دانلود و خرید کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ رووث بری ترجمه مهدی سررشته داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ اثر رووث بری

کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ

معرفی کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ

کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ نوشتهٔ رووث بری و ترجمهٔ مهدی سررشته داری و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ

نام یونگ برای بسیاری آشنا است و کتاب‌های زیادی درموردِ او و کارهایش نوشته شده است. خودِ او نویسنده‌ای پرکار بود و آثارش به بیش از بیست جلد بالغ می‌شود. بسیاری از اصطلاحات ابداعی او از قبیل آرکتایپ و درون‌گرا امروزه به واژه‌های مصطلحی در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند. یونگ پژوهشگر بزرگی بود و به دامنهٔ گسترده‌ای از موضوعات از ستاره‌شناسی گرفته تا کیمیاگری و باستان‌شناسی و ادیان جهانی علاقه‌مند بود. اندیشه و آثار او نه‌تنها بر اساس این علایق بلکه بر تجربهٔ عملی او در کار روان‌درمانیِ افراد نیز استوار بود.

نظام روان‌شناسیِ ابداعی او تا حد زیادی یک روان‌شناسی روحانی است و آن را از روان‌شناسی باب روز که سفت‌وسخت به یک نگرش مکانیستی چسبیده بود، متمایز می‌کند. یونگ در همهٔ عمر مسحور امر روحانی و مینوی بود و آن را مهم‌ترین جنبهٔ کار خود می‌دانست. علایق او دامنهٔ وسیعی داشت که بسیاری از سنن روحانی را در بر می‌گرفت، زیرا او کوشش می‌کرد تا حقیقتی را که بین نوع بشر مشترک است، پیگیری کند. او اعتقاد داشت که زندگیِ روحانی و معنویِ یک شخص، مهم‌ترین عامل در فرایند شفای روانیِ اوست. داستان‌های زندگی فردی اشخاص برای او بسیار مهم بودند و او با علاقهٔ فراوان به این داستان‌ها گوش می‌داد. ازنظر او تشخیص‌های کلینیکی فقط برای آنکه سمت‌وسوی مشخصی به دکترها بدهد، برای آنان مفید بود و کمکی به بیمار نمی‌کرد.

یونگ حدود اواخر قرن نوزدهم در زمانی که تغییرات بزرگی در جامعه و به‌خصوص در حوزهٔ علم در حال وقوع بود، به دنیا آمد. نظریهٔ تکامل چارلز داروین (۱۸۸۲-۱۸۰۹) تفکر دینی را به چالش کشیده بود و مردم درموردِ حقیقت آنچه در کتاب مقدس آمده بود، به تردید افتاده بودند. زیگموند فروید (۱۹۳۹-۱۸۵۶) به گسترش آگاهیِ افراد نسبت به ضمیر ناخودآگاه در روان آدمی اشتغال داشت. حتی در همان حال که مردم شروع به زندگی در گروه‌های کوچک‌تر کرده بودند، ساختار اجتماع نیز در حال تغییر بود. آدم‌ها در جست‌وجوی حقایق جدیدی بودند و به خودشناسی علاقه‌مندتر شده بودند. 

یونگ که از شاگردان فروید بود، در همهٔ آثار خود بر اهمیت ضمیر ناخودآگاه تأکید کرده است. او گرایش داشت که از واژهٔ روان که ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه، هردو، را شامل می‌شد، استفاده کند. 

کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ شما را با «پدرِ روان‌شناسی تحلیلی» و آثار او آشنا می‌کند. با مطالعهٔ این کتاب دیگر نیازی به کشتی گرفتن با مفاهیم مشکل روان‌شناسی یونگی ندارید، زیرا ایده‌های آن را به زبانی همه‌فهم توضیح داده است.

رووث بِری در این کتاب به کندوکاو در پیشینهٔ یونگ و زمانه‌ای که در آن می‌زیست می‌پردازد و تحولات روان‌کاویِ یونگی، رؤیاها و تعبیر آن‌ها و بالأخره تعبیرات کلاسیکِ اسطوره‌ها و افسانه‌های رایج را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با یونگ و نظریات او آشنا شوید این کتاب بهترین گزینه است.

درباره کارل گوستاو یونگ

کارل گوستاو یونگ در سال ۱۸۷۵ زاده شد. او را به دلیل فعالیت‌هایش در روانشناسی و ارائه نظریاتی با عنوان روان‌شناسی تحلیلی می‌شناسند. بسیاری از اصطلاحات روان‌شناسی مثل ناخودآگاه جمعی، سایه‌ها، پرسونا، عقده‌ها، آنیما و آنیموس، درونگرایی و برونگرایی از ابداعات یونگ است. خیلی ها معتقدند که هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل نموده است. کارل گوستاو یونگ در سال ۱۹۶۱ درگذشت.

درباره مهدی سررشته‌داری

مهدی سررشته‌داری، متولد سال ۱۳۲۷، تهران، در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان البرز فارغ‌التحصیل شد. دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسهٔ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم‌وتربیت) ازجمله مراکز دانشگاهی محلِ تحصیلِ مهدی سررشته‌داری بوده است.

از مهدی سررشته‌داری، کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه و عرفان، اسطوره و آثار یونگ منتشر شده است. برخی کتاب‌های منتشرهٔ ایشان به شرح زیر است:

طریق صوفیانه عشق؛ آفرینش، وجود و زمان؛ اِنیگرام، تیپ‌شناسی نُه‌گانه؛ شور عشق، رنج هجران سایه‌روشن‌های رنج و ابتلا؛ تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان؛ که عشق آسان نمود اول، روان‌شناسی عشقِ رمانتیک؛ چهار مقالهٔ یونگی؛ آمور و سایکی، بالندگیِ روانیِ زنان؛ فرهنگ یونگ؛ تیپ‌شناسی یونگی؛ تشریح روان، نمادپردازیِ کیمیاوی در روان‌درمانی؛ کیمیاگری؛ آنیما وآنیموس، دو مقاله؛ تا ابد جوان؛ ایگو و آرکتایپ، تفرّد و عملکردِ دینیِ روان.

مهدی سررشته‌داری از سال ۱۳۶۴ مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمه به تدریس در موضوعات مربوطه اشتغال دارد.

بخشی از کتاب درآمدی بر روان شناسی یونگ

«یونگ در سراسر زندگی خود اهمیت بسیار زیادی برای رؤیاها قائل بود و رؤیاها یکی از جنبه‌های کلیدی روان‌کاویِ یونگی به‌شمار می‌آیند. در نظر یونگ آرکتایپ‌ها و سایر تصویرپردازی‌های ذهنی، واقعیتی مجزا و از آن خود داشتند. او پیشنهاد می‌کند که رؤیاها کارکردهای مختلفی دارند:

جبران آن قسمت‌هایی از ذهن آگاه که دچار کمبود هستند و یا مسخ شده‌اند.

بازآوردن خاطرات آرکتایپی از ضمیر ناخودآگاه.

جلب‌توجه به جنبه‌های بیرونی و درونی زندگی‌های ما که آگاهانه نسبت به آن‌ها هشیار نیستیم.

فروید هم رؤیاها را به همین اندازه برای به راه انداختن جریان تداعی آزاد مهم می‌دانست. او نماد خاصی را برمی‌گرفت و نگاه می‌کرد که این جریان تداعیِ افکار به کدام سو می‌رود. یونگ احساس کرد که این رویکرد، به دلایل متفاوت، رویکرد محدودی است:

نمادپردازی و تصویرپردازی، بسیاری از رؤیاها را کم‌ارزش می‌کند.

اغلب انسان را به مسیری کاملاً متفاوت و به‌دوراز معنای اصلی رؤیا می‌کشاند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۳۲۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان