دانلود و خرید کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی گرگ لوکیانوف ترجمه علی سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی اثر گرگ لوکیانوف

کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی

معرفی کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی

کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی نوشتهٔ گرگ لوکیانوف و جاناتان هاید و ترجمهٔ علی سعیدی است. انتشارات دوران این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد اینکه چگونه نیت‌های خوب و ایده‌های بد نسلی را به تباهی می‌کشاند.

درباره کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی

کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی (The coddling of the american mind) درمورد خرد و نقطهٔ مقابل آن و حاصل سفری است که گرگ لوکیانوف و جاناتان هاید در اوت ۲۰۱۶ میلادی به یونان داشتند. این دو نویسنده درمورد ایده‌هایی می‌نوشتند که در دانشگاه‌ها در حال گسترش بود و فکر می‌کردند به دانشجویان آسیب می‌رساند و چشم‌انداز آن‌ها برای ایجاد زندگی رضایت‌بخش را نابود می‌کند. این دو نویسنده گفته‌اند که کار آن‌ها بر روی ایده‌هایی بود که دانشجویان را از لحاظ عقلانی تنزل می‌داد؛ بنابراین تصمیم گرفتند کتابی بنویسند تا به مردم درمورد این ایده‌های وحشتناک هشدار دهند. کتاب حاضر دربارهٔ سه مغلطهٔ بزرگ است که به نظر این نویسنده‌ها می‌رسد در سال‌های اخیر گسترش یافته؛ مغلطهٔ شکنندگی (آنچه تو را نکشد ضعیف‌ترت می‌کند)، مغلطهٔ استدلال عاطفی (به احساساتت اعتماد کن) و مغلطهٔ ما در برابر آن‌ها (زندگی نبرد میان انسان‌های خوب و بد است). همراه شوید با شرح و تشریح این سه مغلطه در کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی.

خواندن کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد خرد و نقطهٔ مقابل آن از زبان دو پژوهشگر آمریکایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نازپروردگی ذهن امریکایی

«همان‌طور که از آمار افسردگی، اضطراب و خودکشی مشخص است، اتفاق وحشتناکی برای نوجوانان امریکایی افتاده است . مشکلات جدی در بسیاری از پردیس‌های دانشگاهی نیز در حال رخ‌دادن است که مصداق‌های آن را می‌توانیم در افزایش فرهنگ افشاگری، افزایش تلاش‌ها برای پس‌گرفتن دعوت سخنرانان یا ساکت‌کردن آنان، و در تغییر قوانین گفتار، از جمله روند اخیر ارزیابی گفتار از نظر ایمنی و خطر، ببینیم. فرهنگ تازه ٔ ایمنی‌گرایی و ذهنیت تدافعی انتقام‌جویانه به دانشجویان و دانشگاه‌ها آسیب می‌زند. برای درست‌کردن اوضاع چه کنیم؟

در فصل بعد پیشنهاداتی برای ارتقای دانشگاه‌ها خواهیم داد، اما ابتدا باید به کودکان نگاه کنیم. در فصل‌های هشتم و نهم نشان دادیم که تغییری، به‌ویژه در طبقات متوسط و خانواده‌های ثروتمند، به سمت فرزندپروری افراطی و بیش از حد حمایتی صورت گرفته است. این تغییر تا حدی به دلیل ترس غیرواقعی از آدم ربایی و تا حدودی به دلیل نگرانی واقع بینانه‌تر والدین در مورد این‌که آیا فرزندان‌شان می‌توانند وارد یک دانشگاه معتبر شوند یا خیر، است. ما نشان دادیم که کاهش بازی آزاد ممکن است بخشی از دلایل شکننده‌ترشدن کودکان باشد . در این فصل ما بر اساس موارد قبلی نکاتی را برای تربیت کودکان عاقل‌تر، قوی‌تر و ضد شکننده‌تر پیشنهاد می‌کنیم . اگر بچه‌ها در دانشگاه و بعد از فارغ‌التحصیلی مستقل‌تر باشند، موفق‌تر خواهند بود.

ما می‌دانیم که مسیرهای طی‌شده در دوران کودکی بسته به ملیت، نسل، طبقه ٔ اجتماعی و عوامل دیگر متفاوت است . پیشنهاداتی که در این‌جا ارائه می‌کنیم برای والدین امریکایی است که از سبک فرزندپروری «تربیت هماهنگ» استفاده می‌کنند، که در فصل هشتم توضیح دادیم. این سبکی است که آنت لارو، جامعه‌شناس، دریافته است که والدین طبقه ٔ متوسط در امریکا از همه ٔ نژادها و سبک‌های سیاسی از آن استفاده می‌کنند. رابرت پاتنام، دانشمند علوم سیاسی، گفت که این سبک فرزندپروری در دهه ٔ ۱۹۹۰ در میان خانواده‌های طبقه ٔ متوسط و طبقه ٔ ثروتمند به یک امر عادی تبدیل شده بود. این سبک مستلزم صرف زمان و کار زیاد، حمایت بیش از حد، برنامه‌ریزی بیش از حد و پرورش بیش از حد کودکان است به این امید که آن‌ها را در یک جامعه ٔ رقابتی برتری دهد ــ جامعه‌ای که فراموش کرده است بازی‌های مهم و بدون نظارت چه‌قدر تجربه ٔ ارزشمندی محسوب می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۵۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۶۰,۰۰۰
۵۰%
تومان