دانلود و خرید کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء امیرهمایون ابراهیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء اثر امیرهمایون ابراهیمیان

کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء

کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء (آشنایی با بردها و تراشه‌های ESP 32) نوشتهٔ امیرهمایون ابراهیمیان است و انتشارات زهره علوی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء

کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء صرفاً آشنایی با تکنولوژی بوده و پیش‌نیازهایی همچون آشنایی با Network+، آشنایی با برنامه‌نویسی C,C++ و آشنایی با Arduino را باید برای آن در نظر گرفت.

در این کتاب، خیلی کلی به اینترنت اشیاء، گوشه کوچکی از پروتکل‌های TCP پرداخته شده و سپس شروع به آشنایی با تراشه ESP و انواع آن می‌کنید. در ادامه بردهای توسعه ESP بررسی می‌شود، انواع پرتکل‌های ارتباطی آن و سپس چند نمونه کد کوچک و ساده معرفی می‌شود و در آخر مدیریت و تشکیل یک پروژه واقعی تحلیل می‌شود.

خواندن کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به برنامه‌نویس‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شروع IOT اینترنت اشیاء

«این کتاب را برحسب تجربه و مطالعات در حوزه الکترونیک و با توجه به دامنه دانشم در قبال میکروکنترل‌ها و سابقه کاری در ارتباط با کار با میکروکنترل‌ها از جمله AVR و STM32 Arm مکتوب نمودم و کار با برد‌های توسعه‌ای مانند Arduino, Raspberry pi را هم تجربه کردم و در راستای توسعه پروژه‌های امروزی، بخصوصIOT و BMS، با برد‌های NODEMCU و چیپ‌های ESP آشنا شدم و از توانایی و حتی هزینه پایین این تراشه بسیار لذت بردم.

و با توجه به تازگی و نوین بودن این تکنولوژی، منابع آموزشی محدودی محوریت ESP وجود دارد و به صورت معمول منابع غنی آن به زبان چینی می‌باشد، فلذا تصمیم برای نوشتن کتاب صرفاً جهت معرفی این تراشه و بردهای توسعه آن و کارایی مربوط، به فعالان این عرصه گرفتم. از توضیحات طولانی اجتناب کرده‌ام و کتاب را به صورت تکنولوژی محور و حد‌الامکان خلاصه تألیف نموده‌ام. همچنین امروزه در عرصه آموزش و فراگیری، اینترنت و مولتی‌مدیای تصویری نسبت به مکتوبات دارای بازدهی صدچندان می‌باشند، و کتابی که در دست دارید، کتاب جامع ESP نمی‌باشد، و برای مبتدیان مناسب نیست، پس این کتاب صرفاً یک سرنخ کوچک برای پروژه‌های بزرگ می‌باشد و شاید سورس کد شما ارزش مالی بسیار داشته باشد و ایده شما را ته به نظرم حصول یادگیری برنامه‌نویسی نیازمند یک محصول و ایده است؛ چون بدون محصول و ایده، هدف و صورت‌مسئله‌ای جهت یادگیری وجود نخواهد داشت و فرآیند یادگیری را سخت، بی‌هدف و کسل‌کننده خواهد کرد.

اگر می‌خواهید پای در عرصه IOT و راه‌اندازی ESP بگذارید نیازمند پیش‌نیاز برنامه‌نویسی آردیونو و زبان C , C++ خواهید بود. باشد که روزگاری خود مالک تکنولوژی نیمه‌هادی‌ها شویم؛ نه مصرف‌کننده آن و در وطنمان میکروکنترل‌هایی با ویژگی‌های خاص تولید کنیم و عرصه فضا را درنوردیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان