دانلود و خرید کتاب اصول و فنون مذاکره مرتضی فاخری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و فنون مذاکره اثر مرتضی فاخری

کتاب اصول و فنون مذاکره

نویسنده:مرتضی فاخری
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اصول و فنون مذاکره

کتاب اصول و فنون مذاکره نوشتهٔ مرتضی فاخری است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول و فنون مذاکره

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم شاهد تحولات شگرفی است. سرعت این تحولات، روز به روز بیشتر می‌شود طوری که هرگز با گذشته‌های دور قابل قیاس نیست. اگر بخواهیم آمادگی همراهی و توان لازم برای هم‌گامی با این تحولات را داشته باشیم به ناچار باید اطلاعات، دانش، ابزارها و توانمندی‌های مناسب و ضروری را در خود ایجاد و شکوفا کنیم. در این میان، لازم است تا افراد مختلف با هر نوع حیطه کاری و در هر موقعیت زندگی، علاوه بر توانایی‌های فنی و تخصصی، با مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر با دیگران آشنا شوند. هر روز که می‌گذرد همه ما به عنوان یک فرد، مدیر، سازمان و شرکت در محدودهٔ گسترده‌تر و پیچیده‌تری از ارتباط با دیگران قرار می‌گیریم. یکی از مهم‌ترین انواع مهارت‌های ارتباطی، مهارت در مذاکره است. مذاکره یعنی راه نفوذ در دیگران به منظور مبادلهٔ افکار یا اشیاء مادی. مذاکره، مهم‌ترین و رایج‌ترین روش برقراری ارتباط بین انسان‌ها است و چون تمام نیازها برای تداوم زندگی، امنیت، آسایش، رفاه اقتصادی و ... معطوف به گفت‌وگو، اظهارنظر و تبادل افکار است، بنابراین لازم است با دیگران برای تأمین نیازهای خود، به توافق برسیم.

بدون شک، شناخت اصول و فنون مذاکره و تأثیر آن در کارآمدتر بودن هرچه بیشتر رونق کاری، مبنای مناسبی برای پیمودن مطلوب راه‌های موفقیت و پیشرفت خواهد بود.

در کتاب اصول و فنون مذاکره با توجه به علل و موارد متأثر در این زمینه، اصول و مهارت‌های یک مذاکرهٔ صحیح شرح داده شده است.

خواندن کتاب اصول و فنون مذاکره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در مذاکره ماهر شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول و فنون مذاکره

«معمولاً وقتی افراد دچار اختلاف می‌شوند برای حل و فصل مشکلات‌شان مذاکره می‌کنند. این بهترین روش برای مصالحه و رسیدن به توافق با فرد مقابل است. با مذاکره می‌توانید بدون درگیری، اختلاف و مشاجره به اهداف‌تان در ارتباط با دیگران برسید. هنگام بروز اختلافات، بین دو فرد یا دو سازمان، مذاکره تنها راه رسیدن به هدف و پایان درگیری است. در این شرایط، رعایت اصول بی‌طرفی، رمز موفقیت مذاکره به حساب می‌آید. زمانی که منافع هر دو طرف مذاکره تأمین شود و طرفین در حین گفت‌وگو به درخواست‌های طرف مقابل توجه کنند، در آن صورت مذاکره به نتیجهٔ مطلوب خواهد رسید.

مذاکره، گفت‌وگو بین دو یا چند نفر یا طرفین است که برای دست‌یابی به نتیجه مفید یک یا چند موضوع برقرار می‌شود. به عبارت دیگر، مذاکرات، تعامل و فرایندی بین اشخاصی است که سازش می‌کنند تا در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل به توافق برسند، در حالی که ابزارهای فردی خود را بهینه می‌کنند.

این نتیجه مفید می‌تواند برای همه طرف‌های درگیر یا فقط برای یک یا برخی از آن‌ها باشد. گفت‌وگوکنندگان باید روند مذاکرات را درک کنند تا شانس خود را برای بستن معاملات، اجتناب از درگیری، برقراری روابط با سایر طرفین و سودآوری افزایش دهند.

بروز کشمکش و تعارض بین افراد مختلف اجتناب‌ناپذیر است. اختلافات معمولاً نتیجه جمع شدن خواسته‌ها، اهداف و باورهای مختلف افراد است که هر از گاهی به خاطر تفاوت در نیازها به وجود می‌آید. بدون مذاکره ممکن است هر کشمکشی به بحث، خشم و ناراحتی تبدیل شود که در نتیجهٔ آن، یک فرد یا همه افراد حاضر در گفت‌وگو، احساس نارضایتی خواهند کرد. نکته مهم دربارهٔ مذاکره این است که به وسیله آن، افراد می‌توانند بدون ایجاد مانع در ارتباطات آینده، با هم به توافق برسند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان