دانلود و خرید کتاب رد ترس سام شپرد ترجمه نفیسه کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رد ترس اثر سام  شپرد

کتاب رد ترس

نویسنده:سام شپرد
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رد ترس

کتاب«رد ترس» نوشتۀ سم شپرد و ترجمۀ نفیسه کریمی است و نشر نی آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب رد ترس

سم شپرد یکی از معروف‌ترین نمایش‌نامه‌های تاریخ یعنی اویدیپوس را تبدیل به یک نمایش‌نامۀ پلیسی - جنایی مدرن کرده است که مثل بسیاری از آثارش رازآلود و مبهم است که اسرار آن در نهایت فاش می‌شود. در داستان اصلی سوفوکلس، پیشگویی به اویدیپوس گفته بود که او بزرگ می‌شود، پدرش را می‌کشد و با مادرش ازدواج می‌کند. او از خانه فرار می‌کند تا جلوی این سرنوشت وحشتناک را بگیرد اما از دست سرنوشت راه فراری نیست و همان اتفاق می‌افتد. سم شپرد این داستان را در دنیای مدرن بازآفرینی می‌کند. قتلی صورت می‌گیرد. چه کسی قربانی است؟ چه کسی مسئول است؟ چه پیامدی برای نسل‌های بعد دارد؟ روایت‌های زیادی از این جنایت در این داستان جذاب و رازآلود وجود دارد. مردم از حقیقت پنهان می‌شوند حتی وقتی حقیقت به چهره‌شان نگاه می‌کند. یک افسر پلیس و یک کارآگاه می‌خواهند معمای قتل پادشاهی در اعصار گذشته و جنایتی در بزرگراهی در کالیفرنیا را حل کنند.

مترجم کتاب دربارۀ شخصیت‌های این نمایش‌نامه گفته است « شخصیت‌های این کتاب دو دسته‌اند؛ یک‌دسته مربوط به گذشته و اسطورهٔ اویدیپوس شهریار هستند و دسته دیگر در آمریکای امروزی می‌گذرد و داستانی پلیسی - جنایی دارد. شاید از دور این شخصیت‌ها معمولی باشند؛ اما وقتی نزدیک می‌شویم و با دغدغه‌هایشان آشنا، می‌بینیم که مشکلاتی دارند یا از چیزی فرار می‌کنند یا سؤالی دارند و در پی آن می‌گردند و می‌خواهند به سرنخ‌هایی برای تمام سؤال‌های خود برسند. همان‌طور که در اسطوره اویدیپوس آمده است فردی که به دنبال سؤال خودش می‌گردد یا فردی که به دنبال خاطی و گناه‌کار می‌گردد و انگشت اشاره‌اش به سمت بقیه است ناگهان متوجه می‌شود که آن انگشت اشاره و اتهام به‌طرف خودش برگشته است و در یک‌لحظه تمام معادلات را به هم می‌ریزد و این‌جاست که سوفوکلِس تأکید دارد و شپرد هم بر آن صحه می‌گذارد که آگاهی سرآغاز رنج است.»

خواندن کتاب رد ترس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران نمایش‌نامه پیشنهاد می کنیم.

درباره سم شپرد

سم شپرد، نویسنده و بازیگر آوانگارد آمریکایی، ۵ نوامبر ۱۹۴۳ متولد شد. او در سال ۱۹۶۳ بعد از یک سال تحصیل در دانشکدهٔ کشاورزی به نیویورک رفت تا تئاتر را دنبال کند. او در اواخر سال ۱۹۷۴، نمایش‌نامه‌نویس ثابت مجیک تیِتر۱ سان‌فرانسیسکو شد. شپرد برای نمایش‌نامهٔ کودک مدفون جایزهٔ پولیتزر را دریافت کرد که باعث شهرتش شد. او در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ وارد دنیای بازیگری شد. سم شپرد در سال ۲۰۱۷ درگذشت. از او ۵۵ نمایش‌نامه و چندین رمان به جای مانده است.

بخشی از کتاب رد ترس 

« اویدیپوس: این‌جا... همون‌جاست، نه؟ جاده‌ها... درخت‌ها... درست همین‌جا. همین‌جا نبود که روی زمین نگهم داشتی؟ پات روی کمرم بود، سینه‌م توی گل. همین‌جا بود، نه؟ یه نفر... یه نفر منو نگه داشته بود و تو داشتی میخ بلند فلزی رو با چکش فرو می‌کردی توی مچ پام. آره، همین بود! یه میخ بلند! زیر آفتاب برق می‌زد. بازوهای قوی تو. قطره قطره خون. تک‌تک رگ‌ها. هنوز توی مچ پام حسش می‌کنم. (مکث.) شاید هم نه... شاید این‌جا همون‌جاست که منو گذاشتی و رفتی؟ ممکنه. گیج‌وگنگ بودی. راز فاش شد. شاید به همین خاطر بود. چه ترسی برت داشته بود. می‌لرزیدی... می‌دویدی... منو پشتت گذاشته بودی و می‌بردی. مثل یه تیکه پوست اضافی تکون‌تکون می‌خوردم. فکر می‌کنی یادم می‌ره؟ نفس‌هات... مثل گوسالهٔ نری که تازه به دنیا اومده باشه نفس‌نفس می‌زدی. روز و شب. میون برگ و باد. ولم کردی تا بمیرم. از درخت زیتون آویزون بودم. بچهٔ آدمیزاد. ولم کردی تا بمیرم. (اویدیپوس صحنه را ترک می‌کند. نور عوض می‌شود.)»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۶۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
۲۹,۶۰۰
۲۰%
تومان