دانلود و خرید کتاب گنجور (قدرت بی‌نهایت کوچک‌ها) pdf مهدی سلیمانیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گنجور

کتاب گنجور؛ قدرت بی‌نهایت کوچک‌ها نوشتهٔ مهدی سلیمانیه است و نشر آرما آن را منتشر کرده است. این کتاب شناخت اجتماعی وبسایت «گنجور» است.

درباره کتاب گنجور

سایت گنجور برای بسیاری از ما آشناست. سال‌هاست که هروقت شعر فارسی را در فضای اینترنت جست‌وجو می‌کنیم نخستین گزینه گنجور است. اما شاید از فرط همین آشنایی است که به خاص بودن و اثرگذاری اجتماعی فکر نمی‌کنیم.

کتاب گنجور حاصل مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای عمیق نویسنده با حمیدرضا محمدی مؤسس گنجور است.

فصل نخست داستان زندگی بانی گنجور حمیدرضا محمدی را از تولد تا سال‌های پایان تحصیلات دانشگاهی روایت می‌کند. فصل دوم به روایت چگونگی شکل‌گیری گنجور در سال ۱۳۸۵ و ماجراهای سال‌های آغازین شکل‌گیری آن تا سال ۱۳۹۰ می‌پردازد. فصل سوم چگونگی گسترش یافتن گنجور و عملکردهای جدید آن را طی سال‌های ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۱ بررسی می‌کند. فصل چهارم گنجور را از منظر آمارهای ارقامی نظیر میزان مراجعه بازدیدکنندگان، حجم اطلاعات آرشیوشده در هر بخش و همچنین معرفی کوتاه بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده‌اش بررسی می‌کند. فصل پنجم شامل گفت‌وگویی انتقادی و تحلیلی از منظر اجتماعی، در مورد ابعاد مختلف گنجور است که میان پژوهشگر و بانی نهاد انجام شده است. در نهایت، قصل ششم تحلیل جامعه‌شناختی درمورد گنجور به مثابه یک شبه‌نهاد قرهنگی مستقل جامعه ایران ارائه می‌دهد و کارکردهای مختلف اجتماعی آن برای جامعه امروز ایران را بررسی می کند.

خواندن کتاب گنجور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران جامعه‌شناسی و دوستداران سایت گنجور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گنجور

«در آن خانه‌ی کم‌کتاب یک دیوان حافظی هم بود که رفته بود سراغش و تنها و برای خودش بلند بلند شروع کرده بود خواندن شعرهای حافظ! مثل آواز! معنی کلمه‌ها را که نمی‌فهمید. حتی غلط و غولوط هم می‌خواندشان. اما وقتی تنها بود برای خودش بلند بلند زیر آواز می‌زد. وسط‌هایش ولی یک دفعه که صدای در خانه می‌آمد گوش‌هایش را تیز میکرد که درست شنیده؟ کسی می‌آید؟ آنوقت خودش را جمع و جور می‌کرد و برمی‌گشت به همان وضعیت قبلی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان