دانلود و خرید کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهارساله مری والاس ترجمه مینا اخباری آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهارساله اثر مری  والاس

کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهارساله

معرفی کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهارساله

«کلیدهای رفتار با کودک چهارساله» نوشته مری والاس، کارشناس ارشد خدمات اجتماعی است. کتاب کلیدهای رفتار با کودک چهارساله شادابی و سرزندگی این مرحله از رشد کودک شما را مورد تحسین قرار می‌دهد. این کتاب باعث می‌شود دنیای احساسات و رفتارهای کودکتان را هر چه بهتر بشناسید و در عین حال توصیه‌های ارزشمند و روشهای کنترل شرایط را پیش رویتان می‌گذارد تا به شما کمک کند که واکنشهای مؤثری را از خود بروز دهید. هدف این کتاب، پربارتر کردن تجربه‌هایی در زمینه چهارمین سال زندگی، برای شما و کودکتان است. به هنگام مطالعه بخش اول، به خاطر داشته باشید که هر جنبه از رشد نوعی فرآیند محسوب می‌شود (به عنوان مثال، توانایی نوشتن اسم خودش یا مشارکت در کارهای گروهی) و اینکه هر کودکی از الگوی رشد منحصر به فرد خود پیروی می‌کند. با این‌همه، اگر متوجه نوعی عقب‌ماندگی در رشد کودک خود شدید، به حس غریزی خود اعتماد کنید و با متخصص کودکان مشورت نمایید. بخش دوم به این نکته می‌پردازد که چگونه می‌توانید استقلال، عزت نفس، رشد عاطفی، رشد شناختی و اجتماعی را در کودک خود پرورش دهید. بخش سوم برخی از چالشهای خاص، مانند توضیح درباره تولد یک موجود زنده و کنار آمدن با رقابتهای بین خواهر و برادرها را بررسی می‌کند. به این ترتیب که درکی کلی از موضوع پیدا می‌کنید و با روشهای مؤثری آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند واکنشهای بهتری از خود نشان دهید. بخش چهارم به روش کمک کردن به فرزندتان برای داشتن رفتاری مناسب و برقراری ارتباط صحیح با دیگران می‌پردازد. شما را با جملات مثبتی آشنا می‌کند که می‌توانید برای برقراری ارتباط موفق با فرزندتان از آن بهره بگیرید. بخش پنجم به کشف تأثیر بازی و تجربه‌های پیش‌دبستانی و این نکته توجه می‌کند که مهارتهای یادگیری چگونه در کودکان شکل می‌گیرد.

نظرات کاربران

M
۱۴۰۰/۰۳/۳۱

سلام، کاش صوتی این کتاب رو هم در سریع ترین وقت ممکن بزارین. ممنونم 🙏

من
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

کتاب خوبیه و برای مادر هایی که چهار ساله دارند ضروری به نظر می رسه. توقعاتی که از بچه مون داریم رو منطقی اش می کنه و نشون میده یه کودک چهار ساله در چه فضای ذهنی و دنیایی زندگی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
در انتخاب کلمات خود دقت کنید. وقتی برای صدمین بار پیژامه‌اش را کفِ حمام می‌اندازد، از به‌کار بردن چنین عبارتهای رایجی خودداری کنید: «چه خبرته؟» یا «چند بار بهت گفتم این کار را نکن؟» یا «دیوانه شده‌ای؟» این عبارتها ضربه‌های بسیار سنگینی به عزت نفس فرزند شما وارد می‌کنند، زیرا برایش این مفهوم را دربر دارند که او اشکالی دارد.
مامانِ کتابخون
می‌توانید به روشهای زیر قدرت تحمل او را در برابر نارضایتیها بالا ببرید. وقتی قبل از شام شیرینی می‌خواهد و پاسخ شما به این تقاضا منفی است، برای او توجیه قانع‌کننده‌ای داشته باشید («دیگر میلی به شام نخواهی داشت») و انتخاب دیگری را به او پیشنهاد کنید («تا قبل از غذا می‌توانی یک هویج بخوری») و از طریق گفت‌وگو راه‌حلی پیدا کنید («بعد از شام می‌توانی شیرینی بخوری»). همچنین، همواره او را مورد حمایت خود قرار دهید. به او بگویید: «می‌دانم انتظار کشیدن برایت سخت است» و بردباری به خرج دهید. او در این وادی تازه‌وارد است.
mahshid
این یک عقیده کاملاً پذیرفته‌شده است که آنچه کودکان نیاز دارند «والدینی به اندازه کافی خوب» است - والدینی که حضور دارند و قابل اعتماد و بیشتر اوقات دوست‌داشتنی هستند - نه والدینی کامل!
f.a.syd
بهترین روش در مورد کودکان برای کنار آمدن با احساساتشان، این است که اجازه دهیم نسبت به عواطف خود با هوشیاری برخورد کنند، آنها را (با حمایت شما) تجربه نمایند و به روشهای مثبت احساسات خود را بروز دهند. کودکتان خواهد آموخت که احساساتش به کسی آسیب نمی‌رساند و او حتی می‌تواند شدیدترین احساس خود را کنترل کند. بسیاری از والدین نگرانند که اگر کودکشان (به خصوص اگر پسر باشد) گریه کند، به اندازه کافی مقاوم نیست تا از عهده زندگی برآید. اما چنین عقیده‌ای درست نیست. پسرها فقط زمانی به اندازه دخترها استوار خواهند بود که بتوانند به احساسات خود توجه کنند، نه‌اینکه از آنها اجتناب نمایند.
مامانِ کتابخون
نوسانات روحی او در این سن بسیار زیاد است. یک لحظه به شما علاقه نشان می‌دهد و اگر او را ناراحت کنید، لحظه‌ای دیگر فریاد می‌زند: «از تو متنفرم!»
مهدی
فرزندتان در این سن، به طور چشمگیری اطلاعات و درک خود را نسبت به دنیای اطرافش وسعت می‌دهد. اگر کارهایش را تحسین کنید، عقاید او را مورد تأیید قرار دهید و به روشی غیرانتقادی و به دور از فشار به او کمک کنید، می‌توانید لذت یادگیری را در او پرورش دهید.
ammarv93
در چهارسالگی، او از همان علاقه ذاتی برای یادگیری برخوردار است. او عاشق نقشه‌ها، چالشها و راه‌حلهای تازه است. شما، به عنوان والدین، یک‌بار دیگر از منظر چشم او لذت شناخت دنیا را تجربه خواهید کرد و شاهد پیشرفت ذهنی او خواهید بود.
ammarv93
وقتی به کودکتان مهارت تازه‌ای یاد می‌دهید - مثلاً کار با کامپیوتر - حوصله به خرج دهید (و به این ترتیب او نیز نسبت به خود حوصله پیدا می‌کند) . همیشه به او دستورالعملهای کوتاه و واضحی بدهید («حالا فلش را روی پاسخ صحیح قرار بده»). حتما تلاشهای او را مورد ستایش قرار دهید («خیلی خوب پیش می‌روی») و از ایراد گرفتن یا عصبانی شدن خودداری کنید. در غیر این صورت، احساس بی‌کفایتی می‌کند، مضطرب می‌شود و حتی ممکن است یادگیری کامپیوتر را کنار بگذارد.
مامانِ کتابخون
حتما فعالیتهای فرزندتان را مورد تشویق قرار دهید (و هرگز از او انتقاد نکنید) . او بیشتر سعی خواهد کرد و احساسی شبیه یک شاگرد شایسته پیدا خواهد کرد.
ammarv93
در صورت وجود هریک از نشانه‌های زیر، فرزندتان را نزد یک آسیب‌شناس زبان و گفتار ببرید تا از نظر گفتاری و شنوایی مورد ارزیابی قرار گیرد: بسیاری از لغات را اشتباه تلفظ می‌کند، برای بیان منظور خود با مشکلات زیادی روبه‌رو است (حرفهای بیشتر کودکان چهارساله باید حتی برای افرادی غیر از اعضای خانواده قابل درک باشد) ، به نظر می‌رسد حرفهای دیگران را درک نمی‌کند، اغلب یا برای یک دوره دو تا سه ماهه دچار لکنت زبان می‌شود یا زمانی که سعی می‌کند منظور خود را بیان کند، حرکات غیرارادی از خود نشان می‌دهد (مثلاً عضلات صورتش می‌پرد) . به یاد داشته باشید که تأخیر در صحبت کردن به این معنی نیست که کودکتان باهوش نیست یا از ارزش وجودی او یا شما چیزی کم می‌شود. گرچه ممکن است پذیرش اینکه مشکلی در میان است برایتان سخت باشد (شما عاشق فرزندتان هستید و می‌خواهید او هیچ مشکلی نداشته باشد)
ammarv93

حجم

۲۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۲۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان