دانلود و خرید کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش سیلویا ریم ترجمه مینا اخباری آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش اثر سیلویا ریم

کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش

معرفی کتاب کلیدهای پرورش کودک تیزهوش

«کلیدهای پرورش کودک تیزهوش» نوشته‌ی دکتر سیلویا بی. ریم(-۱۹۳۵) متخصص روان‌شناسی تیزهوشان است. این کتاب توصیه‌هایی درباره شناخت فرزند تیزهوش، برنامه‌ریزی برای تحصیلات او از دوره پیش از دبستان تا دوره دانشگاه و موضوعاتی از این دست است. مدارس روش مختصری برای درک یا فراهم آوردن نیازهای خاص کودکانمان در زمینه یادگیری انجام می‌دادند و قانون حمایت از والدین، در جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کردیم، هنوز شکل سازمان‌یافته‌ای پیدا نکرده بود. اگرچه برنامه‌های آموزشی مختص تیزهوشان در بعضی از شهرهای بزرگ و مراکز دانشگاهی اجرا می‌شد، آن گروه از والدین کودکان تیزهوش که در شهرهای کوچک، حومه شهرهای بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کردند، هرگاه تشخیص می‌دادند کودکانشان در زمینه یادگیری، ازنظر سرعت و قوه درک، نسبت به بسیاری از همتایان خود تفاوت دارند، خود را کاملاً تنها احساس می‌کردند. گاهی والدین این کودکان، با حسی آمیخته از ترس، شک، خجالت و هیجان روبه‌رو هستند. بهت‌زدگی و شک آن‌ها، ناشی از این واقعیت است که نمی‌توانند از تجربیات خود در این مورد بهره بگیرند. همچنین، ممکن است احساس کنند آنقدر باهوش نیستند که بتوانند نیازهای کودکان تیزهوش خود را درک کنند. مطالعه این کتاب تربیتی، می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان پدر یا مادر کودک تیزهوش، کمتر احساس تنهایی کنید. علاوه بر آن، می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. نیازی نیست در نقش پدر و مادر، همیشه نگران انجام وظایف به طور تمام و کمال باشید. این کار نیز مثل هر نوع کمال‌گرایی دیگری، نه‌تنها غیرممکن است، بلکه نوعی تفکر عادی یا سالم هم به حساب نمی‌آید. احتمال دارد کودک تیزهوش شما، به عنوان عضوی از جامعه، دانشمند و متفکر، فردیزحمت‌کش و یا نویسنده شود. شرطش این است که به کودکانتان عشق بورزید، عشق به یادگیری و تفکر را در دلشان بکارید و از مشکلاتی که ممکن است والدین دیگر گرفتار آن شوند، دوری کنید.
تربیت جنسی و فرزندان ما
حامد اختیاری
کلیدهای شناخت و رفتار با دختر‌ها
نانسی ال اسنایدرمن
راهنمای کامل والدین (جلد ۱)
رابین گلداستین
راهنمای کامل والدین (جلد ۳)
رابین گلداستین
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
کلیدهای برخورد با مشکلات خواب کودکان
سوزان ای. گاتلیب
نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک
ویلیام سی‌یرز
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
روشی متفاوت در تربیت فرزند
پو برانسن
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای پرورش عاطفه در پسرها
دن کیندلن
کلید‌های تخلیه هیجانی در کودکان
سپیده خلیلی
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای پرورش فرزندان امیدوار و موفق
دای‍ان‌ م‍ک‌درم‍ت‌
کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان
کاتارینا ماناسیس
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی
راهنمای بهبود روابط خواهر و برادرها
پت اسپانگین
کلیدهای تربیت و رفتار با پسرها
استیو بیدولف
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
بفرما غذا
مهری ماهوتی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
ممکن است کودکتان ذاتا خجالتی باشد. با وجود این، شاید از شایستگی بسیاری برخوردار باشد و نباید به دلیل داشتن شخصیتی آرام، در حق او ظلم شود. با جلوگیری از ورود به‌موقع یک کودک خجالتی به کودکستان و برخورداری از تجربه‌های آن محیط، ممکن است در او تردید ایجاد کرده و در واقع به اعتماد به نفس کودک آسیب برسانید
mb
به کودکتان بگویید که یک زمان‌سنج اتوماتیک چگونه کار می‌کند و برایش توضیح دهید که زمان‌سنج زنگ‌دار، در انتهای زمان تعیین‌شده زنگ می‌زند. اولین بار که برای این نوع بازی آرام کودک، زمانی در نظر می‌گیرید، باید کوتاه باشد. مثلاً بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است. به تدریج این زمان را بیشتر کنید تا به نیم‌ساعت برسد. شاید فرزندتان حقیقتا یاد بگیرد که از تنها بازی کردن لذت ببرد و حتی بعد از زنگ زمان‌سنج هم به بازی خود ادامه دهد. به زودی می‌توانید زمان‌سنج را کنار بگذارید. شاید کودکتان ابتدا از بی‌حوصلگی شکایت کند، ولی اگر به این شکایتها توجه نکنید، عاقبت او به این نوع فعالیت عادت خواهد کرد. با گذشت زمان و پرداختن به سرگرمیهای مختلف، فعالیتها به‌خودی‌خود ثمربخش می‌شوند.
کاربر ۵۳۲۷۸۶۱
منزل شما در واقع اولین آزمایشگاه یادگیری است. آموزش مهارت آشپزی و آگاهیهایی درباره آشپزخانه، ابزار مؤثری برای آموزش است
mb
کودکانی که زودتر از دیگر بچه‌ها برای ورود به مدرسه علاقه نشان می‌دهند و یا زودتر وارد مدرسه شده‌اند، عملکرد بهتری در مواجهه با چالشهای بیشتر دارند. به لحاظ اجتماعی نیز آنها به خوبی کودکان تیزهوشی که در همان سن معمول و نه زودتر از موعد مقرر وارد مهد کودک شده‌اند، خود را با محیط تطبیق می‌دهند.
mb
تقویت مهارت مشاهده و حس کنجکاوی کودکان، از طریق شناسایی محیط بیرون از خانه، بسیار مؤثر است؛ زیرا میزان توجه آنها نسبت به انواع حیوانات و ارتباطشان با طبیعت بیشتر می‌شود
mb
موسیقی، حرکات موزون و جنب‌وجوش: حرکت و جنبش، خلاقیت کودکان را برمی‌انگیزد و فرصت خوبی برای پرورش علاقه آنها به موسیقی و آهنگ به وجود می‌آورد. حرکات موزون یا بعضی از حرکات بدنی که همراه موسیقی انجام می‌شود، تقریبا باید بخشی از برنامه روزانه مرکز پیش‌دبستانی باشد. جست‌وخیز کردن، لی‌لی کردن، پریدن و قدم‌رو رفتن با موسیقی، نمونه‌های مناسبی از این برنامه هستند. بسیاری از مدارس، به شکل گسترده‌ای روی این نوع حرکات پایه، کار کرده‌اند.
mb

حجم

۴۹۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۴۹۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان