دانلود و خرید کتاب دنیای من و مادربزرگ: بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده برای شادی نوه‌ها آلموت بارتل ترجمه لی‌لا لفظی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دنیای من و مادربزرگ: بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده برای شادی نوه‌ها اثر آلموت  بارتل

کتاب دنیای من و مادربزرگ: بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده برای شادی نوه‌ها

معرفی کتاب دنیای من و مادربزرگ: بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده برای شادی نوه‌ها

«دنیای من و مادربزرگ» نوشته آلموت بارتل و یولیا بوره، دربردارنده بازی‌های ساده و سرگرم‌کننده برای شادی نوه‌ها است. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معمولاً در دوران بازنشستگی، وقت و انرژی زیادی در اختیار دارند که می‌توانند آن را به فرزندان خود هدیه کنند. بدیهی است که نوه‌ها بیش از دیگر اعضای خانواده می‌توانند از این وضعیت بهره‌مند شوند. البته از جنبه‌ی دیگری نیز می‌توان به این مسئله نگریست. در واقع، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز از این قضیه منتفع می‌شوند و برندگان اصلی هم به حساب می‌آیند. آن‌ها از این‌که در مرکز توجه خانواده قرار می‌گیرند و کوچک‌ترها به دنبال جلب دوستی و نزدیکی به آن‌ها هستند، بسیار خوشحال خواهند بود. مدت‌هاست که برخی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بدون آن‌که متوجه نقش مهم خویش به عنوان والدین بزرگ کودکان باشند و به علت عشق و علاقه‌ی بسیار به نوه‌ها، می‌خواهند نقش جدیدشان را خیلی سریع به دست آورند. آنان باید بدانند که در این خصوص به تأمل بیشتری نیاز است و باید به تدریج به نوه‌ها نزدیک شد. بنابراین، ممکن است مدتی سپری شود تا آن‌ها بتوانند وظیفه‌ی جدید خود را به شیوه‌ای درست انجام دهند. بهترین روش آن است که پیرها و جوان‌ها (بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها) توقعات متقابل یک‌دیگر را درک کنند. شرط مهم برای موفقیت در این کار آمادگی برای گفت‌وگو و مداراست. هنگامی که فرزندان نسبت به مراقبت‌ها و محبت‌های بیش از حد پدربزرگ و مادربزرگ به نوه‌ها اعتراض می‌کنند و به صراحت می‌گویند که آنان نیز در گذشته آرزوی این‌گونه توجهات و محبت‌ها را از سوی والدین خود داشته‌اند تازه معلوم می‌شود که گفت‌وگو چقدر مهم و مؤثر است. ایده‌ها و پیشنهادهای زیادی در این کتاب وجود دارند که به خواننده می‌گویند چه بازی‌ها، سرگرمی‌ها و فعالیت‌هایی برای کودکان دارای ارزش و اهمیت بیشتری است که می‌توان آن‌ها را بدون صرف وقت و هزینه زیاد عملی نمود.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
کوه آرزو و خوشبختی سنگ نسبتاً بزرگی پیدا کنید و آن را به کوه آرزوهای خودتان تبدیل کنید. گچی بردارید و در پیاده‌روی کنار منزل، دایره‌ای به قطر چهار متر بکشید. حال سنگ آرزوهایتان را در وسط این دایره قرار دهید. روی خط بسته‌ی دایره بایستید و درحالی‌که برای نوه‌ی خود آرزوهای خوب می‌کنید، فندق، گردو یا حتی دکمه و سنگ به طرف کوه پرتاب کنید؛ برای هر آرزو یک سنگ یا یک دکمه. این آرزوها می‌توانند برای خوشبختی، سلامتی، پیدا کردن دوستان خوب و... باشند. سپس نقش‌ها عوض می‌شوند؛ حالا نوبت کودک است که دکمه‌ها را پرت و برای مادربزرگش چیزهای خوب آرزو کند.
کاربر ۱۱۷۸۹۲۶
جابه‌جا کردن اشیاء در حالی‌که کودک پشت در اتاق منتظر ایستاده، مادربزرگ جای یکی از وسایل اتاق مثلاً صندلی، آباژور و یا چارپایه را تغییر می‌دهد. سپس فریاد می‌زند: «بیا تو!» کودک وارد اتاق می‌شود. حالا او باید بفهمد که جای چه چیزی در اتاق مادربزرگ تغییر کرده است. بدون شک کودک به سرعت متوجه می‌شود که چه چیزی جا به جا شده است. در دور بعدی بازی، شئ کوچک‌تری مانند گلدان گل، تصویر روی دیوار، عکس روی پیانو و... جا به جا می‌شود. در این صورت، کودک مکث می‌کند تا با دقت بیشتری نگاه کند و جزئیات را دقیق‌تر به ذهن بسپارد. سپس نقش‌ها عوض می‌شوند. اکنون نوبت کودک است که دقت و حافظه‌ی مادربزرگ را امتحان کند.
کاربر ۷۸۳۷۰۶
زبان رمزی وقتی انسان متوجه چیزی می‌شود که برای دیگران حکم معما را دارد، حس خوبی به او دست می‌دهد. ساده‌ترین زبان رمزی آن است که به جای بعضی کلمات مهم و معین کلمات دیگری جایگزین گردد. مثلاً می‌توان به جای‌ «مامان» واژه «گل نرگس» ، به جای «بابا» «گلدان گل» و به جای «داداش» کلمه‌ی «خرس کوچولو» را به کار برد. در این صورت می‌توان جمله‌ی ‌ساده‌ای به ترتیب زیر ساخت: ‌ «خرس کوچولو می‌داند که گلدان گل برای شب عید چه هدیه‌ای به گل نرگس می‌دهد!» در این هنگام مشاهده چهره‌ی متعجب و پرسش‌گر بقیه‌ی اعضای خانواده بسیار لذت‌بخش است.
کاربر ۷۸۳۷۰۶
دقت کن! مادربزرگ از نو‌ه‌اش می‌خواهد که چشمانش را ببندد و در این حالت از او سؤال‌هایی می‌پرسد؛ مثلاً لباس من چه رنگی است؟ کدام کفشم را پوشیده‌ام؟ چشم‌های من چه رنگی‌اند؟ و... از این‌که کودک با دقت به همه‌ی ِسؤال‌ها پاسخ می‌دهد، متعجب می‌شوید، اما کمی صبر کنید! ممکن است عکس ماجرا اتفاق بیفتد و او از شما سؤال کند. آن وقت می‌فهمید که تا چه اندازه در نگاه به محیط اطراف خویش بی‌توجه بوده‌اید؟
کاربر ۷۸۳۷۰۶

حجم

۳۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۳۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان