دانلود و خرید کتاب ببر مازندران مهدی زارعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ببر مازندران اثر مهدی زارعی

کتاب ببر مازندران

معرفی کتاب ببر مازندران

کتاب ببر مازندران نوشتۀ مهدی زارعی در نشر گلگشت به چاپ رسیده است. این کتاب، در ژانر زندگی‌نامه‌ای، روایتی تاریخی از زندگی امامعلی حبیبی، قهرمان کشتی و برندۀ اولین مدال طلای ایران در المپیک است که در خلال آن خواننده با وقایع کشتی ایران در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی نیز آشنا می‌شود.

درباره کتاب ببر مازندران

کتاب ببر مازندران داستان زندگی امامعلی حبیبی، دارندۀ اولین مدال طلای ایران در المپیک را روایت می‌کند. اماعلی حبیبی ۵ خرداد 1310 در روستاری درزی کلا به دنیا آمد. او چهارمین و آخرین فرزند خانواده بود و با تلاش و آموختن فنون کشتی توانست وارد تیم ملی شود. حبیبی در دو المپیک ملبورن و رم، در دستۀ چهارم شرکت کرد. ملبورن اولین تجربۀ او از بازی‌های المپیک و صحنه‌های بزرگ بین‌المللی بود. پیش از آن، او حتی در ایران هم چندان که باید، شناخته نشده بود. در آن بازی‌ها تمام مدعیان پیروزی در جهان حضور داشتند و هیچ‌کس به حبیبی امیدی نداشت؛ اما او موفق شد در این المپیک تابستانی در ۱۹۵۶ و در دستۀ ۶۷ کیلوگرم با شکست تمام مدعیان قهرمانی، نشان طلایی المپیک در کشتی آزاد را به دست آورد که درواقع اولین نشان طلای المپیک برای ایران هم بود. حبیبی در بازی‌های المپیک رم به مقام چهارم رسید که از آن با عنوان تجربه‌ای تلخ یاد می‌کند. او همچنین در ۳ دوره مسابقه‌های آزاد جهانی و یک دوره مسابقات آسیایی مدال طلا برد.

حبیبی از کشتی‌گیران سریع و فنی مطرح در دوران فعالیت خود بود و مهارت خاصی در اجرای فنون مختلف کشتی، از جمله یک دست و یک پا و سر و ته یکی داشت. حبیبی پس از بازنشستگی از دنیای کشتی، در حوزه‌های سیاست و سینما نیز مشغول به فعالیت شد. در ۱۳۴۲، کاندیدای مجلس شورای ملی شد و از حوزهٔ بابل یکی از ۲۰۰ کرسی مجلس را به دست آورد. او پس از پایان دورهٔ ۴سالهٔ مجلس، در ۴ فیلم سینمایی بازی کرد. حبیبی در فیلم ببر مازندران به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، نقش یک کشتی‌گیر را ایفا کرد.

نویسندۀ ببر مازندران در نوشتن این کتاب، از منابعی چون مجلات و کتاب‌هایی که به این قهرمان اشاره کرده یا به او پرداخته‌اند استفاده کرده است؛ از جمله مجله‌های کیهان ورزشی در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی و نیز مجلۀ تربیت‌بندی در دهۀ ۳۰ خورشیدی. در این کتاب سعی شده است تصویری واقعی از زندگی این قهرمان ارائه شود. وقایع مربوط به کشتی ایران در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ خورشیدی از بخش‌های درخور توجه این کتاب هستند.

خواندن کتاب ببر مازندران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای، تاریخی و  ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۶۰,۰۰۰
۲۰%
تومان