دانلود و خرید کتاب مهارت‌های علوم کیتی داگلاس ترجمه مریم نوزرآدان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت‌های علوم اثر کیتی  داگلاس

کتاب مهارت‌های علوم

نویسنده:کیتی داگلاس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهارت‌های علوم

«مهارت‌های علوم» نوشته کیتی داگلاس، با ترجمه و تألیف مریم نوزرآدان و به تصویرگری سام سلماسی، دربردارنده مجموعه فعالیت‌های عملی برای آموزش علوم برای پیش‌دبستانی‌ها است.

فعالیت‌های علوم مانند همه‌ی فعالیت‌هایی که کودکان انجام می‌دهند، به درگیری با تجربه‌های عملی و واقعی‌ای نیاز دارد که شامل وسایل و مفاهیمی از دنیای واقعی، طبیعی و آشنای کودکان باشد. اهمیت دیگر علوم این است که کودکان را به طور مستقیم با مفاهیم مربوط به کره‌ی زمین، علوم طبیعی و علوم زیستی آشنا می‌کند.

این کتاب سه اصل مهم علمی را به شکل ساده و آسان به کودکان معرفی می‌کند. اولین اصل، روش علمی و قوانینی است که محقق، هنگام آزمایش و بررسی انجام می‌دهد؛ برای مثال کودکان در این اصل متغیرهای درگیر در رشد گیاهان، چگونگی تشکیل باران و نوع وسایلی را که به آهن‌ربا می‌چسبد، می‌آموزند.

دوم، اصل علت و معلول است که کودکان آن را با مشاهده‌ی مستقیم نتایج فعالیت‌هایشان در مباحثی مانند بازیافت مواد دورریختنی یاد می‌گیرند.

در پایان، کودکان با انجام فعالیت‌های متعدد، فرصت می‌یابند تا تغییر شکل و تبدیل‌های طبیعی را که در دنیای واقعی اطراف آن‌ها اتفاق می‌افتد، به شکل مستقیم تجربه کنند. برای مثال می‌توانند تبدیل دانه به گیاه و یخ به آب را ببینند.

در این کتاب، کودکان مفاهیم علمی ارائه‌شده را فقط از طریق تجربه‌های حسی مستقیم (دیدن، شنیدن، لمس کردن، مزه کردن و بو کردن) با چیزهای واقعی و آشنا درمی‌یابند. در واقع آن‌ها با انجام این فعالیت‌ها، به جای آشنایی با مفاهیم علوم به واسطه‌ی تعریف و توضیحات انتزاعی، بیش‌تر از مشاهده‌ی عینی و ملموس آن‌ها بهره می‌گیرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه