دانلود و خرید کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق: تصمیم‌گیری و استراتژی‌های حل مسئله جان آدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق: تصمیم‌گیری و استراتژی‌های حل مسئله اثر جان آدر

کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق: تصمیم‌گیری و استراتژی‌های حل مسئله

نویسنده:جان آدر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق: تصمیم‌گیری و استراتژی‌های حل مسئله

«آموزش مهارت‌های تفکر خلاق: تصمیم‌گیری و استراتژی‌های حل مسئله» نوشته جان آدر( -۱۹۳۴) یکی از مشهورترین نظریه‌پردازان حوزه مدیریت است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: در جریان تصمیم‌گیری، یک رویکرد سنتی پنج مرحله‌ای وجود دارد که برای شما فوق‌العاده مفید است. البته این سخن بدان معنا نیست که شما باید کورکورانه در همه‌ی موقعیت‌ها از آن پیروی کنید. این روش، نتیجه‌ی طبیعی تفکر است و در نتیجه فاقد چهارچوب مدون رسمی‌ای است که شما مایلید آن را طی کنید. امتیاز تصمیم آگاهانه این است که اگر اشتباهی پیش آید یا کاری بدون شناخت یا نیت انجام شود به سرعت می‌توان از آن آگاهی پیدا کرد. این پنج مرحله را می‌توان مثل پنج نت موسیقی در نظر گرفت. این نت‌ها باید در توالی‌های خاصی نواخته شوند اما ذهن به‌طور پیوسته در حال حرکت است. نت‌ها را می‌توان در توالی‌های متفاوت و آکورد۱۷های ذهنی ترکیب کرد. هر چند تفکر یک فرآیند صددرصد دقیق و شخصی نیست، اما باید نظمی داشته باشد. به یاد داشته باشید که ما در این‌جا فقط در مورد تصمیمات بزرگ صحبت نمی‌کنیم؛ زیرا اداره‌ی زندگی و کسب و کار چیزی بیش‌تر از یک تصمیم سرنوشت‌ساز است. در واقع، هیچ تصمیمی، هر چقدر هم بزرگ باشد، از بخش کوچکی از کلِ نتیجه، بزرگ‌تر نیست. بله، برخی از تصمیمات بسیار بزرگ‌تر از دیگران هستند. البته تعداد بسیار زیادی از تصمیمات کوچک، نتیجه‌ای انباشتی دارند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم معمولاً می‌توانیم چند تصمیم محوری را شناسایی کنیم. اما این جریانِ تصمیماتِ کوچک‌تر در طول زمان است که با مهارت فرد اتخاذ و اجرا شده و بیش‌ترین نتیجه را داده است.

نظرات کاربران

معصومه بهرمن
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

عنوان این کتاب دقیقا همونیه که در دل کتاب هست. این کتاب به شما تکنیک های خلاقیت یا تفکر خلاق رو یاد نمی‌ده! بلکه مهارت هایی که کنار تفکر خلاق نیاز دارید مثل حل مسئله، تصمیم گیری و ... رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
هدف را تعریف کنید آیا خود می‌دانید که تلاش می‌کنید تا به چه چیزی برسید؟ باید در مورد چیزی که می‌خواهید به آن برسید تا حد ممکن آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت، کل فرآیند تصمیم‌گیری در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت. یک ضرب‌المثل می‌گوید: «اگر ندانی مقصدت کدام ساحل است، باد در هر جهت بوزد برایت فرقی نخواهد کرد!» اگر در هدف خود تردید دارید، سعی کنید آن را یادداشت نمایید. در صورت امکان یک یا دو روز به آن فکر نکنید. بعد دوباره به آن یادداشت نگاهی بیندازید. ممکن است ناگهان پی ببرید که چگونه هدف خود را مشخص‌تر و متمرکزتر کنید.
smy

حجم

۳۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۳۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۴۸,۵۰۰
تومان