دانلود و خرید کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال ترجمه محمدرضا سیمیاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال اثر محمدرضا سیمیاری

کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال

معرفی کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال

کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال ترجمۀ محمدرضا سیمیاری و مریم صراف جدی در انتشارات بورس به چاپ رسیده است. این کتاب ضمن بررسی چالش‌ها و راه‌حل‌های ۳۸ کشور و اقتصاد دنیا در ارتباط با امور مالی دیجیتال، به‌منظور افزایش سطح دانش و فرهنگ عمومی در حوزۀ مالی نوشته شده است.

درباره کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال

کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال که شامل مسائل، چالش‌ها، راه‌حل‌ها و اقدامات ۳۸ کشور و اقتصاد جهان در زمینۀ امور مالی دیجیتال است، اطالاعات مناسبی برای استفاده از تجربه‌ها و راه‌حل‌های آزمودۀ سایر کشورها در اختیار سیاست‌گذاران، تنظیم‌گران مؤسسات، بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان خدمات مالی دیجیتال قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها عملکرد مناسبی در مواجهه با چالش‌ها و ابتکارهای فناوری مالی و ارتقای فرهنگ ارائه و استفاده از محصول‌ها و خدمات مالی دیجیتال داشته باشند و همگام با تحولات جهانی در جهت شمول مالی دیجیتال گام بردارد. افزایش سواد مالی عموم مردم، به افزایش عمق بازارهای مالی و همچنین محافظت از آن‌ها در فضای مالی به‌ویژه در عصر فناوری‌های دیجیتال کمک می‌کند. همچنین افزایش دسترسی به خدمات مالی از یک طرف و شمول مالی از دیگر به همراه دارد. 

در کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال سعی شده است با تدوین متنی ساده و همه‌فهم و در عین حال علمی در راستای ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی در حوزۀ مالی قدمی برداشته شود. در فصل اول کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال با عنوان چگونه دیجیتالی شدن جهان مالی را متحول می‌کند؟ محصولات مالی دیجیتال مانند بانکداری اینترنتی و انواع پرداخت‌های دیجیتالی معرفی و بررسی شده‌اند. در فصل دوم با عنوان اطمینان از حمایت مصرف‌کننده در عصر دیجیتال، به تشریح راهکارها و تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش ریسک مصرف‌کننده و اولویت سیاست‌گذاری کشورها برای حمایت از مصرف‌کننده پرداخته شده است. فصل سوم با عنوان ترویج آموزش مالی در عصر دیجیتال، بزرگ‌ترین چالش مصرف‌کنندۀ خدمات دیجیتال یعنی نداشتن دانش و پیامدهای آن بررسی شده است. در فصل چهارم با عنوان ساخت ابزار دیجیتال به‌عنوان بخشی از آموزش مالی، به مواردی که باعث حرکت به‌سمت افزایش دسترسی همۀ افراد می‌شود پرداخته شده است. در فصل پنجم با عنوان فناوری‌های مالی، این نوع از فناوری معرفی و بررسی شده است.

مؤلفان این کتاب را به عموم مردم برای افزایش سواد مالی در فضای دیجیتال، سیاست‌گذاران آموزشی و مالی برای افزایش سواد مالی و ارائه‌دهندگان خدمات مالی توصیه کرده‌اند.

خواندن کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های مرتبط با مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال

«خدمات مالی دیجیتال (دی.اف.اس) در سطح جهانی و به ویژه در دنیای درحال توسعه، یک پدیده بزرگ به حساب می‌آید. هرگونه عملیات مالی که در آن از فن‌آوری استفاده می‌شود، مثال‌هایی برای خدمات مالی دیجیتال هستند؛ مانند پول الکترونیک، خدمات مالی موبایلی، خدمات مالی برخط، بانکداری الکترونیک و بانکداری بدون شعب. خدمات مالی دیجیتال نسبت به سیستم رسمی مالی امکانات نامحدودی برای مشارکت مردم فقیر، فاقد دسترسی به سیستم بانکی و تحت حرومیت مالی ایجاد می‌کند از طریق:

توسعه دسترسی به انواع جدید خدمات مالی به‌واسطه غلبه بر موانع زیرساخت فیزیکی؛

کاهش هزینه‌ها و تأمین مالی مقرون به‌صرفه برای همه؛

ارائه تراکنش‌های سریع، راحت، مطمئن و به‌موقع؛

و ارائه یکپارچه خدمات متناسب با نیازهای فردی و تسهیل استفاده.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۳۰,۴۰۰
۲۰%
تومان