دانلود و خرید کتاب درخشش ابدی ذهن بی آلایش چارلی کافمن ترجمه آراز بارسقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخشش ابدی ذهن بی آلایش اثر آراز بارسقیان

کتاب درخشش ابدی ذهن بی آلایش

نویسنده:چارلی کافمن
امتیاز:
۳.۹از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درخشش ابدی ذهن بی آلایش

«درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش» فیلم‌نامه‌ای نوشته‌ی چارلی کافمن(-۱۹۵۸) فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. فیلمی با همین عنوان و بر اساس این فیلمنامه در سال ۲۰۰۴ با بازی جیم کری و کیت وینسلت ساخته شد که با موفقیت فراوان و تحسین منتقدین بسیار مواجه شد. کافمن در این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه شد و کیت وینسلت نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن.

در روز ولنتاین جوئل احساس می‌کند عوض کار کردن،‌ باید به مونتاک برود. بعد از گذران یک روز سرد در ساحل با کلمنتاین آشنا می‌شود و خیلی سریع به هم علاقه‌مند می‌شوند. آن دو نمی‌دانند که قبلاً هم همدیگر را ملاقات کرده‌اند.

«درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش» روایتی عاشقانه، رویایی و در عین حال پیچیده و روان‌شناسانه است که با استفاده از روایت غیرخطی توانسته است یک عاشقانه‌ای زیبا و در عین حال انتقادی را ترسیم کند.

تم پیچیده‌تر فیلم، مسأله‌ی خاطره و فراموشی است. کافمن با رجوع به یک جمله قصار از نیچه، به این تم غنای چشمگیری می‌بخشد: «خوشا به حال فراموش‌کاران، که حتی خطاهایشان هم به فرجام نیک می‌رسد»

در بخشی از این فیلم‌نامه می‌خوانیم:

جوئل: نمی‌دونم. من فقط... نمی‌دونم. فقط می‌خواستم... آدم خوبی به‌نظر می‌رسی، پس..

کلمنتاین: چطوری خوب به‌نظر می‌آم؟ صفت دیگه‌ای بلد نیستی؟ صفتایی مثل بی‌دقت، دماغو، ازخودراضی و منطقی و... کودن.

جوئل: (زیر لب) خُب باشه... متأسف‌ام.

مدتی را در سکوت می‌گذرانند.

کلمنتاین: فکر نمی‌کنم «خوبی» چیز جذابی باشه.

مأمور قطار وارد واگن می‌شود.

مأمور قطار: بلیت.

جوئل بلیتش را به مأمور می‌دهد. مامور آن را باطل می‌کند و بهش برمی‌گرداند.

کلمنتاین: حالا این «خوب» چیه؟ منظورم اینه که جز یه صفت دیگه چی می‌تونه باشه؟ فکر می‌کنم بتونه یه قید هم باشه.

کلمنتاین: (ادامه می‌دهد) نشونه‌ی هیچی نیست. «خوب» کلمه‌ی پستیه. بزدلانه‌ست. زندگی هم از خوب بودن جالب‌تره. یا باید جالب‌تر باشه. مسیحا، امیدوارم یه روزی این طوری بشه. (به مأمور) می‌دونم همین‌جاست.

نظرات کاربران

farez
۱۳۹۷/۰۱/۱۰

میتونی یه نفرو از ذهنت پاک کنی ولی بیرون انداختنش از قلبت یه چیز دیکه است....درخشش ابدی یک ذهن پاک.... جزء بهترین فیلمهاییه که دیدم.... شما اکر بودید خاطره های چه کسی رو کامل از زندکیتون پاک میکردید؟

Bi vafa
۱۳۹۷/۰۳/۰۹

امشب فیلمش رو دیدم.واقعا جذاب بود. منو به یادِ آهنگ تیتراژِ لاتاری انداخت: کجا باید برم...یه دنیا خاطره ت....تورو یادم نیاره کجا باید برم...که یک شب فکر تو...منو راحت بذاره

yoosefjoseph
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

عالی بود لطفا فیلمنامه بیشتر بزارید

Arvin1990
۱۳۹۶/۰۵/۰۳

بی نهایت زیباست! فیلمش رو نزدیک به 10 بار دیدم ولی همیشه دوست دارم بازم ببینم!

Delaram
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

بی‌نهایت زیبا...

کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

جذاب نبود برام

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
«خوب» کلمه‌ی پستیه. بزدلانه‌ست. زندگی هم از خوب بودن جالب‌تره. یا باید جالب‌تر باشه.
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐮𝐫𝐧𝐞
خوشبخت فراموشکاران‌ هستند که می‌‌توانند حتی با اشتباه بزرگشان هم خودشان را بهتر کنند.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
ببخشید. زندگی من اون‌قدرا جذاب نیست. می‌رم سر کار، می‌آم خونه. نمی‌دونم چی باید بگم. باید دفتر خاطراتم رو بخونی. می‌دونی همش خالی و پوچه.
آروین
من همیشه دلواپس اینم که از زندگیم تا حد نهایتش استفاده نمی‌کنم. می‌فهمی‌؟ منظورم استفاده از حداکثر هر چیزیه؟ فقط برای این‌که مطمئن باشم یک لحظه از وقت کوتاهمو حروم هم نکردم.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
شرمنده‌ام که می‌گویم درد ترکش از درد رفتن پدرم بیشتر بود. گاهی به‌قدری بدجور در خیابان گریه می‌کردم که باید می‌ایستادم چون دیگر جلویم را نمی‌دیدم. ازش غافل شده بودم؟ نمی‌دانم. فکر کنم پیرتر شده بودم. منظور از نظر جسمانی‌ است. بی. کی درحالی‌که من زشت‌تر، و یا واقعاً غیرقابل تحمل‌تر می‌شدم زیباتر می‌شد. من غیرقابل تحمل بودم. من غیرقابل تحمل‌ام. او سریع رفت، ‌ گفت که باید فکر کند و توی هفته‌ی بعد تصمیمش را می‌گیرد. من خیلی خوب نتیجه را می‌دانستم و اضطراب از درون داشت مرا می‌خورد، پس رفتم به دفتر حمل‌ونقل، بزرگ‌ترین کارتون را خریدم و تمام لباس‌ها و یادگاری‌های بی. کی را جمع کردم. دفعه‌ی بعد که فیلم را دیدم، ‌دیگر صحنه‌ای که جیم وسایل کلمنتاین را جمع می‌کرد «لحظه‌ای فیلمی‌ «نبود. الان دیگر نمی‌توانم درخشش ابدی را تماشا کنم.
ع.الف
چه خوشبحت است راهبه‌ی باکره و پاک‌دامن. جهان فراموش می‌کند، آن‌هایی را که فراموشش کرده‌اند: درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش! هر دعایی مستجاب می‌شود و هر آرزوی تحقق می‌یابد
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
وقتی واقعی شدی، نمی‌تونی زشت باشی و فقط آدمایی که نمی‌فهمنت، تو رو زشت می‌بینن
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
تو از اون آدمایی هستی که حرف نمی‌زنن، مگه نه؟ جوئل: ببخشید. زندگی من اون‌قدرا جذاب نیست. می‌رم سر کار، می‌آم خونه. نمی‌دونم چی باید بگم. باید دفتر خاطراتم رو بخونی. می‌دونی همش خالی و پوچه.
niloufar.dh

حجم

۱۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۱۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان