دانلود و خرید کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی امی نوئل پارکز ترجمه منصوره کریم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی اثر امی نوئل پارکز

کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی

معرفی کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی

کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی نوشته‌ٔ امی نوئل پارکس با مقدمهٔ الیزابت گراو و ترجمهٔ منصوره کریم زاده و ویراستهٔ منصوره یزدانی چالشتری است و نشر دانژه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی

در کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی، امی نوئل پارکس پنجره‌ای فراروی ما می‌گشاید در مورد پیچیدگی فکری یک برنامهٔ درسی مبتنی بر بازی و درست در زمان مناسب و در چالش‌های زندگی درمی‌یابیم که برنامه‌های درسی دوران کودکی دارای اهمیت بسیاری است و سرمایه‌گذاری در زمینهٔ برنامه‌های درسی با کیفیت و تمرین‌های منحصر به فرد دوران کودکی، ارزش ویژه‌ای دارد. در فرهنگ امروزی دیواری بین بازی و آموزش کشیده شده است به‌گونه‌ای که اغلب مدارس ابتدایی به‌دور از شرایط مناسب بازی هستند. این روند به دوره‌های پیش‌دبستانی نیز گسترش یافته است و والدین و مسئولان امر به دنبال روش‌های آکادمیک برای افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها هستند.

به واسطهٔ سال‌ها کار عملی و میدانی طاقت‌فرسا، پارکس دریافته است که کودکان چگونه با وارد کردن ریاضی در بازی، از این علم استفاده می‌کنند. توصیف غنی وی از تعاملات کودکان و عکس‌های آنها در حین بازی به ما کمک می‌کند تا قدرت تفکر و استفاده از ابزارهای معمول کلاس درس را درک کنیم. این توصیفات پرتویی از نور بر توانایی‌های آموزشی موجود در بازی‌های کودکان می‌تابانند. توانایی‌هایی که اغلب توسط بزرگسالان ناآشنا با تمرین‌های با کیفیت دوران کودکی و افرادی که درک درستی از ریاضیات ابتدایی ندارند، نادیده انگاشته می‌شوند.

با همان درجه از اهمیت، پارکس این توصیفات را در کنار انواع کارهایی که معلم‌ها می‌توانند برای حمایت از آموزش ریاضی کودکان انجام دهند، ارائه کرده است. او موضوع آموزش ریاضی به کودکان را به صورت گسترده بررسی کرده و به دامنه‌های مختلف دانش و ارتباط آنها با مواد، راهبردهای دستوری و موقعیت‌های غنی‌کننده ادرکات ریاضی پرداخته است. نکته کلیدی در این فرآیند آن است که او باور دارد که آموزش مبتنی بر بازی فقط به معنای آماده‌سازی محیط و رفتار معلم به عنوان یک بزرگسال دارای دانش نیست و برخورداری از توانایی خاص را مطرح می‌کند. آموزش و یادگیری مبتنی بر بازی نیازمند آماده‌سازی دقیق محیط ضمن احترام به خودمختاری کودکان در ضمن حمایت از اکتشاف جنبه‌های جدید آموزش به‌وسیلهٔ آنان است. این کتاب همچنین به معرفی موقعیت‌های نیازمند دخالت یک آموزش‌دهنده ماهر برای هدایت کودکان به مسیر رشد و استفاده از دستورات مناسب و تعاملات جدید و متنوع به عنوان یک تسهیل‌گر، می‌پردازد.

خواندن کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به معلمان ریاضی و پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش ریاضی به کودکان از طریق بازی

«تعامل کلیف و ایوان متفاوت از سایر تجربیات شادی است که در مدرسه اتفاق می‌افتند، ولی ممکن است همچنان در مورد رابطهٔ بازی آنها با آموزش ریاضی تردید ایجاد شود. در کل، هیچ‌کدام از دو پسر از هیچ لغت ریاضی در زمانی که با هم بودند استفاده نکردند. آنها هیچ شکل یا عددی (دو انتظار معمول از کودکان کم‌سن‌وسال در مورد ریاضی) را به‌کار نبردند. آنها حتی قطعات را بر اساس شکل یا رنگ مرتب نکردند. با این حال، آموزش‌های ریاضی مهمی در طی بازی با قطعات رخ می‌دهند. تحقیقات اخیر به صورت گسترده نشان داده‌اند که بازی‌های پیچیده با قطعات در سال‌های اولیه زندگی می‌توانند اثر مثبت بر استدلال فضایی در آزمون‌های استاندارد سال‌های بعد داشته باشند. به‌صورت خاص‌تر، می‌توانیم ارتباط مستقیمی بین بازی‌های شبیه به بازی ایوان و کلیف و انتظارات مورد نظر از کودکان در ارتباط با آموزش ریاضی بر اساس استانداردهای جدید ببینیم.

این استانداردهای جدید که در حال حاضر در بسیاری از ایالت‌های آمریکا پذیرفته شده‌اند، محتوا و تمرین‌هایی که کودکان باید بیاموزند را مشخص می‌کنند. تمرین‌های ریاضی که در تمام پایه‌ها مشابه هستند، شامل سرگرمی‌ها و روش‌هایی در زمینه تفکر الزامی برای موفق شدن در ریاضیات هستند. به عنوان مثال، وقتی کلیف برج ایوان را رد می‌کند، پیشنهاد می‌کند تا برای حل مسئله پشتکار بیشتری داشته باشند و در نتیجه ایوان مجدداً به کار مشغول می‌شود و به یک کار چالشی می‌پردازد. آنها در کنار هم موفق می‌شوند مربع را پر کنند و در نتیجه می‌آموزند حتی اگر یک کار سخت باشد، می‌توان آن را تکمیل کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان