دانلود و خرید کتاب شایعات رایج فضای مجازی الهه خانی آرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شایعات رایج فضای مجازی اثر الهه خانی آرانی

کتاب شایعات رایج فضای مجازی

معرفی کتاب شایعات رایج فضای مجازی

کتاب شایعات رایج فضای مجازی نوشتۀ الهه خانی آرانی در نشر معارف به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب، پاسخ‌گویی به شبهه‌ها و شایعات سیاسی در شبکه‌های ارتباط جمعی است و دوره‌های پهلوی و جمهوری اسلامی را در بر می‌گیرد.

درباره کتاب شایعات رایج فضای مجازی

فضای مجازی به‌ویژه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بخشی گریزناپذیر از زندگی مردم هستند. روزانه اخبار و اطلاعات بسیار زیادی در این فضا ردوبدل می‌شود. هدف کتاب شایعات رایج فضای مجازی این است تا با افکار و عقاید مخرب برخورد کند و در برابر شایعات سیاسی با سلاح پاسخ‌گویی منطقی بایستد. 

کتاب شایعات رایج فضای مجازی حاصل ۵ سال تلاش گروهی از استادان دانشگاه در صفحات روشنگری برای پاسخ‌گویی به شایعات و شبهه‌های رایج در فضای مجازی است. کتاب، شایعات و شبهه‌هایی را انتخاب کرده است که بیشترین انتشار را داشته‌اند و فضای مجازی را درگیر خود کردند. این شایعات و شبهه‌ها در ۳ دستۀ اعتقادی، تاریخی و سیاسی تفکیک می‌شوند. این کتاب، به شایعات سیاسی اختصاص یافته است و ۴ بخش کلی دارد که عبارت‌اند از: شایعات عصر پهلوی (رضا شاه و محمدرضا شاه)؛ شایعات عصر جمهوری اسلامی از جمله اصل انقلاب، ولایت فقیه، شورای نگهبان، جنگ تحمیلی و...؛ شایعات مربوط به جبهۀ مقاومت؛ شایعات مربوط به شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی.

خواندن کتاب شایعات رایج فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران موضوعات تاریخی، سیاسی و جامعه‌شناختی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شایعات رایج فضای مجازی

«دیکتاتوری پهلوی حکومت دست‌نشانده استعمار بود. هدف استعمارگران، "تصرف بازار" و "غارت منابع" مستعمره است و اقدامات سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی، ابزارهایی برای دستیابی به این اهداف هستند. در دوره استعمار کهن، استعمارگران با اشغال نظامی مستعمرات، قواعد استعمار را به قریانی تحمیل می‌کردند. (نمونه استعمار هند). اما عدام توانایی اشغال ایران در عصر قاجار سبب شد استعمارگان با قراردادهای استعماری ایران را غارت کنند. با افزایش آگاهی‌ها و حساسیت‌های عمومی، دوره استعمار نو شروع شد که دییگر مستعمره اشغال نظامی نمی‌شود. بلکه استعمارگر یک دیکتاتور بوی دس‌نشانده در کشور قربانی روی کار می‌آورد تا درهای کشور را به روی استعمارگر باز نگه دارد. دیکتاتوری پهلوی در ایران پا پادشاهی‌های عرب خلیج فارس از این نوع هستند که تحت لوای نوسازی ظاهری، منابع کشورها در اختیار استعمارگران قرار می‌گیرد. سوم، اگر فرض کنیم که تمامی موارد بالا صحت دارد (که ندارد) آیا انجام دادن این خدمات معمول از یک حاکم، اسطوره و قهرمان می‌سازد؟ آیا اگر شخصی صدها خیانت کرد و در کنارش، ده‌ها خدمت، باز هم می‌توان وی را خدمتگزار و آبادگر دانست و خیانت‌هایش را بخشید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۱ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۱ صفحه

قیمت:
۹۶,۹۷۵
تومان