دانلود و خرید کتاب کلیدهای تربیت و رشد دختران گیسلا پروشاف ترجمه حسان صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلیدهای تربیت و رشد دختران

«کلیدهای تربیت و رشد دختران» نوشته‌ی جیسلا پروشف و استیو بیدالف روان‌شناس خانواده است. کتاب حاضر، یک جلد از مجموعه‌ی کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است. روش نویسندگان این کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. در نتیجه، هر کتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. مجموعه‌ی کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان، علاوه بر پشتوانه‌ی علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آنها به خواننده استفاده کرده است که برای عموم مادران و پدران جوان قابل استفاده خواهد بود. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: واکنش افراد به نوزاد دختر نسبت به نوزاد پسر متفاوت است و البته این موضوع باتوجه به تمام تفاوت‌هایی که وجود دارد کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. این تفاوت‌ها نه تنها به علت مسائل بیولوژیکی، بلکه ناشی از تاثیرات جامعه، انتظارات و خصوصیات اساسی و بنیادی است. همیشه چیزی مثل فرهنگ دختران یا فرهنگ زنانگی وجود داشته که میتوان در مقابل آن مقاومت کرد، ولی کاملاً نمی‌توان از آن فاصله گرفت. تنها در زمان پدر یا مادر شدن است که متوجه تصویر و نظراتمان در مورد زنانگی ـ که در درونمان نهفته است ـ می‌شویم و البته اینکه کدام یک از آنها در اجتماع مؤثرند و کدامیک را با نگاهی انتقادی می‌توان مورد بحث قرار داد و مسیر جدیدی را انتخاب کرد.
والدین هشیار
شفالی ساباری
تربیت جنسی و فرزندان ما
حامد اختیاری
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کلیدهای آموختن آداب اجتماعی به کودکان و نوجوانان
شریل ابرلی
راه‌های درمان بی‌خوابی نوزادان و کودکان نوپا به زبان آدمیزاد
آرتور لوین
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
روشی متفاوت در تربیت فرزند
پو برانسن
کلیدهای تربیت کودک حرف‌شنو
الیزابت پنتلی
کلیدهای پرورش فرزند شاد از ۲ تا ۴ سالگی
لیزا مکورت
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
۳۶۵ راه برای پرورش فرزندانی فوق‌العاده
شیلا الیسون
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
بازی‌های پنج دقیقه‌ای برای بچه‌های چهارسال به بالا
آلموت بارتل‮‬‌‫
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
گلن استنهاوس
کلیدهای برخورد با مشکلات خواب کودکان
سوزان ای. گاتلیب
رشد والدین همراه با فرزندان
الین شُوئن
کلیدهای تربیتی والدین تک‌فرزند
کارل پیک‌هارت

نظرات کاربران

ALI
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

واقعا بابت این باید پول داد؟یا پول میدن؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
یک الگوی خوب برای فرزندتان باشید باز هم تکرار می‌کنم که کودکان به یک الگوی عینی نیاز دارند. شما در مورد دیگران چطور صحبت می‌کنید؟ آیا رئیستان، «احمق» ، همسایه‌تان، «عوضی» و راننده ماشین جلویی هم «بی‌شعور» است؟ به رفتارتان دقت کنید و با خود و فرزندتان صادق باشید تا آنها هم این‌طوری بار بیایند.
goddess
تمام تصاویر، انتظارات و تمام قضاوتهای باارزش خود را فهرست کنید. آیا دختر شما باید در درس ریاضی قوی باشد؟ آیا قاطع بودن برایتان مهم است؟ می‌خواهید دخترتان اهل ناز و نوازش باشد؟ یک دختر خوب چه کار می‌کند؟ یک دختر بد چه کار می‌کند؟ آیا اصلاً باید چنین تفاوتهایی قائل شوید؟ آیا هوشمندی یک توانایی مثبت در خانمهاست؟ از نظر شما خاکی بودن و پذیرای عشق‌بودن چقدر اهمیت دارد؟ و توانایی درک کردن دیگران، احساس همدلی و مهارتهای ورزشی چقدر برایتان مهم است؟ چابکی و ظاهر خوب کجای لیست قرار می‌گیرند؟ وقتی کارتان تمام شد، لیست‌هایتان را با هم مقایسه کنید. شاید نتوانید دخترتان را مجبور کنید که در چارچوب فهرست شما قرار بگیرد؛ توانایی فنی داشته باشد، اهل موسیقی باشد یا پرستار خوبی شود و... ولی باید همیشه به‌خاطر داشته باشید که در مورد زنان چگونه فکر می‌کنید. دختر شما در نهایت مسیر زندگی‌اش را انتخاب می‌کند، اما دیدگاهها و افکار شما تأثیر زیادی روی او می‌گذارد.
عین کاف
«می‌ترسم، ولی می‌خواهم هرطور شده، این‌کار را انجام دهم.» این جمله اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا قدرتمان را به ما یادآوری می‌کند.
مهسا
وقتی دخترتان کوچک است، در صورتی احساس ارزشمند و دوست‌داشتنی بودن می‌کند که در مراقبت از او، مصمم باشید، او را در آغوش گرفته و به نرمی نوازشش کنید، با او حرف بزنید، به صحبت‌هایش گوش دهید و نیازهایش را جدی بگیرید.
مهسا

حجم

۱۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان