دانلود و خرید کتاب تروا (کتاب سوم؛ سقوط پادشاهان) دیوید گمل ترجمه طاهره صدیقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تروا (کتاب سوم؛ سقوط پادشاهان) اثر دیوید  گمل

کتاب تروا (کتاب سوم؛ سقوط پادشاهان)

معرفی کتاب تروا (کتاب سوم؛ سقوط پادشاهان)

کتاب سقوط پادشاهان نوشتۀ دیوید گمل با ترجمۀ طاهره صدیقیان در انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسیده است. این کتاب جلد سوم و آخر از مجموعۀ ۳جلدی و فانتزی تروا است که در دسته‌بندی داستان‌های نوجوانان قرار دارد. مجموعۀ تروا، بازآفرینی استادانه‌ای از جنگ حماسی تروا در یونان باستان است. در داستان سقوط پادشاهان، جنگ به سبز کبیر رسیده است و جنگجویان میسینی و تروایی آمادۀ نبرد هستند.

درباره کتاب سقوط پادشاهان

جنگ تروا بزرگ‌ترین جنگ‌ اساطیری در یونان باستان است. این نبرد، میان آخایی‌ها و تروایی‌ها رخ داد. جنگ از آنجا آغاز شد که پاریس، فرزند پریام، شاه تروا در یک مهمانی هلن همسر منلائوس را را ربود و با خود به تروا برد. مهم‌ترین منبع مربوط به این جنگ ایلیاد همر مربوط به سدۀ نهم پیش از میلاد است. دیوید گمل در مجموعه تروا، این جنگ حماسی را استادانه بازآفرینی کرده و مجموعه‌ای از اقدامات شجاعانه، نبردهای سخت، افتخارها، خیانت‌ها و عشق را به روایت کشانده است.

داستان‌های مجموعۀ تروا عبارت‌اند از: تروا (کتاب اول؛ ارباب کمان نقره‌ای)، تروا (کتاب دوم؛ سپر آذرخش)، تروا (کتاب سوم؛ سقوط پادشاهان).

در داستان سقوط پادشاهان، سرانجام تاریکی روی سبز کبیر می‌افتد. بیرون از شهر تروا کشتار در جریان است. از آن طرف، نیروهای وفادار به پادشاه میسین، یعنی آگاممنون جمع شده‌اند. در ميان آن‌ها،‌ اوديسه،‌ داستان‌سرای معروف نیز حضور دارد. او از این اتحاد خشنود نیست و می‌داند که مجبور است با دوستان پیشینش بجنگد. هیچ چیز مانع آگاممنون نیست تا به گنجی که میان دیوارها پنهان شده است دست یابد. آن سو، پادشاه تروا بیمار است و به دو قهرمان خود امید بسته است. یکی پسرش، هکتور قوی‌ترین جنگجوی زمان خود و دیگری هلیکون که همسرش به دست میسینی‌ها کشته شده و او آمادۀ گرفتن انتقام است.

از آنجایی که دشمنان، خویشاوندان نیز هستند، داستان سقوط پادشاهان مملو از خونخواهی می‌شود. برخی از مردان و زنان این داستان قرار است قهرمان شوند. قهرمانانی که تا قرن‌ها زندگی خواهند کرد.

جنگ اعلام می‌شود...

خواندن کتاب سقوط پادشاهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های نوجوانان و فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید گمل

دیوید اندرو گمل در اول اوت ۱۹۴۸ در بریتانیا به دنیا آمد. او نویسندۀ کتاب‌های فانتزی و حماسی قهرمان‌محور است. گمل در اوایل جوانی به روزنامه‌نگاری اشتغال داشت و پس از موفقیت در این کار توانست برای روزنامه‌های مطرح و بین‌المللی همچون دیلی میل، دیلی میرور و دیلی اکسپرس بنویسد. این دوره تأثیر زیادی در پرورش توانایی نگارش او داشت.

گمل در ۱۹۸۴ اولین رمان حماسی خود را با نام اسطوره منتشر کرد. پس از موفقیت این کتاب و در ۱۹۸۵ کتاب پادشاه آن سوی دروازه را نوشت. از این زمان گمل شروع به نوشتن مجموعه‌های خود کرد. مجموعه‌هایی همچون مجموعۀ جان شاو: گرگی در سایه، آخرین محافظ، سنگ خون. مجموعۀ سنگ‌های قدرت: شبح شاه، آخرین شمشیر قدرت. مجموعۀ ریگنات: شمشیری در طوفان، تولد یک قهرمان، ماه سیاه، شاهین نیمه شب، طوفان سوار.

گمل در ۱۹۸۹ رمانی تک‌جلدی با عنوان شوالیه‌های بدنام را به چاپ رساند. لازم به ذکر است که از ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۶ داستان‌ها به‌مرور به مجموعه‌هایش اضافه می‌شدند. در ۲۰۰۶ و در حالی که مشغول نوشتن جلد سوم مجموعۀ تروا بود، جراحی عمل قلب انجام داد. او توانست بعد از این جراحی برخیزد و کار روی آخرین داستانش را ادامه دهد؛ اما در همین سال و پیش از تولد ۵۸سالگی بر اثر سکتۀ قلبی درگذشت. بعد از مرگ گمل، همسرش، استلا، دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های او از جلد سوم مجموعۀ تروا را سامان‌دهی و چاپ کرد و بدین ترتیب، جلد سوم مجموعۀ تروا با نام سقوط پادشاهان در ۲۰۰۷ به چاپ رسید.

بخشی از کتاب سقوط پادشاهان

«ماه روشن بر فراز جزیرهٔ ایمبروز می‌درخشید، نور نقره‌ای آن ساحل صخره‌ای و ناوگان میسین را که در آنجا پهلوگرفته بود شستشو می‌داد. انحنای خلیج پر از کشتی بود، در حدود پنجاه کشتی جنگی و بیشتر از صد قایق فرماندهی چنان نزدیک به هم توقف کرده بودند که حتی یک وجب در میانشان فاصله نبود. توی ساحل سپاه میسین دور آتش نشسته بودند، هشت هزار سرباز، برخی سلاح‌هایشان را آماده می‌کردند، شمشیرها را تیز می‌کردند، یا سپرهایشان را برق می‌انداختند، دیگران تاس‌بازی می‌کردند یا کنار سوسوی آتش چرت می‌زدند. ساحل چنان متراکم بود که تعدادی از ملوانان ترجیح داده بودند به جای یافتن تکه زمینی سنگلاخ برای پهن کردن پتوهایشان توی کشتی‌ها باقی بمانند. آگاممنون، پادشاه میسین و فرماندهٔ نظامی ارتش‌های غربی، بیرون چادر سایبان‌دار خود ایستاده بود، اندام لاغر او توی ردایی سیاه پیچیده شده بود، چشمان سیاهش به دریا و به سمت شرق خیره شده بود، جایی که آسمان به سرخی می‌درخشید. قلعهٔ داردانوس به آتش کشیده شده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۵۰۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
تومان