دانلود و خرید کتاب ذهن کامل نو دنیل اچ. پینک ترجمه مسلم روفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ذهن کامل نو

کتاب ذهن کامل نو نوشتهٔ دنیل اچ. پینک و ترجمهٔ مسلم روفی است. انتشارات باران خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد گذر از عصر اطلاعاتی به عصر مفهومی.

درباره کتاب ذهن کامل نو

کتاب ذهن کامل نو (گذر از عصر اطلاعاتی به عصر مفهومی) که کتابی با شیوه‌های کاربردی بسیار است، دو بخش دارد. این دو بخش «عصر مفهوم» (Conceptual Age) و «شش حس» نام گرفته‌اند. گفته شده است که این کتاب دیدگاهی نو دربارهٔ شغل و کار و توانایی و آینده عرضه کرده است. دنیل اچ. پینک توضیح داده است که کتاب حاضر یک اثر و تغییر عظیم و طنین‌افکن را توصیف کرده که در بیشترِ کشورهای پیشرفته در راه است. این نویسنده معتقد است که ما از یک جامعه و اقتصادِ مبتنی بر استفاده از قابلیت‌های کامپیوترها و منطق و استدلال و قدرت تجزیه‌وتحلیل در عصر اطلاعات، به جامعه و اقتصادِ مبتنی بر نوآوری، همدلی، هم‌فکری و غایت‌اندیشیِ عصر مفهوم (که در زمان مناسبی به وجود خواهد آمد)، در حال انتقال هستیم. کتاب «ذهن کامل نو» برای همهٔ کسانی است که می‌‌خواهند در این جهان نو، پایدار مانده و کامیاب شوند. در این کتاب با شش استعداد طبیعی و اساسی هم آشنا می‌شوید که نویسنده آن‌ها را «شش احساس» نامیده و موفقیت شغلی و رضایت فردیِ ما را به‌طور فزاینده‌ای به آن‌ها وابسته دانسته است. این شش حس عبارت است از طراحی، داستان‌، سمفونی (ترکیب هماهنگ و جامع‌نگرانه)، همدلی، بازی (نشاط) و معنا. این‌ها اساساً توانایی‌های بشری هستند که هر کسی می‌تواند در آن‌ها به درجهٔ استادی برسد و هدف نویسنده آن است که به ما کمک کند به این توانایی‌ها دست یابیم. کتاب ذهن کامل نو نخستین‌بار در سال ۲۰۰۵ میلادی به چاپ رسید. این کتاب گفته است که آینده، متعلق به کسانی است که ذهنی متفاوت دارند؛ هنرمندان، مخترعان، داستان‌سرایان و به‌طورکلی اشخاصی که می‌توانند به‌خوبی از نیم‌کرهٔ راست مغز خود بهره ببرند. توانایی‌های چنین انسان‌هایی، مشخص‌کنندهٔ مرز میان افراد مترقی و غیرمترقی خواهد بود.

خواندن کتاب ذهن کامل نو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به افرادی که از شغل و کیفیت زندگی خود راضی نیستند، کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای پیشرو، والدینی که می‌‌خواهند فرزندان خود را برای آینده تجهیز و آماده کنند و گروه‌های بزرگی از افراد خلاق و خوش‌فکر و خوش‌احساس که در عصر اطلاعاتْ توانایی‌های آن‌ها کم‌ارزش یا نادیده گرفته شده، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن کامل نو

«اکنون، زمانِ آزمودن است. در فصل دوم، دلایلی ارائه شد مبنی بر این‌که سه نیرویِ «فراوانی، آسیا (واگذاری مشاغل معین به متخصصان آسیایی) و اتوماسیون» ما را به عصر مفهوم سوق می‌‌دهند و شواهدی نیز برای اثبات این استدلال‌ها آورده شد. اکنون به دو سؤال زیر پاسخ دهید: سؤال اول: در مبحثِ آسیا، متوجه شدیم که مقدار زیادی کارهای اداری و غیرمیدانی (مانند برنامه‌نویسیِ کامپیوتر یا حسابداری) به متخصصان کشور‌های دیگر مانند هند، چین و فیلیپین واگذار می‌‌شود. طبق تحقیقاتی که بیان شد، انتظار می‌رود طی ده سال آینده چند دلار دستمزد آمریکایی به این مناطق کم‌هزینه منتقل شود؟

سؤال دوم: در بخش اتوماسیون، متوجه شدیم که استفاده از نرم‌افزارهای قدرتمند در حال پیکربندی (و شکل‌دِهیِ) مجدد بسیاری از مشاغلِ کارکنانِ دانش در غرب بوده و در حالِ از بین بردنِ اکثرِ این مشاغل است. «جان هِنریِ» دوران مفهومی کیست؟ مگر این‌که حافظه تصویری یا خاطره‌ی خاصی در مورد دستمزدهایِ خوبِ ازدست‌رفته (یا کاهش‌یافته) داشته باشید، در غیرِ این صورت، احتمالاً جواب سؤال اول را نمی‌دانید و در مورد سؤال دوم در حال فکر کردن و به یادآوردن هستید‌. چرا در سؤال اول، من از شما خواستم یک واقعیت را به خاطر بیاورید و در سؤال دوم، از شما خواستم که یک داستان (و سرگذشت) را به یاد بیاورید؟

این‌که به یادآوردن آن یک واقعیت احتمالیِ مجزا برای ما دشوار است ولی به یادآوردن حماسه‌ی غم‌انگیزِ «گری کاسپاروف» برای ما نسبتاً آسان است، نشانه‌ی ضعفِ هوش یا آلزایمرِ قریب‌الوقوع نیست. آن‌ها فقط نحوه کارکرد ذهن‌ِ اکثریت ما را نشان می‌‌دهند. به یادآوردن داستان‌ها آسان‌تر است، زیرا در اغلب موارد، ذهن ما وقایع را به‌صورت داستان به ذهن می‌‌سپارد. «مارک ترنر» دانشمند علومِ شناختی (و درک و فهم)، در کتاب «ذهن ادبی» می‌نویسد: «تخیلِ روایی ـ یعنی: داستان ـ ابزار اساسی تفکر است.» این وسیله‌ی اصلی ما برای نگاه به آینده، پیش‌بینی و توضیح مسائل و استدلال‌ و دلیل‌آوری است. در اغلب موارد، تجربیات، دانش و تفکر ما به‌صورت داستان تنظیم می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

حجم

۶۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان