دانلود و خرید کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو سارا شمسائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو اثر سارا شمسائی

کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو

نویسنده:سارا شمسائی
ویراستار:ریحانه آقائی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو

کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو نوشتۀ سارا شمسائی و ویراستهٔ ریحانه آقایی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو

گفته شده است که یکی از مسائل مهم و مطرح نزد اندیشمندان به‌ویژه جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان، موضوع سرقت و همچنین نحوهٔ مقابله با آن و شیوه‌های جلوگیری از آن در جامعه است. در میان انبوه جرائمی که جامعهٔ متمدن بشری را احاطه کرده است، سرقت به‌لحاظ ویژگی خاصی که دربارهٔ تصرف عالمانه و عامدانه مالکیت افراد از خود به‌جای می‌گذارد، همواره مورد انزجار و تنفر کلیهٔ اقوام و ملل مختلف در سطح جهان بوده است. سرقت یکی از جرائم مهم و مکرر بیشتر جوامع و عملی است که تقریباً در همهٔ آن‌ها دیده می‌شود. این جرم در گذشته‌های دور نیز وجود داشت و به اشکال مختلف انجام می‌شد. این جرم پس از قتل، باسابقه‌ترینِ جرائم است. سرقت دستخوش تحولات و تغییرات بسیاری بوده و شکل انجام آن در زمان‌های متفاوت و در جوامع مختلف تغییر کرده است، ولی چیزی که از بدو پیدایش آن ثابت بوده، زشتی و مذموم‌بودن ماهیت آن است. گذشت زمان بر این پدیده، همچون تمام امور، اثر گذاشته و تحولاتی در آن به وجود آورده؛ شکل انجام، شیوه‌ها، وسائل و ابزار مورد استفاده، نوع مال و اشیای مسروقه و...  و همچنین وضعیت سارقین از جهات گوناگون تغییر کرده است. امروزه اغلب سرقت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و با بهره‌وری از امکانات فنی انجام می‌شود.

یکی از انواع سرقت، دزدیدن وسایل داخل خودرو است که به مسئله‌ای در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. گفته شده است که در ایران سرقت لوازم خودرو، پرشمارترین جرم در کشور محسوب می‌شود. وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقهٔ لوازم داخلی خودرو کاملاً در ارتباط بوده و گرمی بازار مال‌خرها از وجود خریداران دست‌دومی است که نمی‌دانند مالی که می‌خرند دزدی است؛ گرچه در برخی مواقع قیمت‌های پایین و غیرمتعارف باعث می‌شود خریداران حقیقت را نادیده بگیرند. در کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو، منظور از سرقتْ دزدیدن وسایل داخل خودرو، سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و صندوق‌زنی است.

خواندن کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی دربارهٔ قوانین ایران به همهٔ افراد توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب تحلیل روان شناسی و جامعه شناسی سرقت خودرو

«ربودن یا برداشتن بی‌اجازه مال دیگران یا گرفتن و بردن مال مردم و پول کسی به‌زور یا مکر و حیله را در عرف سرقت گویند سرقت تنها وقتی موجود است که شیء موضوع جرم بدون آگاهی و برخلاف میل صاحب آن از تصرف دارنده قانونی آن به تصرف عامل جرم در آید.

در قوانین کیفری و فقه جزائی ربودن مال غیر بدون اذن حالت‌های مختلفی دارد که تسامح به همه آنها سرقت گفته می‌شود، زیرا عمل دزدیدن گاه مخفیانه و به طور پنهانی و از حرز است که در صورت وجود شرایط عدیده دیگر که به طور دقیق در کتب فقهی و قانون مجازات اسلامی به تاسی از فقه امامیه احصاء گردیده است مجازات قطع ید را در پی دارد و به آن سرقت گفته می‌شود و گاه نیز علنی و بدون قهر و غلبه است که آن را استلاب گویند و اگر با قهر و غلبه صورت گیرد غصب خوانده می‌شود که فقط مسئولیت مدنی برای غاصب در پی دارد. گاهی نیز عمل ربابش آشکار و از غیر حرز و بدون زور است که اختلاس نامیده می‌شود. البته دزدیدن مال دیگری گاهی از طریق تمسک به عملیات فریب کانه است که عنوان کلاهبرداری را به خود می‌گیرد به جز سرقت به معنای خاص، اقسام دیگر سرقت، مجازات‌های تعزیری را به دنبال دارند نه حد قطع ید. سرقت در ماده ۱۹۷ قانون مجازات اسلامی سابق سرقت چنین تعریف شده بود: «ربودن مال دیگری به طور پنهانی» این تعریف تنها شامل سرقت حدی یعنی دزدیدن مال دیگری که مجازات قطع ید را در پی داشت، شامل می‌شود که اگر به‌جای قید «به طور پنهانی» از عبارت «به طور متقلبانه استفاده شود شامل سرقت حدی و تعزیری یعنی دیگر اقسام سرقت اختلاس، استلاب و غیره می‌شود که در این صورت سرقت یعنی: «ربودن مال منقول متعلق به دیگری به طور متقلبانه.»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۸۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان