما اگر بحث پوچی را کنار بگذاریم، آیا واقعاً رنج است یا صرفاً توهم آن است؟

مردی مُرد و خود را در دنیای دیگر یافت. حساب او بررسی شد و فرشته‌ای او را به مکانی زیبا هدایت کرد.

فرشته به او گفت: «می‌توانی هرچقدر که دوست داری از اینجا لذت ببری. کاری وجود ندارد که مجبور به انجامش باشی و همه‌چیز مرتب است. اگر غذا، موسیقی یا هر چیز دیگری می‌خواهی، فقط آن را آرزو کن و برایت فراهم می‌شود. وزن اضافه نمی‌کنی یا بیمار نمی‌شوی. هر زمان و هر طور می‌خواهی می‌توانی تفریح کنی، مشکلی نیست ...»

او نمی‌توانست چنین اقبالی را باور کند، زیرا می‌دانست که به افراد زیادی صدمه زده است، زیاد دروغ گفته، کارهای بد زیادی انجام داده و لیاقت بهشت را نداشته است، اما او آنجا بود. فریاد زد: «این یک معجزه است!» خودش را نیشگون گرفت تا مطمئن شود که خواب نمی‌بیند.

در واقع اکثر افراد روحانی نیز این‌گونه فکر می‌کنند. آن‌ها معتقدند که پیمودن مسیر روشن‌ضمیری به این معناست که فقط خود را در مراقبه یا عبادت غوطه‌ور کنند و کاری با بازی رقابتی که دیگران در آن هستند نخواهند داشت. من خودم زمانی یکی از این جویندگان بودم. (و دوستان، آیا من اشتباه کردم!). این طرز فکر بسیار کودکانه است.

به‌هرحال آن مرد خود را در جایی یافت که همه‌چیز خوب بود و در حال لذت بردن بود. اما در عرض یک هفته، آن‌قدر حوصله‌اش سر رفته بود که نزد فرشته رفت و گفت: «می‌خواهم کاری انجام دهم. باید کمی کار به من بدهی من تحصیلات خوبی دارم، کارهای زیادی در اینجا باید بتوانم انجام دهم.»

او پاسخ داد: «آقا، اینجا نه کاری هست، نه شغلی، نه آزمایشی. فقط باید از لذت ببری.»

مرد سعی کرد آن زندگی را ادامه دهد اما نتوانست. یک هفته بعد دوباره درخواست و اعتراض کرد که به‌شدت حوصله‌اش سر رفته است.

او فریاد زد: «لعنت به این، من باید کاری انجام دهم. اینجا مثل جهنم است.»

فرشته با خونسردی پاسخ داد: «آقا فکر می‌کنید دقیقاً کجا هستید؟ اینجا جهنم است.»

یکی از بزرگ‌ترین توهم‌ها -یا خیالاتی- که مردم دارند، زندگی‌ای است که در آن راحت بنشینند و استراحت کنند، هرگز استرس نداشته و فقط لذت ببرند. همه، در مقطعی از زمان، رؤیای چنین زندگی را می‌بینند؛ یک زندگی بدون اضطراب. توهم اینجاست که خیال می‌کنند این زندگی به‌نوعی می‌تواند یک زندگی شاد باشد، اما چنین چیزی دور از حقیقت است.

زندگی‌ای که در آن هیچ چالشی وجود ندارد، تحقق‌ناپذیر است. یک زندگی بسیار ملال‌آور است، زندگی‌ای است که ارزش زیستن ندارد، حتی با فرض اینکه قابل‌تحمل باشد. درد، بخش اساسی پیشرفت معنوی ماست. چالش‌ها و مشکلاتمان چه خود تحمیلی باشد یا اجباری، ما را وادار به کار، تفکر و قدردانی از جنبه‌های مطلوب‌تر زندگی می‌کند. یک دانه برای جوانه‌زدن، باید زیر فشار زمین قرار بگیرد؛ باید خلاف جاذبه رشد کند. هر چه بیشتر فشار خاک را تحمل کند، بیشتر در برابر جاذبه می‌تواند حرکت کند و بالا بیاید. هر چه بلندتر رشد کند شکوفاتر می‌شود.»

نظرات کاربران

کاربر ۶۰۸۱۹۷۰
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

سلام‌عالی بود اما لطفا کتاب های صوتی بیشتری در کتابخانه جا بدید ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳۶۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان