دانلود و خرید کتاب هشت قانون عشق جی شتی ترجمه محمدمصطفی ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هشت قانون عشق اثر جی شتی

کتاب هشت قانون عشق

نویسنده:جی شتی
انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۲.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هشت قانون عشق

کتاب «هشت قانون عشق» نوشتۀ جی شتی و ترجمۀ محمدمصطفی ابراهیمی است و  نشر مون آن را منتشر کرده است. «وقتی گلی را دوست داری، آن را می‌چینی؛ اما وقتی عاشق گلی هستی، هر روز به آن آب می‌دهی.» این جملۀ آشنا که همه بارها شنیده‌ایم؛ یعنی اینکه عشق تلاشی روزانه است و کتاب هشت قانون عشق هم قرار است عادت عشق‌ورزیدن هرروزه را در ما پرورش دهد. با خواندن این کتاب خواننده به تعریف خودش از عشق می‌رسد و مهارت عشق‌ورزیدن و لذت‌بردن از آن را هر روز گسترش می‌دهد.

درباره کتاب هشت قانون عشق

در هر دوره و در هر فرهنگی تعاریف مختلفی از عشق ارائه شده است. جی شتی، نویسندۀ کتاب هشت قانون عشق در ۲۱سالگی دانشگاهش را رها کرد و به یکی از روستاهای نزدیک بمبئی رفت و به‌عنوان راهب هندو کارهای داوطلبانه انجام داد و کتاب‌های مقدس قدیمی را مطالعه کرد. او با مطالعۀ قدیمی‌ترین کتاب مقدس یعنی وداها متوجه شد که مطالبش چقدر برای دنیای امروز کارایی دارد؛ بنابراین تلاش کرد آن را با مردم به اشتراک بگذارد. الهام‌بخش کتاب قانون عشق هم همین کتب ودا بوده است. خاص‌ترین و تازه‌ترین تعاریف از عشق و بیان آن به زبان ساده و همه‌فهم، نویسنده را بر آن داشت تا با نوشتن و گفتن از مفاهیم ودایی به همۀ‌ مردم کمک کند. او در این کتاب از ایده‌هایی حرف می‌زند که هم در علم جدید و هم در خرد باستانی صدق می‌کنند.

براساس کتب ودا، زندگی شامل ۴ مرحله است و هر مرحلۀ آن یک کلاس درس که فرد در آن قوانین عشق را می‌آموزد. قوانینی برای شناخت و تشخیص عشق و در مرحلۀ بهره‌مندی از آن. این ۴ مرحله عبارت است از: آشرام برهماچاریا (آمادگی برای عشق)، آشرام گرهاستا (مشق عشق)، آشرام واناپراستا (محافظت از عشق) و آشرام سانیاسا (اکمال عشق) که نویسنده هرکدام را به زبانی شیوا و روان توضیح داده است. پس نه‌تنها عشق مفهومی فرازمینی نیست؛ بلکه زنجیره‌ای از گام‌ها، مراحل و تجربیات است.

خواندن کتاب هشت قانون عشق را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری، توسعۀ فردی و تمام کسانی که می خواهند عشق ورزیدن را یاد بگیریند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی شتی

جی شتی نویسنده و مجری پادکست، ۶ سپتامبر ۱۹۸۷ متولد و در شمال لندن بزرگ شد. پدر و مادر او هندی هستند. او با گوش‌دادن به سخنان یک راهب در مدرسه مجذوب این افکار شد و بعد از تمام‌شدن تحصیل برای ۳ سال به هند رفت و آنجا عضو انجمن بین‌المللی آگاهی کریشنا شد. پس از بازگشت به لندن شروع به ساختن ویدئوهایی در مورد روابط کرد که محبوب‌ترین آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد بازدید داشته است. جی شتی در سال ۲۰۱۷ از طرف مجلۀ فوربز به‌عنوان یک شخصیت مؤثر در دنیای رسانه انتخاب شد و در لیست «۳۰ فرد برتر زیر ۳۰ سال» قرار گرفت. «مثل یک راهب فکر کن» یکی دیگر از آثار مشهور و پرفروش این نویسنده است. 

بخشی از کتاب هشت قانون عشق

«ما باید در دوران مجردی و حتی متأهلی زمان‌های خاصی را به‌تنهایی برای درک خود، لذت‌ها، و ارزش‌هایمان اختصاص دهیم. وقتی یاد می‌گیریم خودمان را دوست داشته باشیم، مهربانی، همدلی و صبر را در خود پرورش می‌دهیم. سپس می‌توانیم از این ارزش‌ها برای دوست داشتن شخص دیگری استفاده کنیم. به‌این‌ترتیب، تنهایی (نه انزوا) و قرار گرفتن با خیالی آسوده و مطمئن در موقعیت‌های انتخابی خود، دنبال کردن خواسته‌ها و تأمل در تجربیات خود، اولین گامِ آماده‌سازی برای عشق ورزیدن به دیگران است.»

«تنهایی به‌خودی‌خود نمی‌تواند مهارت‌های لازم برای توسعهٔ روابط با دیگران را در اختیارمان بگذارد. برای شناخت خود فقط تصمیم گرفتن برای تنهایی کافی نیست. اما اگر از تنهایی در این راه استفاده کنیم، روش‌های زیادی برای رسیدن به عشق برایمان متجلی می‌شود. به یاد داشته باشید که در ازدواج سالم می‌توانید با شناخت شخصیت، ارزش‌ها و اهداف خود، تلاقی دو زندگی را به بهترین وجه مدیریت کنید. بنابراین، همچنان که در مسیر خود از نقطهٔ بی‌کسی به‌سمت تنهایی و استفادهٔ مفید از تنهایی پیش می‌رویم، شخصیت، ارزش‌ها و اهداف خود را نیز کشف می‌کنیم. مسیر بی‌کسی تا تنهایی دارای سه مرحله است: توجه، تشویش و اعتمادبه‌نفس.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۸۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۴,۵۰۰
تومان