دانلود و خرید کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر هما سروری لاله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر اثر هما سروری لاله

کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر

انتشارات:نشر پرتا قلم
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر

کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر نوشتۀ هما سروری لاله در نشر پرتا قلم به چاپ رسیده است. این کتاب در حوزۀ علوم کامپیوتر است و مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر را توضیح داده است.

درباره کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر

این کتاب، شرحی از مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر است. این کتاب در ۱۰ فصل تدوین شده است. در فصل اول، ضمن ارائۀ تعریفی از کامپیوتر و مزایای آن نسبت به انسان و بلعکس، مخاطب را با انواع کامپیوترهای شخصی آشنا می‌کند. آشنایی با علوم کامپیوتر، تعریف سیستم اصطلاحات کامپیوتری و اجزای اصلی کامپیوتر از دیگر بخش‌های این فصل است. فصل دوم کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر، دربارۀ شناخت حافظۀ اصلی و آشنایی با آن است. فصل سوم شناخت حافظۀ ثانویه، انواع آن و کاربرد هرکدام را توضیح داده است. فصل چهارم دربارۀ انواع دستگاه‌های ورودی کامپیوتر و کاربرد هرکدام است. فصل پنجم به شناخت انواع دستگاه‌های خروجی و کاربردهای آن اختصاص یافته است. فصل ششم دربارۀ شناخت طبقه‌بندی نرم‌افزارها همچون سیستم‌عامل، نرم‌افزاهای کاربردی همچون برنامه‌نویسی و مترجم‌ها است. فصل هفتم دربارۀ انواع سیستم عامل و اشنایی با آن‌هاست. فصل هشتم به شناخت انتقال اطلاعات و انواع شبکه و مزایای هرکدام اختصاص یافته است. فصل دهم این کتاب به‌طور کامل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را معرفی کرده است.

در پایان هرکدام از فصل‌های کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر، بخشی با عنوان پرسش‌های تشریحی، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخنامۀ آن‌ها قرار گرفته است.

خواندن کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ کسانی که به‌دنبال یادگیری پایه‌ای کامپیوتر هستند یا برای آزمون‌های کامپیوتر آماده می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مفاهیم اولیه و اساسی کامپیوتر

«کامپیوتر، دستگاه یا سیستم پردازشی داده است که از اجزای الکترونیکی، الکترومکانیکی، نوری و پردازنده تشکیل شده است که قادر است عملیات ریاضی و منطقی را بر روی داده‌های حافظه و ورودیها با سرعت بالایی انجام دهد و خروجیهای مورد انتظار را ارائه نماید.

یک کامپیوتر از نظر عملکرد شبیه انسان است در هنگام حل مسئله، ابتدا انسان از طریق گوش، چشم یا حواس پنجگانه (بخش ورودی) صورت مسئله را دریافت میکند، سپس صورت مسئله توسط مغز تجزیه و تحلیل شده (بخش پردازش) و پاسخ از طریق دست، نوشتار و یا گفتار (بخش خروجی) صادر می‌شود. در کامپیوتر نیز همین فرایند صورت می‌گیرد بطوری که از طریق بخشهای ورودی مانند صفحه کلید یا ماوس داده‌ها وارد می‌شوند و در بخش پردازش، عملیات پردازش صورت گرفته و از طریق بخش خروجی اطلاعات به صورتهای مختلف ارائه کی‌گردد. اما این دو با هم تفاوتهایی دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان