دانلود و خرید کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب) لازلو باک ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب) اثر لازلو باک

کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب)

کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب) نوشتهٔ لازلو باک و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی درمورد محیط کاری در گوگل (Google).

درباره کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب)

کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب) درمورد محیط کاری در گوگل (Google) سخن گفته است. این کتاب به پرسش‌های گوناگونی پاسخ داده است؛ چه دلایلی می‌تواند موجب ایجاد علاقه در افراد جهت فعالیت در گوگل شود؟ چگونه محیط فعالیت گوگل، به شرایط امروز خود رسیده است؟ هر یک از گزینه‌های موقعیت‌های شغلی، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ چگونه می‌توان بهترین تصمیمات را گرفت؟ و... .

خواندن کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد محیط کاری در گوگل (Google) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسرار کار (خلاصه کتاب)

«مقابله گوگل با جنبه منفی فرهنگ خود!

در بخش قبل، بررسی کردیم که شرکت گوگل، چگونه با اختیار دادن، شفافیت و حق اظهار نظر به کارکنان خود، درخشیده است. متأسفانه گاهی این نوع از روش‌ها، نتیجهٔ معکوس دارند؛ اما گوگل، به خوبی نحوهٔ مدیریت آن را می‌داند.

گوگل، سالانه متحمل لو رفتن بخشی از اطلاعات خود می‌شود. زمانی که این مسئله رخ می‌هد، از طریق تحقیقات، فردی که به صورت سهوی و یا عمدی موجب افشای آن اطلاعات می‌گردد، شناسایی و اخراج می‌شود. سرانجام، شرکت گوگل، به تمامی کارکنان خود اطلاع می‌دهد که چه چیزی افشا شده بود و چه اتفاقی برای کارمند خاطی رخ داد. هزینه درز برخی اطلاعات، در مقایسه با آزادی و شفافیتی که برای شرکت ارزش افزوده محسوب می‌شود، موردی ناچیز است.

در این فرهنگ و رویکرد کاری، چه مسئلهٔ دیگری می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

فرهنگ گوگل، تفکرات نوآورانه را ترویج می‌کند؛ نتیجه این امر، سر ریز جریان عظیم ایده‌ها به درون شرکت است؛ به همین دلیل، جهت حفظ مسیر اداره روان شرکت، باید گاهی تعدیل یا گلچین ایده‌ها صورت بگیرد.

در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، شرکت گوگل، بیش از ۲۵۰ محصول خود را عرضه کرد؛ سپس، تولید آن‌ها توسط این شرکت متوقف شد.

«لری پِیج»، مدیرعامل شرکت گوگل، پایه‌گذار پاکسازی سالانه در فصل بهار است؛ او در طول فصل بهار، تولید برخی محصولات کم رونق با چشم‌اندازهای ضغیف را متوقف می‌کند و به‌جای آن محصولات دیگر با خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

گوگل، از طریق ایجاد شفافیت در تمامی رویکردها و فعالیت‌هایش، به مدیریت کارکنان خود می‌پردازد؛ همچنین این شرکت، استدلالی قوی پشت هر گزینش خود دارد؛ به همین دلیل، می‌تواند تمرکز خود را حفظ کند و با ادامه دادن روند مناسب و مشخصی، به جای عصبانی کردن مدیران خود، آن‌ها را حفظ کند.

گاهی حتی پاداش و مزایای شرکت‌ها نیز می‌توانند ناخوشایند واقع شوند. گوگل، به پاداش و مزایایی که می‌دهد، مشهور است. در ابتدا، این مزایا، موجب خشنودی کارکنان خواهد شد؛ اما پس از مدتیهٔ ممکن است کارمندان این مزایا را حق مسلم خود بدانند.

هنگامی که کافه‌تریای شرکت، برای صرف غذا، از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کرد؛ یکی از کارمندان، در اعتراض به این اقدام، چنگالش را درون سطل زباله انداخت؛ حتی برخی دیگر از کارمندان، بشقاب‌های کوچک‌تر غذا را به سمت کارکنان کافه‌تریا پرتاب کردند!

چیزی که باعث شد کارد به استخوان کارمندان گوگل برسد، دوشنبه‌های بدون گوشت بود؛ این برنامهٔ غذایی، فقط به خاطر حفظ سلامت کارکنان در نظر گرفته شده بود. اما پس از یک ماه، یکی از کارمندان، طی یک نظرسنجی ناشناس، تهدید کرد که به فیسبوک، توئیتر یا مایکروسافت خواهد رفت. شرکت گوگل، نتایج این نظرسنجی را با سایر کارکنان خود به اشتراک گذاشت؛ نتایج ارائه شده در این نظر سنجی، موجب خجالت‌زدگی بسیاری از کارمندان، از اقدامات آن فرد گردید؛ درنتیجه، این اقدام باعث شد تا میزان حس مستحق بودن در برابر مزایای شرکت، کاهش یابد.

به صورت گروهی استخدام کنید. تعصبات، می‌تواند موجب دفاع و طرفداری فرد از اطلاعات یا افرادی شود که با باورهای او همسو هستند. در مصاحبه‌های شغلی، این پدیده می‌تواند باعث شود که کارفرمایان، افرادی را بپذیرند که منعکس‌کننده نظرات مشابه با خودشان باشند. هنگام استخدام افراد، با تشکیل یک تیم برای بررسی و مصاحبه با متقاضیان، آیندهٔ بهتری برای شرکت خود خواهید ساخت؛ زیرا اگر کارمندان آینده‌تان، بیش از یک نظر و عقیده داشته باشند؛ در آن صورت، شما می‌توانید تیم متنوع‌تری داشته باشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۵٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان