دانلود و خرید کتاب رابطه ایمان و بلا محمدتقی محمود بابویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه ایمان و بلا اثر محمدتقی محمود بابویی

کتاب رابطه ایمان و بلا

معرفی کتاب رابطه ایمان و بلا

کتاب «رابطه ایمان و بلا» نوشتۀ محمدتقی محمود بابویی و ویراستۀ سیدعلی حسینی درویشانی است و انتشارات میراث ماندگار آن را منتشر کرده است. موضوع کتاب بررسی ارتباط میان مصیبت‌ها و ایمان است و نشان می دهد چگونه بلا و مصیبت می‌تواند به تکامل دین کمک کند. 

درباره کتاب رابطه ایمان و بلا

زندگی انسان همواره در معرض بلا و مصیبت بوده و حقیقت انکارناپذیر زندگی به‌حساب می‌آید. درواقع جهان همیشه در حال تغییر و دگرگونی است و شادی‌ها و غم‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و آسایش و سختی را با هم دارد. این تحولات مخصوص افراد خاصی نیست و شامل تمام مردم از هر گروهی می‌شود. ازآنجایی‌که بشر امروز تمایل دارد به علت و چگونگی پدیده‌ها بیندیشد و پاسخ منطقی دربارۀ آن‌ها پیدا کند، آسیب‌هایی مثل بلا و مصیبت در او تردید ایجاد می‌کند و حتی ممکن است انسان‌های دین‌دار را نسبت به دین بدبین کند اما عوامل و حکمت‌های زیادی در بلا و مصیبت نقش دارند و می‌توان آن‌ها را بر اساس جنبۀ مادی و معنوی بررسی کرد.

محمدتقی محمود بابویی بر اساس تحقیقات و پژوهش‌ها، آموزه‌های دینی، آیات و روایت‌ها به این نتیجه رسیده است که بین ایمان و بلا رابطۀ مستقیم وجود دارد و بلاها بستر مناسبی را برای تکامل دین فراهم می‌کنند. کتاب رابطۀ ایمان و بلا بر اساس آموزه‌های دینی پژوهشی است که قصد دارد معرفت و نگرش جدید ایجاد کند و زمینه را برای ایجاد تمایل به دین و محافظت از ایمان فراهم کند. کتاب رابطۀ ایمان و بلا بر اساس آموزه‌های دینی در اولین فصل به حقیقت ایمان و منافع آن می‌پردازد. فصل دوم دربارۀ حقیقت بلا و فایده‌های آنان است و فصل سوم ارتباط میان ایمان و بلا موردبحث و بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب رابطه ایمان و بلا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی و دوستداران علوم قرآنی و حدیث پیشنهاد می کنیم.

بخشی از کتاب رابطه ایمان و بلا

«ایمان در لغت از مادۀ «أمن» است. فراهیدي در العین می‌نویسد: ایمان از ریشۀ امن به معناي تصدیق و اطمینان است. در مفردات الفاظ القرآن نیز آمده است: «ایمان از ریشۀ امن در اصل آرامش خاطر و اطمینان نفس و ازبین‌رفتن بیم و هراس است». ابن منظور نیز در کتابش آورده است: ایمان اظهار خشوع در برابر خدا، قبول شریعت و آنچه پیامبرِ خدا آورده، و تصدیق است. فیومی هم در مصباح المنیر آورده است: ایمان از مادۀ امن به معنای سکون قلب و تسلیم است؛ بنابراین می‌توان گفت: مفهوم ایمان در لغت عبارت است از مطلق تصدیقی که با سکون،آرامش، امنیت نفس و تسلیم همراه باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
۱۴,۷۵۰
۵۰%
تومان