دانلود و خرید کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی محمدقلی یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی اثر محمدقلی یوسفی

کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

کتاب الکترونیکی توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی نوشتهٔ محمدقلی یوسفی از انتشارات کلید پژوه است. این کتاب دربارهٔ توسعهٔ اجتماعی و تکامل اجتماعی است.

در باره کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی، توسعهٔ اجتماعی و تکامل اجتماعی را توضیح داده است. فقدان منابع طبیعی، ناکافی‌بودن سرمایه برای تأمین هزینه‌های آموزشی و تکنولوژیکی، مسائل سیاسی، فرهنگی و تاریخی، موقعیت جغرافیایی، سیاست‌های درون‌گرایی و اختلال‌های ناشی از مداخلات دولتی و... به‌عنوان عوامل بازدارندهٔ توسعه معرفی می‌شوند. آنچه موجب شکوفایی علمی و رونق جوامع توسعه‌یافته می‌شود، آزادی فردی، نظم خودانگیخته و عدم‌مداخلهٔ دولت است. نکتهٔ مهم این است که انسان‌ها خود را با شرایط غیرقابل‌پیشبینی تطبیق می‌دهند؛ یعنی در سیر تکاملی خود از قواعد و قوانینی پیروی می‌کند که برنامه‌ریزی‌نشده است. سنت و فرهنگ نقش مهمی در تطبیق و سازگاری افراد با حوادث ناشناخته و غیرمترقبه داشته است. آنچه موجب می‌شود کشورها فقیر یا ثروتمند شوند، چگونگی مشارکت و همکاری اجتماعی آن‌ها تحت تقسیم کار است. اگر نهادهای یک کشور به‌نحوی باشد که موجب ارتقای همکاری اجتماعی و تقسیم کار شود، در آن صورت نفع حاصل از تجارت و کارآفرینی قابل‌توجه خواهد بود.

خواندن کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که مایل به شناخت توسعهٔ اجتماعی و تکامل اجتماعی هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

«برای همه جانداران دیگر طبیعت غذا فراهم آورده است، مو و پشمی برای پوشش، دندان و شاخ و چنگالی برای دفاع یا دست کم در هنگام فرار، حال آنکه فقط انسان بی‌ هیچ آمادگی طبیعی برای این چیزها آفریده شده است. نوزاد انسان بعد از تولد درمانده است و تا سال‌ها برای غذا و امنیت و آموزش به بزرگ‌ترهایش وابسته است. اما انسان از موهبت عقل برخوردار است و می‌داند که به تنهایی نمی‌تواند همه این‌ها را برای خودش فراهم آورد، چون آدم به تنهایی نمی‌تواند بدون یاری دیگران معیشت خود را تأمین کند. بنابراین طبیعی است که در اجتماع زندگی کند. این واقعیت تا حد زیادی منشأ توانایی‌های خارق‌العاده اجتماعی و نیز مشکلات منحصر به فرد اجتماعی انسان شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان