دانلود و خرید کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه وحید انعامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه اثر وحید انعامی

کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه

نویسنده:وحید انعامی
انتشارات:انتشارات عاصم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه

کتاب الکترونیکی درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه نوشتۀ وحید انعامی است و انتشارات عاصم آن را منتشر کرده است. کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه به بررسی برخی متون دینی و تفسیر آنها پرداخته است.

درباره کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه

مسئله فهم متون دینی و هرمنوتیک از جمله مسائلی است که توجه بسیاری از متفکران را در عصر حاضر به خود مشغول کرده است و این مسئله آن‌چنان اهمیت دارد که در صورت فهم و برداشت‌های غیرمستند به متون دینی باعث پیدایش تغییری بنیادین در نوع نگرش به معرفت‌های دینی می‌شود. در صدر اسلام برداشت‌های غیرمستند به متون دینی در جهت منافع شخصی رواج داشت که امیرالمؤمنین پیامدهای زیان‌بار آن را در سخنانش بیان می‌کند. در این کتاب، زمینه برای درک غیر سطحی و بررسی معنا در متون دینی که اساساً بر نهج‌البلاغه تمرکز دارد، فراهم می‌شود. در هر فصل، به بررسی کلیدی‌ترین موضوعات و مفاهیم و چگونگی استفاده از آن‌ها در تفسیر نهج‌البلاغه پرداخته شده. کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه در نهایت به شما در فهم و ارزیابی برداشت‌های مختلف و چندگانگی از متون دینی و فلسفی کمک می‌کند. کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه شامل چهار فصل است:

مفاهیم اساسی

مقدمات و پیش‌شرط‌های فهم متون دینی

موانع فهم متون دینی

فرایند فهم متن و کشف معنا

خواندن کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به متون مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب درآمدی بر فهم متون دینی و نهج البلاغه

«ارسطو از واژه هرمنوتیک برای نام‌گذاری بخشی از کتاب ارغنون در باب منطق قضایا استفاده کرد و آن را کاری ارمیناس به معنای در باب تفسیر نامید و به بررسی ساختار دستوری گفتار آدمی پرداخت. در گفتار آدمی که در قالب قضایا بیان می‌شود موضوع و محصول بر هم حمل می‌شود تا خصوصیات اشیا را آشکار سازد به رغم این تداول اصطلاح هرمنوتیک به مثابه یک شاخه دانش تا عصر رنسانس و اصطلاح مذهبی یعنی قرن شانزدهم میلادی تحقق خارجی نیافت...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان