دانلود و خرید کتاب شیطان در شهر سپید اریک لارسن ترجمه سوگند رجبی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیطان در شهر سپید اثر اریک لارسن

کتاب شیطان در شهر سپید

معرفی کتاب شیطان در شهر سپید

کتاب شیطان در شهر سپید نوشتهٔ اریک لارسن و ترجمهٔ سوگند رجبی نسب است. نشر قطره این رمان معاصر پلیسی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شیطان در شهر سپید

رمان شیطان در شهر سپید به قلم اریک لارسن (روزنامه‌نگار، نویسندهٔ داستان‌های مستند و پژوهشگر تاریخ) سرشار از حقایق تاریخی است و درمورد قتل و جادو و جنون در نمایشگاهی که آمریکا را دگرگون کرد، با شما سخن گفته است. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز بوده، داستان نمایشگاه جهانی کلمبی در سال ۱۸۹۳ و اولین قاتل زنجیره‌ای آمریکا را روایت می‌کند. داستان این رمان، واقعی است و تمام اطلاعات و اسامی موجود در آن با تحقیق بسیار دقیق نویسنده به دست آمده است. حوادث این کتاب داستانی، در سال ۱۸۹۳ و در شیکاگو اتفاق می‌افتد. این رمان به چهار بخش اصلی تقسیم شده است که سه بخش اول آن در شیکاگو و بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ میلادی اتفاق افتاده و بخش چهارم حدود سال ۱۸۹۵ در فیلادلفیا به وقوع می‌پیوندد. یکی از خطوط داستان، ماجرای «دنیل برنهام» (معمار) و تلاش‌های او برای برپایی نمایشگاه است و دیگری ماجرای قاتلی به نام «هولمز» است که قربانی‌های خود را فریفته و آن‌ها را به دام مرگ می‌کشد. بخش بسیاری از این کتاب، صرف توصیف روند ساخت‌وساز و طراحی نمایشگاه می‌شود و ازآنجاکه به تاریخچه‌ای از معماری مدرن آمریکا اشاره می‌کند، می‌تواند برای علاقه‌مندان و دانشجویان معماری نیز مفید باشد. این رمان توانست جایزهٔ ادگار سال ۲۰۰۴ را در بخش بهترین اثر جنایی به دست آورد.

خواندن کتاب شیطان در شهر سپید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پلیسی و نیز به دوستداران و دانشجویان معماری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک لارسن

اریک لارسن، نویسندهٔ کتاب پرفروش «توفان ایزاک»، به‌عنوان نویسنده در مجلات هارپر، نیویورکر، تایم، و آتلانتیک فعالیت کرده است؛ همچنین یکی از نویسندگان سابق وال استریت جورنال بوده است. رمان «شیطان در شهر سپید» به قلم او توانست جایزهٔ ادگار سال ۲۰۰۴ را در بخش بهترین اثر جنایی به دست آورد.

بخشی از کتاب شیطان در شهر سپید

«کارآگاه فرانک گِیِر مردی درشت‌اندام با چهره‌ای خوشایند، سبیلی پرپشت و باجذبه بود. او یکی از کارآگاهان ارشد فیلادلفیا بود که بیست سال در این شغل فعالیت می‌کرد و در طول این مدت به حدود دویست مورد قتل رسیدگی کرده بود. او قتل و الگوی ثابت آن را می‌شناخت. شوهرها زنانشان را می‌کشتند و زنان شوهرانشان را، فقرا هم همیشه به دلیل پول و حسادت و عشق یکدیگر را می‌کشتند. به‌ندرت موردی پیش می‌آمد که مانند رمان‌های آرتور کانن دویل مرموز باشد. گرچه مأموریت جدید گیر که در ژوئن ۱۸۹۵ آغاز شد، از ابتدا با سایر موارد فرق داشت. یکی از ویژگی‌های معمول موضوع این بود که مظنون به دلیل جعل بیمه دستگیر شده بود و اکنون در زندان مویومنزینگِ فیلادلفیا به سر می‌برد.

مظنون پزشکی بود با نام اصلی ماجت، اما مشهور به اچ. اچ. هولمز. او زمانی در شیکاگو زندگی می‌کرد و با دستیارش بنجامین پیتزل در طول نمایشگاه کلمبی سال ۱۸۹۳ هتلی را اداره می‌کرد. سپس به فورت وورث تگزاس و بعد سن‌لوئیز و فیلادلفیا رفته بودند و در تمام این مدت به جعل اسناد پرداخته بودند. در فیلادلفیا، هولمز با جعل مدارک مرگ بیمه‌گذاری به نام بن پیتزل، ۱۰.۰۰۰ دلار از شرکت بیمهٔ فیدالیتی کلاهبرداری کرده بود. هولمز در سال ۱۸۹۳ و درست قبل از تعطیلی نمایشگاه از شیکاگو اقدام به تهیهٔ این بیمه کرده بود. شرکت فیدالیتی برای اثبات جعل اسناد، کارآگاهی را از آژانس تحقیقاتی پینکرتون  چشمی که هرگز نمی‌خوابد  استخدام کرده بود تا به دنبال هولمز بگردد. آن‌ها رد پای هولمز را در برلینگتون ورمونت دنبال کردند و به بوستون رسیدند و در آنجا توسط پلیس او را دستگیر کردند. هولمز به جرم خود اعتراف کرد و قبول کرد تا در دادگاه فیلادلفیا حاضر شود. ظاهراً دیگر پرونده بسته شده بود. اما اکنون در ژوئن ۱۸۹۵، این موضوع داشت مشخص می‌شد که هولمز مدارک مرگ بنجامین پیتزل را جعل نکرده، بلکه او را به قتل رسانده و طوری صحنه را بازسازی کرده است که مرگ تصادفی به نظر برسد. اکنون سه تن از فرزندان پیتزل به نام‌های آلیس، نلی و هوارد ناپدید شده بودند. آن‌ها آخرین بار همراه هولمز دیده شده بودند.

مأموریت گیر یافتن کودکان بود. دادستان ناحیهٔ فیلادلفیا به نام جرج اس. گراهام که در طول سال‌ها موضوعات حساس شهر را به گیر سپرده بود، او را برای این کار دعوت کرده بود. گرچه گراهام این بار کمی مردد بود؛ چرا که می‌دانست گیر چند ماه پیش همسرش مارتا و دختر دوازده ساله‌اش استر را در آتش‌سوزی از دست داده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۵۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

حجم

۵۵۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۸ صفحه

قیمت:
۱۶۴,۰۰۰
۸۲,۰۰۰
۵۰%
تومان