دانلود و خرید کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد آلبرت الیس ترجمه شمس‌الدین حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد اثر شمس‌الدین  حسینی

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

معرفی کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد، نوشته‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ به موضوع مهمی پرداخته است: چطور می‌توانیم واکنش‌های افراطی‌مان را نسبت به اشخاص و موضوعاتی که دکمه‌های اعصابمان را فشار می‌دهند، مهار کنیم؟

نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد با ترجمه‌ای روان از شمس‌الدین حسینی و الهام آرام‌نیا در اختیارتان قرار دارد.

درباره‌ی کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

حتما برای شما هم پیش آمده که با افرادی برخورد داشته‌اید که به اصطلاح روی اعصابتان پیاده‌روی کرده‌اند. گاهی اوقات یک همکار یا مافوق این نقش را به عهده می‌گیرد و گاهی ممکن است این فرد از اعضای خانواده‌تان باشد. خب در چنین شرایطی قرار گرفتن اصلا راحت نیست و شما باید بدانید که چکار باید انجام دهید. کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد، برای کمک به شماست. آلبرت الیس، روان‌شناس آمریکایی و آرتور لانگ، مجموعه‌ای از مهارت‌های لازم برای مقابله با چنین شرایطی را گردآوری کرده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد، مهارت‌هایی را به دست می‌آوریم که در شرایط مختلف کارآیی دارند. ما با آموختن این مهارت‌ها و به‌کار بستن این راهکارها، می‌توانیم هرزمانی که کسی دکمه‌ی اعصابمان را فشار داد، واکنش صحیح نشان بدهیم و مثل خود کتاب، نگذاریم کسی اعصابمان را به‌هم بریزد.

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه‌ی کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد برای تمام افرادی که با دایره‌ی وسیعی از دوستان، آشنایان و همکاران در ارتباطند، سودمند است. 

بخشی از کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

در این دنیا چهار احساس ”احمقانه“ وجود دارد. یعنی هر بار كه دچار یكی از این احساسات شوید، نمی‌توانید به‌شكلی مؤثر از عهده‌ی موقعیتی برآیید و به احتمال زیاد خودتان را ناراحت می‌كنید؛ فردی یا موضوعی اعصابتان را به هم می‌ریزد. این احساسات عبارت‌اند از: اضطراب مفرط، خشم/ حالت دفاعی، افسردگی/ كسالت یا احساس گناه. (به‌زودی به شما خواهیم گفت منظورمان از افراطی یعنی چه). اول، اگر خودتان را خیلی مضطرب (یا عصبی، پرتنش، ناراحت، برافروخته، هراسان، بیمناك، نگران، مرعوب و وحشت‌زده) كنید، به گونه‌ای مؤثر آن شخص یا موقعیت را كنترل نخواهید كرد. برای نمونه، ممكن است در یك مصاحبه‌ی شغلی یا هنگام صحبت با رئیسی مرعوب‌كننده، بی‌نهایت عصبی شوید. متوجه شوید كه به دلیل پایان مهلت مقرر در محل كار، یا تصمیم مهمی در زندگی‌تان، یا رفتار اخیر فرزندتان خیلی ناراحت هستید. اگر چنین است، پس كسی یا موضوعی دارد اعصابتان را به هم می‌ریزد.

دوم، اگر خیلی عصبانی (یا تدافعی، خشمگین، آتشی، وقیح، جنجال‌برانگیز، آزرده، ناكام) هستید، این احتمال نیز وجود دارد كه تعادل عصبی‌تان را از دست بدهید. شاید وقتی همسرتان از شغل شما، آشپزی، طرز تربیت فرزند یا روش عشق‌ورزی‌تان انتقاد ‌كند، به‌راستی احساس كنید حالت دفاعی دارید. شاید وقتی نوجوانتان به شما بی‌اعتنایی ‌كند یا احترام نگذارد، یا همكارانتان در محل كار بی‌كفایت هستند و با شما مشاركت نمی‌كنند، از كوره در بروید.


نظرات کاربران

مسعود
۱۳۹۸/۱۰/۱۱

سلام. نمیدونم بر چه اساسی بعضی ها میگن ترجمه خوبی نداره؟! من نسخه کاغذی این کتاب رو دارم. کتابی بسیار عالی با ترجمه ای بسیار روان. مطالب این کتاب بسیار آموزنده و کاربردی هستند. نویسندگان این کتاب، برخلاف خیلی از

- بیشتر
faezeh
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

کتاب خوبی بود با تمرین های مناسب که در صورت تکرار قطعا به نتایج مطلوبی خواهیم رسید، اما متاسفانه بنظرم این کتاب به اندازه ای که انتظار داشتم برای بنده مفید واقع نشد اگر کسی کتابی در ارامش داشتن و

- بیشتر
fatima.fhn
۱۳۹۷/۰۶/۰۷

من اصلا از نگارشش خوشم نیومد،نکته اموزنده نداشت راه حل نداشت فقط حالت داستانواری داشت

F Mohajeran
۱۳۹۷/۰۱/۲۳

وقتی تصمیم به خوندنش گرفتم، فکر میکردم بعد از مطالعه ش ذهنم خیلی قوی میشه! اما راهکار عملی و خاصی یاد نگرفتم.

mit
۱۳۹۷/۰۷/۱۱

ترجمه افتضاحی داره. پشیمونم از خریدش

Hdd Expert
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

اصلا خوب نیست ترجمه خیلی بدی هم داره ارزش وقتی که گذاشتم را نداشت

mayam sabzehgar
۱۳۹۹/۰۱/۳۱

بااینکه راه حل های کتاب بنظرم نفید میومد اما من نتونستم بااین کتاب ارتباط برقرارکنم.ترجمه روانی نداشت و منو برای خوندن ادامه اون ترغیب نمیکرد

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۱۰

متشکرم بابت این کتاب. هنوز نخریدم،ولی یکی از نویسندگانش آقای "آلبرت الیس" است در "رفتار درمانی" معروف هستن و البته آقای "رابرت هارپر. اگه ممکنه کتاب "از حال بد به حال خوب" رو هم،لطفا بگذارید. تست های خوبی داره.و گام گام به

- بیشتر
کاربر ۱۴۳۴۸۶۷
۱۳۹۹/۰۴/۳۱

سلام من فقط متن نمونه را خواندم و برعکس بعضی دوستان از ترجمه خوشم اومد .کار البرت الیس که عالیه و جای بحث نداره .وقتی می خونیش باتمام وجود لمسش میکنی .البته نسخه چاپی این کتاب را سفارش دادم ولی

- بیشتر
سعید
۱۳۹۸/۰۲/۲۱

نوشته جذاب و خوبی نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
”اگر می‌خواهید مطمئن شوید كه هیچ كس یا هیچ چیز هرگز اعصابتان را به هم نمی‌ریزد، فقط هیچ‌وقت خودتان را بیش از حد مضطرب، عصبانی، افسرده یا دچار احساس گناه نكنید“
Mohammad Ali Zareian
انتقاد از رفتار كسی بدون اینكه او را تحقیر كنید، هنر است
دکتر استیره مولودی
درنهایت، ما پیشنهاد نمی‌كنیم كه مردم نباید هرگز درباره‌ی چیزی احساسی شدید داشته باشند. آنچه می‌گوییم این است كه ما اغلب نسبت به موقعیت‌ها یا اشخاصی كه (حداقل برای ما) مأیوس‌كننده هستند، واكنش افراطی نشان می‌دهیم – اما از طریق فكری كه درباره‌ی موضوعات می‌كنیم، آن‌ها را بدتر می‌كنیم. در این موقعیت، ما بخشی از مشكل هستیم. احساسات شدید خوب هستند، اما این واكنش‌های افراطی ما است كه اوضاعمان را به هم می‌ریزد.
✿Farzaneh✿
درواقع اشخاص و موضوعات اعصاب ما را به هم نمی‌ریزند. شاید به نظر برسد كه آن‌ها این كار را می‌كنند، اما در واقع اینكه ما درباره‌ی آن‌ها چه فكری ‌كنیم و چه واكنشی نشان ‌دهیم، تعیین می‌كند كه چقدر ناراحت ‌شویم و چطور در موقعیت‌های خاص واكنش نشان ‌دهیم. ما خودمان اعصابمان را به هم می‌ریزیم! و می‌توانیم بیاموزیم كه این كار را نكنیم.
سپید
برنامه‌ای بهتر این است كه به اشخاص و موضوعات معینی كه اعصابتان را به هم می‌ریزند نزدیك شوید و كنارشان بمانید، نه اینكه از آن‌ها اجتناب كنید. سپس می‌توانید این حساسیت را در خودتان از بین ببرید كه از اشخاص و موقعیت‌ها در زندگی اذیت شوید و از لحاظ رفتاری تمرین كنید خودتان را درباره‌ی آن‌ها ناراحت نكنید.
سپید
اگر خودتان را بیش از حد گناهكار بدانید (احساس مسؤولیت، پشیمانی و شرمندگی خیلی زیاد)، آن وقت دیگران می‌توانند بر شما مسلط شوند. شما نمی‌توانید ارزیابی‌های خوبی داشته باشید و بر طبق استدلال‌هایی نادرست تصمیم خواهید گرفت (چون زیادی احساس گناه می‌كنید).
Razieh
. اشخاص كمال‌گرا به‌راستی افراطی هستند. آن‌ها باور دارند كه باید در هر كاری كه به عهده می‌گیرند كامل باشند، و این برآورد نادرست باعث می‌شود یا آن كار را انجام ندهند، یا نمی‌توانند آن را به پایان برسانند چون خیال می‌كنند به اندازه‌ی كافی در آن خوب نیستند. آن‌ها اغلب كارهای ناتمام زیادی دارند كه همان‌طور رها شده مانده است
نسا
ما می‌دانیم دنیا منصفانه نیست، با این حال هنوز وقتی بی‌انصافی می‌شود، ناراحت می‌شویم. ما بی‌درنگ به این فكر می‌افتیم كه دنیا باید به‌خصوص با ما منصفانه رفتار كند.
جواد محضری
با شخصی صحبت می‌كردم كه در اوج عصبانیت گفت: ”خوب ، كه چه؟ تمام آن مسایل تمام شد، نشد؟“
Tida.Amordad
مسؤولیت‌پذیری به این معناست كه شما برای احساسات و اعمالتان مسؤول هستید چون این قابلیت را دارید كه آن‌ها را جهت دهید و مدیریت كنید. سرزنش كردن خود یعنی اینكه شما خود و كل شخصیت‌تان را بابت بدعمل كردن تحقیر می‌كنید. مسؤولیت‌پذیری سالم است اما سرزنش كردنِ خود، مخرب است.
Razieh

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
تومان