دانلود و خرید کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع) محمدرضا رمزی اوحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع) اثر محمدرضا رمزی اوحدی

کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع)

معرفی کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع)

«۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع)» نوشته محمدرضا رمزی اوحدی(-۱۳۴۵)، پژوهشگر دینی است. این کتاب دربردارنده ۱۰۰۱ نکته پیرامون ولایت در جامعه اسلامی است. در یکی از نکات آمده در این کتاب می‌خوانیم: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: ...انسانی که امام خود را نمی‌شناسد مانند گوسفندی است که چوپان و گله خود را گم کرده گوسفند در روز سرگردان و در رفت و آمد است تا این که در شب گله غریبی می‌بیند به آن متمایل شده و فریب می‌خورد و با آن گوسفندان شب را در آغلش می‌گذارند و وقتی که چوپان گله خود را حرکت می‌دهد گوسفند احساس بیگانگی و غریبی از آن چوپان و گله می‌کند و سرگردان به دنبال گله خود می‌گردد که گله‌ای با چوپانش را می‌بیند و به دنبال آن رفته که شبان به او بانک می‌زند تو به گله چوپان خود بپیوند که تو از شبان و گله‌ات جدا افتادی و گم شده‌ای گوسفند هراسان و ناآرام بدون چوپان تا او را به چراگاه رهبری کند و یا باز گرداند در این میان گرگ فرصت را غنیمت شمرده و او را می‌خورد، سپس امام می‌فرماید: «وکذلک واللّه‌ یا محمد! من اصبح من هذه الامة لا امام له من‌اللّه‌ جل وعز ظاهرا عادلاً اصبح ضالا...». ای محمد‌بن‌مسلم! به خدا سوگند شرح حال کسی از امت این گونه است که صبح کند در حالی که امام و رهبری ظاهر و عادل از طرف خداوند جلّ و عزّ نداشته و این در صورتی است که او صبح کرده و در گمراهی و سرگردانی و اگر با چنین حالی بمیرد مرگش مرگ کفر و نفاق است...

نظرات کاربران

1382313
۱۴۰۳/۰۱/۰۷

کتاب خوبی هست ، روایاتی در مدح و حقانیت امیرالمومنین علی علیه السلام ایراد کرده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
جابر‌بن‌عبدالله‌ انصاری روایت کرده است که رسول‌خدا(ص) فرمود: حق علی‌‌بن‌ابی‌طالب بر این امت همانند حقّ پدر بر فرزند است.
1382313
عامل سرنگونی و سقوط اصبغ‌‌بن‌نباته نقل کرد: علی‌‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام فرمود: «وانّ الذین لایؤمنون بالاخرة عن الصراط لناکبون» یعنی کسانی که از ولایت ما دورند از صراط منحرف شده و به مقصد نمی‌رسند.
1382313

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان