دانلود و خرید کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد فیروزه صابر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد اثر فیروزه صابر

کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد

معرفی کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد

کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد نوشتهٔ فیروزه صابر، الهام شهسوارزاده، زینب صفارزاده، زهرا حیدری و ساناز قربانی است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد

در کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد مدل مدیریتی نیروهای داوطلب در ۱۵ سازمان مردمی فعال در سطح شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجا که بحث نگهداشت نیروی داوطلب در بلندمدت یکی از سؤالات این پژوهش بود، انتخاب سمن‌های مورد مطالعه به سازمان‌هایی با حداقل پنج سال عمر محدود شد به این دلیل که تا حد ممکن فرایند شکل‌گیری اولیه را از سر گذرانده باشند. همچنین سعی بر این بوده است که ضمن حفظ تکثر، سازمان‌هایی انتخاب شوند که تا حدودی ارکان و سازمان کار مشخص داشته باشند و به اصطلاح شکل محفلی نداشته باشند. بی‌شک دسترسی و شبکه ارتباطی بنیاد توسعه کارآفرینی در انتخاب این سازمان‌ها مؤثر بوده است با این حال سعی شده تنوعی از خیریه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها با حوزه‌های فعالیتی حمایتی و ترویجی در این پژوهش گنجانده شوند. فهرست سازمان‌های مورد پژوهش به شرح زیر است:

بنیاد نیکوکاری رایحه / مؤسسه خیریه محک / مؤسسه خیریه بهنام دهش‌پور/ انجمن معتادان گمنام / انجمن زنان مدیر کارآفرین / مجتمع نیکوکاری رعد / شورای کتاب کودک / جمعیت دانشجویی امام علی / انجمن حمایت از حقوق کودکان / جمعیت زنان مبارز با آلودگی محیط زیست/ بنیاد خیریه امید مهر/ بنیاد نیکوکاری نورآل یاسین/ جمعیت خیریه امام حسن مجتبی/ مؤسسه اسلامی خیریه قائمیه تهران/ جامعه یاوری فرهنگی

خواندن کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی راه‌ های جذب و نگهداشت سرمایه انسانی داوطلب در سازمان‌ های مردم نهاد

«جمعیت امداد دانشجویی امام علی در سال ۱۳۷۸ و در پس یک کنجکاوی جوانانه شکل گرفت. شرکت‌کنندگان یک دوره کلاس بازیگری و نمایش‌نامه نویسی به دعوت استاد خود، به بیمارستانی می‌روند تا از نزدیک ببینند «چه طور می‌شود حس بازیگر و نمایش‌نامه نویس تقویت بشود» ولی کم‌کم هدف از درک دردهای کودکان، امدادرسانی و نه نمایشنامه نوشتن می‌شود. بدین‌ترتیب هسته مرکزی جمعیت دانشجویی امام علی برپایه انگیزه بخشی و یاری فکری شارمین میمندی‌نژاد و همیاری گروهی از دانشجویان شکل می‌گیرد و به ثبت می‌رسد که در این مرحله بنا به الزام قانونی مدیریت تعیین می‌شود که همچنان در سمت خود باقی است. همزمان با شکل‌گیری جمعیت طرح‌های مختلفی جهت امداد تدوین و اجرا می‌شود که در طی اجرای این طرح‌ها جمعیت با دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز پیوند می‌خورد که برای آنها هم «آقای میمندی‌نژاد کلاس گذاشتند و دانشگاه به دانشگاه این قضیه گسترده شد». این جمعیت که در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مقام مشورتی سازمان ملل شد با وجود گستردگی بسیار زیادش در سطح کشور همچنان در حال گسترش است و می‌توان گفت واحدها و بخش‌های مختلف آن هنوز پس از ۱۴ سال در حال شکل‌گیری است.

این شکل‌گیری‌های پیاپی ریشه در تفکری دارد که این باور را بوجود آورده که «ما که تجربه‌ای کسب کردیم و می‌توانیم جای جدیدی را درست کنیم، باید می‌آمدیم» تا این رسالت ایفا شود. در این سازمان «از اول خودشان به ما گفتند هرکدامتان بروید یک ان‌جی‌او بزنید» و در نتیجه پیش می‌آید «از بچه‌های جمعیت که یه سری جلسات و در واقع تعهدی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که یک سیستم آموزش متفاوتی تعریف کنیم و در این قالب کار کنیم» که پس از مطرح کردن پیشنهاد اگر «[مدیریت] با آنها ارتباط داشت و به آنها اعتماد کرد» واحد جدیدی شکل می‌گیرد. روش دیگر تکثیر این است که گروهی از دانشجویان در شهرستانی «می‌گویند می‌شود ما هم این طرح را در شهرمان داشته باشیم» و با همیاری جمعیت و فعالیت خود آن افراد، پس از یک دوره آموزشی شعبه‌های شهرستان شکل می‌گیرد. در حال حاضر این جمعیت در بسیاری از شهرستان‌ها شعبه دارد که البته همهٔ آنها گستره فعالیت مشابهی ندارند و هرکدام برخی از طرح‌ها را اجرایی می‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۲۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۲۱,۵۰۰
تومان