دانلود و خرید کتاب بی مهره گان گروه نویسندگان ترجمه حسن سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بی مهره گان

کتاب بی مهره گان نوشتۀ گروه نویسندگان و حسن سالاری است و با ویراستاری مرضیه کاظمی در انتشارات شهر قلم به چاپ رسیده است. این کتاب براساس دانشنامۀ بریتانیکا در پنج فصل بی مهره‌گان را به کودکان معرفی می‌کند و اطلاعات ارزشمندی از آن‌ها ارائه می‌دهد. 

درباره کتاب بی مهره گان

بی‌مهره‌گان گروهی از جانداران هستند که فاقد اسکلت استخوانی بوده و به عبارت دیگر، ستون مهره ندارند. این جانداران به دسته‌های کیسه‌تنان، خارتنان، اسفنج‌ها، کرم‌ها و بندپایان تقسیم می‌شوند. وجود بی‌مهره‌گان به ۶۰۰ میلیون سال پیش برمی‌گردد و بیشتر کرۀ زمین را این گروه از جانداران تشکیل می‌دهند. بی‌مهره‌گان با اینکه دارای ستون مهره نیستند ولی برخی از آن‌ها دارای محافظ‌های مختلفی هستند. به عنوان مثال برخی دارای پوستۀ خارجی و آهکی و برخی دیگر پوسته‌ای از جنس کیتین دارند. بی‌مهره‌گان معمولا جثۀ کوچکی دارند و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ بزرگ‌ترین دستۀ آن‌ها بندپایان هستند. این کتاب اطلاعات بسیاری مفیدی دربارۀ  بی‌مهره‌گان ارائه می‌دهد و دارای تصاویری جذاب است که هر کودکی را جذب خود می‌کند. در این کتاب می‌خوانیم که پشه‌ها چطور پوست پستانداران را سورخ می‌کنند یا مگس‌ها چطور می‌توانند غذای جامد بخورند. 

خواندن کتاب بی مهره گان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمامی کودکانی که دوست دارند با دنیای شگفت‌انگیز جانوران بیشتر آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بی مهره گان

«بی‌مهره‌گان نخستین جانوران زمین هستند. آن‌ها قدیمی‌ترین و گوناگون‌ترین موجودات زندۀ شناخته شده‌اند. برخی مانند کرم‌ها، شقایق‌های دریایی و عروس‌های دریایی نرم‌تن هستند. دیگران از جمله حشرات و سخت‌پوستان، بدنی سخت دارند. برخی مانند ستاره‌های دریایی در آب زندگی می‌کنند و آزادانه شنا می‌کنند. برخی دیگر مانند مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی در یک‌جا ثابت هستند. دنیای سحر‌آمیز این جانوران بسیار کوچک، بیش از ۱/۵ میلیون گونه با شکل‌های بسیار گوناگون دارد. زنبورها از مهم‌ترین حشره‌ها هستند. آن‌ها شهد گل‌ها را برای تولید عسل فراوری می‌کنند و انسان‌ها این مایع شیرین را به عنوان شیرین‌کننده و غذا مصرف می‌کنند.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۳۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۵۴,۰۰۰
۵۰%
تومان