دانلود و خرید کتاب شاخص های دولت مطلوب اسلامی محمد حاجی ابوالقاسم دولابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاخص های دولت مطلوب اسلامی اثر محمد حاجی ابوالقاسم دولابی

کتاب شاخص های دولت مطلوب اسلامی

معرفی کتاب شاخص های دولت مطلوب اسلامی

کتاب الکترونیکی شاخص های دولت مطلوب اسلامی نوشتهٔ محمد حاجی ابوالقاسم دولابی از انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل است. این کتاب شاخص‌های مطلوب دولت اسلامی را از دیدگاه قرآن را بیان کرده است.

درباره کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی

کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی نوشتهٔ محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی، برخی از شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی از دیدگاه قرآن را با اشاره به ۹۲ آیه محوری انتخاب شده از آیات قرآن در سه شاخه سخت‌افزار دولت اسلامی، نرم‌افزار دولت اسلامی و ویژگی‌های کارگزاران طراز بیان کرده است. سخت افزار ساختارها و نهادهای دولت مطلوب اسلامی را توضیح می‌دهد، نرم افزار به برنامه‌ها و راهبردهای دولت اسلامی مطلوب می‌پردازد و ویژگی‌های کارگزاران طراز، باید و نبایدهای اخلاقی کارگزار مطلوب را بیان می‌کند.

کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی یک کار پژوهشی را در پنج بخش تنظیم و ارائه کرده است که بخش اول آن اصول حاکم بر برنامه‌ریزی دولت اسلامی را توضیح می‌دهد، بخش دوم، برنامه‌های دولت اسلامی در محورهای فرهنگ، اقتصاد و سیاست است. بخش سوم دربارهٔ ویژگی‌های کارگزاران طراز از نگاه قرآن کریم و بخش چهارم نمونه‌هایی از کارگزاران طراز در قرآن را معرفی کرده است. بخش پنجم دربارهٔ ضرورت انتخابات و حضور حداکثری است. کتاب در بخش برنامه‌ریزی دولت اسلامی بر برنامه‌ریزی با رویکرد اقامهٔ دین، برنامه‌ریزی قرآن محور، برنامه‌ریزی با تکیه بر عنصر فقاهت، عبور از برنامه‌های تقلیدی، توجه به مستضعفان در برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی با هدف عدالت گستری را مطرح کرده، در بخش دوم کتاب برنامه‌های دولت اسلامی شرح داده شده، در بخش سوم ویژگی‌های کارگزار دولت اسلامی بیان شده و در بخش چهارم، نمونه‌هایی از کارگزار طراز دولت اسلامی معرفی شده است.

در بخش چهارم کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی که مربوط به نمونه‌هایی از کارگزار طراز دولت اسلامی است، به درس‌هایی از حکمرانی حضرت یوسف و حضرت سلیمان، پیوند زدن دین و دنیا، اهمیت مسائل اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، ترجیح تقوا بر رفاه و خوش‌گذرانی، تقدم تعهد بر تخصص، پیش‌گامی در تحمل سختی‌ها و ضرورت به کارگیری نیروهای جوان در پست‌های کلیدی اشاره شده و بالاخره اهمیت انتخابات مطرح گردیده است. مهم‌ترین نکته در برنامه‌ریزی دولت اسلامی، جهت‌گیری به سمت اقامهٔ دین است و این نکته باید در تمام برنامه‌ها مشهود باشد و مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد‌. کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی نوشتهٔ محمد حاجی ابوالقاسمی دولابی را شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است.

فصل‌های کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی عبارت‌اند از: «فصل اول: برنامه‌ریزی دولت اسلامی»، «برنامه‌ریزی با رویکرد اقامه دین»، «,برنامه‌ریزی قرآن محور»، « برنامه‌ریزی با تکیه بر عنصر فقاهت»، «عبور از برنامه‌های تقلیدی»، «توجه به مستضعفان در برنامه‌ریزی»، «برنامه‌ریزی با هدف عدالت گستری»، «فصل دوم: برنامه‌های دولت اسلامی»، «فصل سوم: ویژگی‌های کارگزار دولت اسلامی»، «فصل چهارم: نمونه‌هایی از کارگزار طراز دولت اسلامی» و «فصل پنجم: اهمیت انتخابات».

خواندن کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به طلاب و مبلغین و عموم مردم متدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شاخص‌های دولت مطلوب اسلامی

«از دین آنچه را به نوح سفارش کرده بود، برای شما تشریع کرد و آنچه را به تو وحی کردیم؛ و آنچه را به ابراهیم و موسی و عیسی به آن توصیه نمودیم (این است) که: دین را برپا دارید و در آن فرقه فرقه و گروه گروه نشوید. بر مشرکان دینی که آنان را به آن می‌خوانی گران است. خدا هر کس را بخواهد به سوی (این) دین جلب می‌کند، و هر کس را که به سوی او بازگردد به آن هدایت می‌کند. خدای متعال در این آیه به محوری‌ترین وظیفه نظام اسلامی اشاره می‌کند که عبارت است از به پا داشتن و اقامه دین. این مهم باید در تمام شئون حکومت اسلامی اعم از دولت، قوه مقننه و قوه قضاییه مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که در صورت عدم توجه به این موضوع نظام، یک نظام دینی نخواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان