دانلود و خرید کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس لورنس اس.ماس ترجمه فریدون تفضلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس اثر فریدون تفضلی

کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس

نویسنده:لورنس اس.ماس
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس

کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس (یک بازنگری انتقادی) نوشتهٔ لورنس اس. ماس و ترجمهٔ فریدون تفضلی است. نشر نی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. اندیشه‌های «لودویگ فون میزس» در حوزهٔ اقتصاد، در این اثر بررسی شده است.

درباره کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس

نام «لودویگ فون میزس» در مقام اقتصاددان پیشتاز و معاصر مکتب اتریشی، با نظریه‌های این مکتب عجین شده است. او اقتصاددان برجسته‌ای است که بیش از ۷۰ سال از زندگی پربار علمی خود را صرف پرداختن به مفاهیم اقتصادی از جمله دفاع از آزادی اقتصادی، رقابت در بازارها و محاسبهٔ اقتصادی تحت حاکمیت نظام قیمت‌ها کرده است. کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس با تصحیح مقالات گردآوری‌شده و مقدمه‌ای از لورنس اس. ماس که یکی از شاگردان قدیمی فون میزس بوده، تألیف شده است. گروهی از اقتصاددانان معاصر مکتب اتریشی که قبلاً از شاگردان فون میزس بودند، اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی استاد خود و تأثیرات آن بر اندیشه‌های اقتصاد سیاسی عصر حاضر را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. نویسندگان مقالات ارائه‌شده در این کتاب، تصویر جذابی از فون میزس در مقام یکی از قاطع‌ترین اقتصاددانان طرفدار اقتصاد آزاد در قرن بیستم پیش روی خواننده قرار داده‌اند. نظریه‌های فون میزس و پیامدها و تأثیرات آن در ایالات متحده، هواداران جدیدی پیدا کرده و موجب شکوفایی مجدد مکتب اتریشی در تاریخ اندیشهٔ اقتصادی شده است. مطالعهٔ این کتاب برای طیف وسیعی از سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی اقتصادی ایران بسیار مفید دانسته شده است.

خواندن کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم سیاسی و علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشه های اقتصادی لودویگ فون میزس

«دموکراسی کلاسیک، آن‌طور که توسط ارسطو و سایر متفکران یونانی تشریح شده، حکومت بدون واسطه اکثریت و در حقیقت به مفهوم حکومت تهیدستان است. آن‌ها وضعیتی را تشریح کردند که به «دولت‌شهر»۱۱۴ های یونان قدیم شبیه بود و محدودیت‌های جغرافیایی آن «دولت‌شهر» های تاریخی را برای یک جامعه سیاسی، مطلوب تلقی کردند: این جوامع کوچک چند هزار نفری نه تنها تعالیم دست اول در تصمیم‌گیری سیاسی را برای شهروند خود فراهم می‌کردند، بلکه به او فرصت می‌دادند تا از نزدیک با رفتار سایر اعضای «دولت‌شهر» نیز آشنا شود. به هم فشردگی «دولت‌شهر»، ابعاد غیرشناختی زندگی اجتماعی مانند عشق و دلبستگی به نظم عمومی را بسط می‌داد. این فضائل اخلاقی، هنگامی که قلمرو و تراکم جمعیت «دولت‌شهر» دقیقاً به یک خانواده گسترده شباهت دارد آسان‌تر به دست می‌آید تا در زندگی اجتماعی بی‌هویت قلمروهای بزرگ «دولت‌های ملی» امروزی. صرف‌نظر از موضع متفکران کلاسیک در مورد اشکال پیشرفته زندگی سیاسی (به شکلی که در خارج از «دولت‌شهر» یونان وجود داشت) همین‌قدر روشن است که: شرایط زندگی سیاسی در یونان قدیم حتی برای جلب توجه مردم به همکاری اجتماعی و مهارت اقتصادی مورد نیاز برای دستیابی به تکنولوژی مربوط به ریشه‌کن‌کردن موانع مادی سعادت بشری نیز مساعد نبود. آزاد ساختن امیال مادی انسان از محدودیت‌های اخلاقی «دولت‌شهر» های یونان در وهله اول نیازمند آزادی ذهن انسان از تعصبات افکار ماقبل علمی است. این تغییر و تحول جوهر تحول تاریخی قرن هجدهم موسوم به «فلسفه روشنگری۱۱۵» بود که در طی آن عقلانیت جایگزین پیش‌بینی‌های متافیزیکی شد و مفهوم پیشرفت اجتماعی جانشین سلسله افکار ایستا و ادواری فلاسفه کلاسیک و قرون وسطی گردید. نظریه پیشرفت در قرن هجدهم یک مفهوم مادی‌گرایانه بود که با ادعای زاهدانه فضایل اشرافی و سایر آرمان‌های آن جهانی فلاسفه کلاسیک کاملاً تفاوت داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۱۶۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان