دانلود و خرید کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران پریرخ امامی اردستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران اثر پریرخ امامی اردستانی

کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران

معرفی کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران

کتاب مدرنیته و خانواده‌گرایی در ایران نوشتۀ پریرخ امامی اردستانی در انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسیده است. این کتاب پژوهشی دربارۀ تغییرات گستردۀ اجتماع در دوران مدرن و تأثیرات آن بر نهاد خانواده و ارزش‌های حاکم بر آن در ایران با مطالعۀ موردی شهر اصفهان است.

درباره کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران

کتاب مدرنیته و خانواده‌گرایی در ایران، پژوهشی در خصوص تأثیرات مدرنیته بر نهاد خانواده و ارزش‌های حاکم بر آن در ایران، با مطالعۀ موردی شهر اصفهان است. خانواده از نهادهای مهم اجتماعی است که تأثیر مستقیم بر سلامت روح و روان فرد و همچنین انسجام جامعه دارد. خانواده نیز همچون سایر نهادهای اجتماعی در گذر زمان در معرض تغییر و تحول بوده و تحت تأثیر عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کارکردهای آن تغییر یافته و تعریفی که افراد از نهاد خانواده و ارزش‌های حاکم بر آن می‌دهند، در قیاس با گذشته متحول شده است. امروزه شاهد افزایش سطح تحصیلات، زنان، تمایل به استقلال مالی و اشتغال در خارج از خانه و افزایش مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، ارتباطات بین فرهنگی و جهانی‌شدن، گسترش روزافزون رسانه‌های جمعی، بهبود بهداشت و افزایش امید به زندگی و تغییر نگرش افراد به زندگی هستیم. اگر نهاد خانواده نتواند با شرایط جدید منطبق شود و به‌نحو صحیح و منطقی با سایر نهادهای اجتماعی ارتباط برقرار کند، دچار بحران و ازهم‌پاشیدگی خواهد شد. امروزه جامعۀ ایران نیز در معرض تغییراتی قرار دارد که چشم‌انداز و دامنۀ آن چندان‌که باید مشخص نیست. می‌توان گفت تمامی افراد جامعه، کم‌وبیش حسی از دگرگونی دارند. تحولاتی که در غرب تحت عنوان مدرنیته و جهانی‌شدن اتفاق افتاده، به کمک گسترش روزافزون ارتباطات و تبادل اطلاعات پیامدهایی را بر سایر نقاط جهان به‌جای گذاشته و چون همۀ این تحولات از درون جامعه نیست و در بستر جامعه برای آن فرهنگ‌سازی نشده، تغییرات و یا حتی بحران‌هایی را در زندگی مردم جهان به‌وجود آورده که کشور ایران نیز از آن مستثنا نیست. 

این پژوهش بر آن است که هم‌زمان با این تغییرات گسترده، تأثیرات آن بر خانواده و ارزش‌های آن را مطالعه کند تا دربارۀ خانواده در عصر حاضر و همچنین تغییرات و کارکردهای آن شناخت لازم پیدا کند. این کتاب با هدف کلی بررسی میزان تأثیر مدرنیته بر خانواده‌گرایی در خانواده‌های شهر اصفهان به نگارش در آمده است. در این راستا، به شناخت میزان نفوذ مدرنیته در خانواده‌های شهر اصفهان؛ مطالعۀ وضعیت خانواده‌گرایی در خانواده‌ها؛ بررسی و شناخت کمیت و کیفیت مصرف رسانه‌های داخلی و خارجی؛ بررسی وضعیت فردگرایی؛ شناخت وضعیت سرمایه فرهنگی؛ مطالعه وضعیت نگرش به اشتغال زنان؛ و در نهایت بررسی وضعیت عقلانیت در این شهر می‌پردازد.

کتاب مدرنیته و خانواده‌گرایی در ایران در ۵ فصل کلی نگاشته شده و عنوان‌های آن به شرح زیر است:

فصل اول: خانواده، شهر و مدرنیته

فصل دوم: مفاهیم و نظریات در حوزه

فصل سوم: شناخت خانواده‌گرایی

فصل چهارم: عقلانیت، رسانه و خانواده

فصل پنجم: جمع‌بندی

خواندن کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ پژوهشگران جامعه‌شناسی و علاقه‌مندان به مطالعات خانواده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدرنیته و خانواده گرایی در ایران

«هرچه خانواده بهتر بتواند به اجتماعی کردن فرزندان بپردازد و آنها را برای پذیرش نقش‌های اجتماعی آماده کند، جامعه موفق‌تر و کارآمدتر خواهد شد. یکی دیگر از وظایف خانواده، انتقال ارزش‌ها و درونی کردن هنجارها در بین اعضاء هست. اما خانواده خود به‌عنوان یک نهاد اجتماعی منفک از سایر بخش‌های اجتماعی نیست؛ بلکه از سایر بخش‌ها تأثیر پذیرفته و ارزش‌ها و هنجارهای حاکم بر جامعه روی ارزش‌های درون خانواده مؤثر واقع می‌گردد و از سوی دیگر، خود نیز بر سایر نهادها و بخش‌های اجتماع تأثیر می‌گذارد.

توجه به سیر ازدواج، ابعاد خانواده، روابط درون خانواده و کارکردهای آن نشان می‌دهد که، در طی دوران گذر از زندگی کشاورزی به زندگی صنعتی، خانواده تغییرات شگرفی را تجربه نموده و هرچند که این تغییرات در همه جوامع دیده می‌شود ولی تفاوت‌هایی باهم داشته و هر یک از جوامع به فراخور وضعیت سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی خود تجربه‌ای از دگرگونی دارند. یکی از تغییرات مهمی که بشر در دوران معاصر تجربه می‌نماید، مدرنیته است که بر همه بنیان‌های فکری و نهادهای اجتماعی و فرهنگی جوامع اثر گذاشته است. مدرنیته در واقع یک جریان فکری است که با شاخص‌هایی چون گسترش رسانه‌ها، عقلانیت، فردگرایی و عرفی شدن شناخته شده و هریک از این شاخص‌ها بر سایر بخش‌های جامعه از جمله فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارها تأثیرگذار بوده و می‌تواند سایر نهادهای اجتماعی از جمله خانواده را متأثر سازد.

لازم است به مفاهیم و تعاریفی که توسط نظریه‌پردازان ارائه شده، توجه کامل کرده و از سوابق و تجربه‌های سایر پژوهشگران به‌عنوان چراغ راه استفاده نمود تا بتوان ضمن استفاده از تجارب آنان، از عهده شناخت کامل موضوع برآمد. خانواده نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای دیرپای بشری از زمان تشکیل آن تاکنون اذهان را به خود معطوف داشته و اندیشمندان زیادی در باب آن نظریه‌پردازی کرده‌اند.»

ورزش و شخصیت
گری ادوارد کلیفورد
مبانی روانی - اجتماعی در تربیت بدنی
عهدیه یداله زاده
مترجمان هزار و یک شب
خورخه لوئیس بورخس
روانشناسی مرضی تحولی کودک و نوجوان
عباسعلی حسین خانزاده
رازهای یک روان شناس
فرشاد نجفی پور
انوار الملکوت فی شرح الیاقوت
علامه حلی
Helicopter Aerodynamic for Instructor Pilots 5
سیدپوریا کمانی فرد
عاشقی های سعدی
همایون کاتوزیان
راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان شناسی ورزشی
چارلز ا. ماهر
خلق کردن
ریک روبین
فیلسوف مسطح
حاتم قادری
نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی
زهرا نوروزی
بازی های آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه، جلد اول (۸ تا ۱۲ سال)
منیره عابدی
تحلیل عددی رشد ترک در مخزن کامپوزیتی تحت فشار و تحت بارگذاری حرارتی و مکانیکی
سامان معینی
راهنمای سفر: خودآموز مکالمات و اصطلاحات کاربردی انگلیسی با ترجمه فارسی
عاطفه مشایخی کرهرودی
انشاء
محمدسعیدبن حسن بن عبدالحی کمال
زیر پل رنگین کمان
نیره سادات علوی
راهنمای تغذیه کودکان
مهران کریمی
آوای جویبار
مهناز قدسی جو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۶۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۹۰۰
تومان