دانلود و خرید کتاب بابک خرم دین سعید نفیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بابک خرم دین اثر سعید نفیسی

کتاب بابک خرم دین

نویسنده:سعید نفیسی
انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بابک خرم دین

«بابک خرم‌دین: ابر قهرمان مبارزه با اعراب بیگانه» نوشته‌ی سعید نفیسی(۱۳۴۵-۱۲۷۴) است. این کتاب در خصوص بابک و خرم‌دینان است. بابک خرم‌دین رهبر مبارزات خرم‌دینان است که در ۲۲۳ قمری می‌زیست و به کمک جنبش خرم‌دینان بر علیه خلفای عباسی شوریدند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: درباره جنگ‌هایی که بابک با لشکریان خلفای بغداد کرده است برخی از جزییات را تاریخ‌نویسان ضبط کرده‌اند: حاج خلیفه در تقویم التواریخ آغاز کار خرمدینان را در کوهستان آذربایجان در سال ۱۹۲ آورده و می‌گوید: هلاکی آن قوم به دست حازم. گویا این همان سالی است که جاویدان ابن شهرک بیرون آمده است. بابک کار خود را در سال ۲۰۱ آغاز کرده است چنان که در تقویم‌التواریخ نیز آمده و فصیحی در مجمل در حوادث سال ۲۰۱ می‌نویسد: خروج بابک الرخمی در جاویدانیه و جاودانیه را به جاودان بن سهل بازخوانند، که صاحب بذ بود و بابک دعوی می‌کرد و روح جاویدان در وی ظهور کرده است و در اطراف ممالک دست به فساد آورد. گردیزی در زین‌الاخبار در خلافت معتصم چنین آورده است: «مردمان سپاهان و همدان و ماسبذان اندر دین خرمی شدند مذهب بابک خرم‌دین گرفند و لشکر انبوه بر بابک گرد آمد. معتصم مراسحق بن ابراهیم را، که امیر بغداد بود، به حرب ایشان فرستاد. او به رفت و با خرم دین حرب کرد و شصت هزار مرد را از ایشان بکشت و باقی‌بگریختند و زمینه ارمینیه و آذربایجان بستدند، و چون لشکر اسلام سوی خرم‌دینان متواتر گشت بابک خرم‌دین ضعیف گشت، پس از ملک روم استعانت خواست و ملک‌الروم به نصرت بابک بیرون آمد و شهر زبطره را ویران کرد و بازگشت و چون خبر به معتصم رسید ضجر گشت.»

نظرات کاربران

arash
۱۳۹۷/۰۷/۱۷

تا اونجا که من مطالعه کردم در مبارزات ایرانیان با اعراب متجاوز بعد از شکست قادسیه تنها یک عامل دلیل شکست مکرر ایرانیان بود و آن هم خیانت هموطن ها و از آن بدتر خیانت همرزمان خودشان بود. بابک و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
درباره مازیار نوشته‌اند که چون بر معتصم بیرون آمد همه مسلمانان را از کار بازداشت و به جایشان زردشتیان و خرمدینان را گماشت و بر مسمان امیر کرد و ایشان را گفت مسجدها را ویران کنند و نشانه اسلام را از میان بردارند.
Farshid eskandari
طبری می‌گوید که بابک از تیره مزدک بود که به روزگار نوشین روان بیرون آمده بود.
Farshid eskandari

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان