دانلود و خرید کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج مونیکا مِندِزلیهی ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج اثر فرناز فرود

کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج

معرفی کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج

کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج نوشته‌ی مونیکا مندزلیهی متخصص روابط زوجین و مشاور است. نویسنده با سابقه‌ای پربار و طولانی در مشاوره به زوجین، ۱۰۰۱ پرسش بنیادین که زوجین قبل از ازدواج باید از خود بپرسند، ارائه کرده است. پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند به شناخت دقیق زوجین از یک‌دیگر منجر شود و ازدواجشان را در مسیری درست قرار دهد.

این کتاب را فرناز فرود به فارسی ترجمه و نشر صابرین آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج

کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج نوشته‌ی مونیکا مندزلیهی، راهنمایی برای آغاز زندگی زناشویی است. آغازی که بر مبنای شناخت بیشتر و بهتر زوجین شکل می‌گیرد. لیهی با تجربه‌ی سال‌ها مشاوره به زوج‌های جوان، موضوعات مهمی را که ضروری است به آن‌ها توجه شود، در بخش‌هایی جدا و در قالب سوال‌ مطرح کرده است. سوال‌هایی که پاسخ دقیق و روشن به آن‌ها می‌تواند مانند چراغی در مسیر پرفرازونشیب زندگی زناشویی باشد. این کتاب بر پایه‌ی تجربه و دانش به رشته‌ی تحریر درآمده است. کسانی که در آستانه‌ی ازدواج هستند و کسانی که می‌خواهند روابطشان را به سطح جدی‌تری وارد کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌ای بسزا ببرند.

کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج مجموعه‌ای متنوع از عوامل به‌چالش‌کشاننده‌ی ازدواج و در نهایت شکست آن را مطرح کرده و حاوی نکاتی است که می‌تواند کامیابی در رابطه را به ارمغان بیاورد. نویسنده از دو دهه تجربه‌ی خود و بررسی جامع مسائل صدها زوج به عصاره‌ای از مطالب بنیادین مورد نیاز زوج‌های جوان رسیده است. سوال‌هایی که در بخش‌های مربوط به خود، طبقه‌بندی شده‌اند و زوجین را گام‌به‌گام و براساس مدلی دقیق به شناختی عمیق‌تر از نیازها و خواسته‌های خود و شریک زندگی‌شان می‌رساند. از این‌روست که مونیکا مندزلیهی از زوج‌های جوان خواسته در خواندن مطالب کتاب عجله نکنند، همراه با شریکشان با دقت و صداقت به سوال‌ها پاسخ دهند و در هر نشست نهایتا یک فصل از کتاب را بخوانند. صراحت و دقت در پاسخ‌گویی کلیدی است که خوانندگان برای استفاده از ظرفیت‌های این راهنمای طبقه‌بندی‌شده به آن نیاز دارند.

مونیکا مندزلیهی در آغاز کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج پیش‌نیازهای ضروری خواندن اثر خود را به‌دقت برشمرده است. به‌گفته‌ی نویسنده صداقت در پاسخ گویی اولین پیش‌نیاز است. زوجین باید مشخص کنند از زندگی چه می‌خواهند و شریکشان چقدر به این هدف نزدیک است. آن‌ها باید در پاسخ به سوالات بدون درنظرگرفتن آن‌چه شریکشان می‌پسندد، پاسخ دهند. پنهان‌کاری در آغاز مسیر، خشت کج اولی است که بنا را تا ثریا کج می‌برد. رفتار به‌ظاهر زیرکانه‌ی در این دوره از رابطه، منجر به زوال قطعی آن در گام‌های بعدی خواهد شد.

تاکید بعدی مندزلیهی بر کشف ویژگی‌های شخصیتی و خواسته‌های خود فرد است؛ این‌که بفهمند از ازدواج چه می‌خواهند. این‌جاست که به سوال «دوست داری بچه داشته باشی یا نه؟» نباید از جانب شریکشان پاسخ دهند. فهم خواسته‌های افراد از زندگی و ازدواج همان‌قدر که به خودشان کمک می‌کند، به شریک آینده‌ی زندگی‌شان نیز کمک خواهد کرد. شناخت دقیق از خواسته‌های خود فرد به درک پاسخ کلیدی‌ترین سوال پیش از ازدواج منجر خواهد شد؛ آیا نامزدتان می‌تواند خواسته‌هایتان را از یک زندگی مشترک برآورده کند؟ پس همان اندازه که هر کس به دنبال کشف طرف مقابل است، باید در پی کشف خصوصیات، اهداف و خواسته‌های اصلی خود از یک زندگی مشترک باشد.

مونیکا مندزلیهی پس از توضیح شیوه‌ی مطالعه‌ی کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج و پیش‌نیازهای آن در آغاز، سوالات بنیادینی که شالوده‌ی کتاب را برساخته، در سیزده بخش جداگانه مطرح می‌کند. این پرسش‌ها از گذشته‌ی افراد آغاز می‌شود و ابتدا افراد را نسبت به تاثیری که گذشته‌ی آن‌ها می‌تواند بر زندگی مشترکشان بگذارد، آگاه می‌سازد. مهم‌ترین سرمشق‌های زندگی مشترک افراد، طبعا والدین آن‌ها هستند. رابطه‌ی بین پدر و مادر، چه نیکو و طبیعی بوده باشد، چه ناموفق و شکست‌خورده، به‌طور خودآگاه و ناخودآگاه بر زندگی مشترک افراد تاثیر می‌گذارد. سوالات مطرح‌شده در این بخش فرد را در فهم و استفاده‌ی درست از آن‌چه برایش از گذشته باقی‌ مانده، یاری می‌بخشد و مشخص می‌کند طرفین چه نگاهی به والدین خود و والدین شریک زندگی‌شان دارند و می‌خواهند چگونه رابطه‌ای با آن‌ها داشته باشند. البته دایره‌ی اشخاص و نزدیکانی که می‌توانند بر زندگی مشترک فرد تاثیر بگذارند، بزرگ‌تر از این‌هاست. نویسنده در بخش‌ جداگانه‌ای به سایر نزدیکان نیز پرداخته است.

تقریبا جنبه‌ای از زندگی مشترک نیست که در کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج مغفول مانده باشد. تصمیم زوجین درباره‌ی بچه‌دار شدن و نوع نگاه آن‌ها به بچه‌ها، نقش عقاید و دیدگاه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، امور روزمره‌ی زندگی، گذراندن اوقات فراغت، مدیریت امور مالی، مخارج و پس‌اندازها، صمیمیت جسمانی، احترام و اطمینان، شرایط خاص و ازدواج با کسانی که ممکن است با عموم انسان‌ها تفاوت‌هایی داشته باشند یا فرهنگ‌های مختلف آن‌ها را متفاوت بشمارد، برگزاری مراسم ازدواج، ازدواج مجدد، عوامل مساعد و نامساعد ازدواج و عادت‌هایی که زوج‌ها را از هم دور می‌کند، بخشی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی مشترک هستند که نویسنده در قالب فصل‌ها و بخش‌های مختلف کتاب بدان‌ها پرداخته و سوالاتش را در این زمینه‌ها برای پاسخ‌گویی مشترک در اختیار زوج‌ها گذاشته است.

خواندن کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که در آستانه‌ی ازدواج هستند پیشنهاد می‌کنیم. خواندن این کتاب به تمامی زوج‌های جوان کمک خواهد کرد، روابطی پایدارتر و مطلوب‌تر داشته باشند.

درباره‌ی مونیکا مندزلیهی

مونیکا مندزلیهی نویسنده، سخنران و مشاور ازدواج و خانواده ساکن لس‌آنجلس آمریکا است. او سابقه‌ی سال‌ها مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره به زوج‌های جوان را در کارنامه دارد. مندزلیهی به‌عنوان یک مشاور ازدواج در برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی شرکت کرده است. توصیه‌های او به زوج‌های جوان در قالب مقالاتی در برخی از مهم‌ترین نشریات همچون وال‌استریت ژورنال منتشر شده است. مندزلیهی کارگاه‌ها و سمینارهای متعددی در کنار جلسات خصوصی برای زوج‌های جوان در لس‌آنجلس برگزار کرده است. او در قامت یک نویسنده‌ی پرطرفدار نیز ظاهر شده است. کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج که شامل توصیه‌های او برای زوج‌هایی است که در آستانه‌ی ازدواج هستند، توسط نشر McGrawHill به چاپ رسیده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است. کتاب «۱۰۰۱ پرسش پیش از بچه‌دار شدن» اثر دیگری از مونیکا مندزلیهی برای مشاوره به زوج‌ها است.

بخشی از کتاب ۱۰۰۱ پرسش قبل از ازدواج

قابل درک است که هریک از شما با پدر و مادر خودتان راحت‌تر باشید تا پدر و مادر آن یکی. هر چه باشد، شما به مدت یک عمر پدر و مادرتان را می‌شناسید، در حالی که احتمالا تازه با پدر و مادر نامزدتان آشنا شده‌اید. اما همیشه به یاد داشته باشید که پدر و مادر همسرتان، پدر و مادر همسرتان هستند. تحقیر یا بی‌احترامی به آنها هیچ تفاوتی با توهین به پدر و مادر خودتان ندارد.

شما و نامزدتان به طور جداگانه پاسخ پرسشهای زیر را بنویسید. در پایان درباره پاسخهایی که داده‌اید گفت‌وگو کنید و ببینید چه تأثیر منفی یا مثبتی بر زندگی مشترک شما خواهند داشت؟

۱. آیااحساس می‌کنید که پدر و مادر نامزدتان شما را به عنوان همسر فرزندشان می‌پذیرند؟ رفتار آنها با شما چه احساسی در شما ایجاد می‌کند؟

۲. اگر با پدر و مادر همسرتان دچار اختلاف شوید و همسرتان جانب شما را نگیرد، چه احساسی خواهید داشت؟

۳. آیا اگر با پدر و مادر همسرتان مشکلی پیدا کنید، بدون مشورت با همسرتان و بی‌واسطه با آنها صحبت خواهید کرد؟

۴. آیا به عقیده شما همسرتان باید مسئول حل اختلاف بین شما و پدر و مادرش باشد؟

۵. اگر پدر و مادر همسرتان - آگاهانه یا ناآگاهانه - به شما بی‌احترامی کنند، آیا بی‌درنگ اعتراض می‌کنید یا انتظار دارید که همسرتان فوری از شما دفاع کند؟

۶. درباره کمک مالی به پدر و مادر همسرتان، به هنگام بازنشستگی آنها یا در صورتی که نیازمند شدند، چه عقیده‌ای دارید؟

۷. درباره گذراندن تعطیلات با پدر و مادر همسرتان و نه پدر و مادر خودتان، چه نظری دارید؟

۸. جلب رضایت پدر و مادر همسرتان چه اندازه برایتان مهم است؟

۹. اگر تصمیم با شما باشد که یک روز را با پدر و مادرتان بگذرانید یا پدر و مادر همسرتان، کدام را انتخاب می‌کنید؟

۱۰. آیا ترجیح می‌دهید که در شهر یا استان دیگری، دور از شهر پدر و مادر همسرتان زندگی کنید؟

۱۱. آیا اگر همسرتان تنها به دیدار پدر و مادرش برود، ناراحت می‌شوید؟

۱۲. آیا احساس می‌کنید که پدر و مادر همسرتان بین شما و همسرتان اختلاف می‌اندازند؟

۱۳. آیا احساس می‌کنید که وقتی در کنار پدر و مادر همسرتان هستید باید نوع دیگری لباس بپوشید، حرف بزنید یا رفتار کنید؟

۱۴. آیا انتظار دارید که پدر و مادر همسرتان روز تولدتان تلفن بزنند یا به شما هدیه بدهند؟

۱۵. آیا اگر پدر و مادر همسرتان به شما هدایایی بدهند که از هدایایی که به فرزندشان می‌دهند ارزان‌تر یا کمتر باشد، ناراحت می‌شوید؟

۱۶. آیا احساس می‌کنید که پدر و مادر شما رفتار بهتری با همسرتان دارند تا پدر و مادر همسرتان با شما؟ اگر چنین است، شرح بدهید.

۱۷. اگر با پدر و مادر همسرتان دچار اختلاف شدید، آیا ناراحت می‌شوید که همسرتان با آنها ارتباط داشته باشد؟

نظرات کاربران

1m2o3h4s
۱۳۹۵/۱۲/۱۰

لطفا این کتاب رو جز کتاب های رایگان قرار بدین

هانیه سادات
۱۳۹۸/۰۵/۲۵

تقریبا کامل بود تعدادی از سوالات به نظرم برای بعد از ازدواج و صرفا آشنایی بیشتر هست و انتظار داشتم تفسیر هر سوال و جوابی رو هم داشت، حتی خلاصه و کوتاه در کل مفید بود

علاقه مند کتاب
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

کتاب خوبی هست ابعاد مختلف انسان رو به سبک پرسش توضیحی بیان می کنه. اما انتظار میره یا هزینه اش کمتر باشه یا محتواش بهتر باشه چون من کتاب 35 تومنی رو اینجا توی طاقچه 5 تومن خریدم ولی این کتاب

- بیشتر
maryam rismanchian
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

من نسخه چاپی کتاب رو خوندم . درسته که برخی از مواردش با فرهنگ ما سازگار نیست اما در کل دید خوبی میده

ellena_1988
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

کتابی که در درجه اول به خودتون کمک میکنه و در درجه دوم اگه سوالات هر مرحله رو با شریکتون انجام بدین به تصمیم گیری درست و منطقی راجع به آیندتون کمک بسزایی میکنه و درصد خطا رو به حداقل

- بیشتر
sara.sh
۱۳۹۹/۱۱/۰۷

بسیار بسیار مفید و کاربردی بود.

samira
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

کتاب خوب و مفیدیه خیلی به خودشناسی برا ازدواج واینکه ما دقیقد چی مبخابم از ازدواج کمک میکنه

fatemeh gorji
۱۳۹۹/۰۴/۰۱

نکات و سوالات جالب و تامل برانگیز و اساسی در مورد ازدواج، خواستگاری و دوره نامزدی دارد

نیکی
۱۳۹۹/۰۶/۲۶

خیلی دنبال چنین چیری بودم ممنون

khz madadi
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

مفید بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۴)
وظیفه درهم آمیختن خانواده‌ها به عهده تازه عروس و داماد است. شما به عنوان یک زوج باید تدبیر، نرمش و وحدت نظر داشته باشید. باید تصمیمهای مهم را به کمک همسرتان بگیرید، نه پدر و مادرتان. نشان دهید که شما و همسرتان یک تن واحد هستید. به پدر و مادر خودتان و همسرتان هم نشان دهید که هنوز فرزندشان هستید، اما فرزندی که اکنون متأهل‌شده و زندگی‌اش را با مسئولیتها و اولویتهای تازه‌ای آغاز کرده است.
علاقه مند کتاب
«فرزندان هیچ وقت در گوش دادن به بزرگترها تلاشی به خرج نمی‌دهند، اما همواره از آنها تقلید کرده‌اند.»
la lumière
وقتی با فردی صمیمی می‌شویم، باید بتوانیم خصوصی‌ترین امیدها و ترسهایمان را با او در میان بگذاریم و مطمئن باشیم که به تنهایی با این چالشها روبه‌رو نمی‌شویم.
هانیه سادات
پی بردن به تفاوتها به معنای اعلام ختم رابطه نیست. هرگز عدم اختلاف‌نظر، راز موفقیت زندگی مشترک به حساب نمی‌آید. اختلاف‌نظر با نامزدتان فرصتی است تا مهارتهای «مدیریت تفاوتها» را بیاموزید.
Mohammad Ali Zareian
یکی از شوهرها نگرانی‌اش را چنین شرح داد: «می‌ترسیدم ظرفها رو بشورم. فکر می‌کردم اگه یه بار ظرف بشورم، مجبور می‌شم تا آخر عمرم ظرف بشورم.»
ایران
اگر مشاهده کرده‌اید که مدام شما را جلوی نامزدتان یا دیگران تحقیر می‌کنند یا شنیده‌اید که پدر و مادر همسر آتی شما می‌کوشند تا او را از ازدواج با شما منصرف کنند، حواستان را جمع کنید. به احتمال زیاد این رفتار آنها تغییر نخواهد کرد. به این امید دل نبندید که پدر و مادر نامزدتان به مرور زمان به شما علاقه‌مند خواهند شد.
Bita 1997
شاید صحبت کردن درباره امور به شما احساس نزدیکی بیشتری بدهد، اما در عین حال ممکن است شریک زندگی‌تان را ناراحت کند و موجب شود که از شما فاصله بگیرد. تا وقتی این نکته را درک نکنید، تلاش برای صحبت کردن به منظور صمیمیت بیشتر، فایده زیادی نخواهد داشت.
هانیه سادات
- از شخص انتقاد نکنید: «یکدنده هستی.» - از رفتار انتقاد کنید: «یکدنده بودن، تفاهم را دشوار می‌کند.»
AMIR AKBARPOOR
- با سخنان بی‌رحمانه یا آزاردهنده تلافی نکنید.
اعتدالی
شما و نامزدتان چه تعریقی از یک خانواده «متعارف» دارید؟
علاقه مند کتاب

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۸۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
۶۴,۸۰۰
۱۰%
تومان