دانلود و خرید کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد محمد انصاری اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد اثر محمد انصاری اصل

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد؛ بر نشانه‌های روانشناختی افراد افسرده نوشتۀ محمد انصاری اصل است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

از شایع‌ترین اختلالات روانی در بین مردان همواره می‌توان از افسردگی و استرس نام برد. نشانه‌های روان‌شناختی مانند استرس می‌تواند با فعال‌کردن محور هیپوتالاموس هیپوفیز - آدرنال سایر بیماری‌های غدد درون‌ریز را ایجاد کند همچنین پاسخ‌های هیجانی که یکی از نشانه‌های اضطراب که خود از نشانه‌های روان‌شناختی است با پیشرفت هر بیماری مانند افسردگی به‌مراتب بارزتر می‌گردد. اختلالات روان‌شناختی مانند استرس اضطراب و افسردگی در یک‌چهارم بیماران بستری شده وجود دارد؛ ولی این مشکلات نسبت به بیماری‌های جسمی کمتر مورد اهمیت قرار دارد.

اختلالات روانی درمان نشده در طولانی‌مدت به جز اختلالات خاص خویش، می‌تواند باعث ایجاد و تشدید بیماری و سایر اختلالات جسمانی شده، همچنین از اثربخشی درمان کمتر شده و به طول عمر بیماران ارتباط دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که کسانی که از کیفیت زندگی کمتر و به نسبت پایینی برخوردارند مشکلات روان‌شناختی بیشتری دارند. پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که به‌کارگیری بسیاری از درمان‌ها برای تعدادی زیادی از درمانگران و مبتلایان به بیماری‌های مزمن با مداخله‌های درمانی حتی با روش‌های دقیق و برنامه‌های ریزی‌ها دشوار است و با نمایش گروهی هم سود چندانی نخواهند برد. ولی امروزه با نسل سوم درمان مواجه هستیم که می‌توان تحت عنوان کلی مدل‌های مبتنی بر پذیرش نام برد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد جز این دسته از درمان‌های موج سوم است و در این درمان در ابتدا سعی می‌گردد که پذیرش روانی فرد در مورد تجارب ذهنی افکار احساسات... فزونی یابد و در نهایت اعمال کنترلی بدون اثر و مخرب کمتر شود به بیمار یاد داده می‌شود که هرگونه رفتار جهت اجتناب یا کنترل این تجارب ذهنی ناخواسته در جهت بی‌اثر یا معکوس کردن را بدون هیچ‌گونه واکنش درونی یا بیرونی جهت حذف، آنها به طور کامل بپذیرد در مرحله دوم بر ذهن‌آگاهی فرد در زمان حال بودن افزوده شود، یعنی فرد از تمام حالات روانی افکار و رفتار خود در لحظه حال آگاه گردد در مرحله سوم به فرد یاد داده می‌شود که خود را از این تجارب ذهنی دور کند جداسازی شناختی طوری که بتواند بدون اثر این تجارب مستقلاً رفتار کند. چهارم تلاش کند تمرکز بالا بر خود تجسمی در مورد این مشکلات را کم کند. پنجم به فرد کمک کند تا اینکه فرد ارزش‌های شخصی و اصلی خود را بازشناسد و آنها را به اهداف رفتاری خاص تبدیل کند روشن‌سازی ارزش‌ها و در نهایت ایجاد انگیزه جهت عمل متعهدانه یعنی فعالیت در جهت نیل به اهداف و ارزش‌ها روشن گردد و به پذیرش تجارب ذهنی سوق پیدا کند.

خواندن کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

«افسردگی

افسردگی بیماری نیست که به یکباره در مردان پدید آید این بیماری با اصل اضافه‌بار پدید می‌آید روان انسان ‌مانند رودخانه‌ای است که تنها می‌تواند حد معینی از استرس و اضطراب را در طول مدتی معین در خود حل کند اگر مقدار و مداومت اضطراب و استرس زیاد شود، این رودخانه گل‌آلود خواهد شد و بیماری عارض می‌گردد. این اصل در مورد مردان بیشتر صدق می‌کند؛ زیرا بیشتر در معرض استرس و اضطراب قرار دارند. بااین‌حال این تمام ماجرای بیماری افسردگی در مردان نیست به نظر می‌رسد تنها عوامل بیرونی نیست که فرد را به‌سوی این بیماری می‌کشاند؛ بلکه مجموعه‌ای از حوادث ناگوار دردناک و استرس‌زای بیرونی شکست‌ها و ناکامی‌ها و عوامل درونی فرد را از پای در می‌آورد و دچار افسردگی می. کند عوامل مختلف درونی از جمله صفات شخصیت در بروز این بیماری تأثیرگذار است.

افسردگی ضایعه و رنج عناصر اجتناب‌ناپذیر بزرگ‌شدن و مسن شدن هستند. گاهی افرادی که دوستشان داریم ما را طرد می‌کنند مقاله‌های بد می‌نویسیم، سهاممان تنزل کند، نمی‌توانیم شغلی را که دوست داریم به دست آوریم، افرادی که دوست داریم می‌میرند. زمانی که این ضایعات رخ می‌دهند ماتم می‌گیریم و بعد زندگی‌مان بی‌روح می‌شود؛ ولی به آینده امیدواریم تقریباً هر کسی با چند نشانه افسردگی به ضایعه واکنش کند. ما غمگین و مأیوس بی‌علاقه و منفعل می‌شویم آینده تیره‌وتار به نظر می‌رسد و شور و اشتیاق ما تااندازه‌ای از دست می‌رود. اکثر ما مردم گاهی وقت‌ها احساس غم و رخوت می‌کنیم و به هیچ کار رغبت نداریم، حتی به فعالیت‌های لذت‌بخش بروز نشانه‌های خفیف، افسردگی در واقع پاسخ طبیعی آدمی به فشارهای متعدد زندگی. است عدم موفقیت در تحصیل یا کار، ازدست‌دادن عزیزان یا آگاهی از اینکه بیماری یا پیری توان آدمی را تحلیل می‌برد از جمله موقعیت‌هایی هستند که اغلب موجب بروز افسردگی می. شوند افسردگی تنها زمانی نابهنجار تلقی می‌شود که در عملکرد بهنجار اخلال ایجاد کند و هفته‌ها بدون وقفه ادامه یابد. ضایعه و رنج عناصر اجتناب‌ناپذیر بزرگ‌شدن و مسن شدن هستند. گاهی افرادی که دوستشان داریم ما را طرد می‌کنند مقاله‌های بد می‌نویسیم سهاممان تنزل می نمی‌توانیم شغلی را که دوست داریم به دست آوریم افرادی که دوست داریم می‌میرند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۱۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان